Salesforce.org

Qui utilise Salesforce.org ?

Plateforme basée sur le cloud qui aide les organismes à but non lucratif à mesurer leur impact, à recueillir des informations et à proposer des programmes.

Description de Salesforce.org

Salesforce for Nonprofits est l'ensemble des solutions de bout en bout nécessaires à tout organisme à but non lucratif pour devenir connecté.

Informations sur Salesforce.org

Salesforce

http://www.salesforce.com

Fondé en 2003

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Déploiement et prise en charge de Salesforce.org

Ressources d'aide

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Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

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Salesforce.org - Fonctionnalités

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  • Gestion des évaluations
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Logiciels pour ONG (organisation non gouvernementale) : afficher la liste complète

Salesforce.org - Alternatives

Plus d'alternatives à Salesforce.org

Avis sur Salesforce.org

Lire les 44 avis

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
3,9
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par note

5
30
4
12
3
2

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >10 001
Utilisateur vérifié
Analyst II, Operations
Transport routier/ferroviaire, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/06/2020

"The Premier CRM, Set up for Higher Ed"

Commentaires: Our university used Salesforce to communicate with students and track those communications. The ability to create custom solutions to meet that needs of our admissions team makes Salesforce the easy choice.

Avantages: Salesforce is a very powerful, customizable platform that allows companies and admins to set up an environment/instance that meets almost all of their communication and tracking needs. Salesforce for Higher Ed takes that powerful platform and directs its power towards recruiting and communicating with students. Creating and managing objects and views is very easy. Can be used to support and communicate with a student throughout their whole time interacting with the university (prospect to graduated alumnus). Customer service, as with all Salesforce products, is excellent and abundant documentation exists.

Inconvénients: The native reporting functionality in Salesforce is severely lacking. Outdated graphics, clunky reporting structure, and limitations make reporting in Salesforce less than ideal. If possible, I would recommend completing reporting in an external software that connects directly to your Salesforce data.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/06/2020
Brad K.
co-director
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/06/2020

"Overpowered for us, but can do everything we'll ever need"

Commentaires: We manage all of our donors, event attendees, volunteers and any other human that's connected with our organization through Salesforce. We spend a lot of time cleaning up the database, and we devote a lot of staff time to Salesforce management in general, but we consider it essential.

Avantages: The biggest advantage is that it can do ANYTHING related to donor management, and you can tailor it pretty much endlessly. We also like that there is a huge user base so we have lots of places to go for support and to hire data entry staff.

Inconvénients: The learning curve is as endless as the potential. There's no plug and play here—you have to be prepared to spend a LOT of time wrapping your brain around this software. Intuitive is not a word I would use for Salesforce.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/06/2020
Mary kate M.
Volunteer Coordinator
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    4/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/07/2019

"Not Created with Nonprofits in Mind"

Commentaires: We use Salesforce as our main CRM at my non-profit, mostly so that we can keep track of clients, donors, and volunteers all in one place. I mostly use it to track volunteer participation and hours and pull reports on donor and volunteer activity to include in grants and marketing materials.

Avantages: Salesforce for Nonprofits does add some additional features that nonprofits are likely to need for donor and volunteer management, and it allows everything to be in one CRM (versus having volunteers, donors, and clients in separate databases)

Inconvénients: Salesforce for Nonprofits feels like it was a stretch for Salesforce. The way that Salesforce was built doesn't work well for many of the needs non-profits have, and Salesforce for Nonprofits is basically the same platform with just a few added features. It's clunky, and doing things like program management and pulling reports is not as easy as you'd expect given how it's described. Overall, it's clear that Salesforce kept it's sales mindset when building this software, rather than starting from the non-profit perspective.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/07/2019
Utilisateur vérifié
Executive Director
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/07/2021

"Great option that will grow with your nonprofit"

Avantages: Salesforce is very customizable. The Power of Us Grant and Hub make Salesforce NPSP very affordable for any size nonprofit.

Inconvénients: Salesforce is very customizable so there is not much preset features for nonprofits. To really setup well an outside consultant is needed which is very expensive.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/07/2021
Utilisateur vérifié
Director of Finance and Operations
Services environnementaux
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/03/2018

"Even after a few years, still overwhelmed."

Commentaires: It helped me to get an introduction to what I could do with a membership database/CRM without investing a lot of money into programs that may or may not do what I wanted them to (because I didn't know what I wanted them to do). It allowed me to get my database set up and organized and begin to understand our donor profiles, locations, amounts, and more.

Avantages: It certainly is powerful and has many customizations and features and things to build. It has lots of integrations across the web and there is something to be said for being the biggest. Also, it's free for non-profits, so especially if you don't know what you are trying to do with a CRM, it's nice to be able to play around with Salesforce and get an idea of what types of data are useful to you before moving to some other program that requires higher costs up front.

Inconvénients: If you don't care to become a developer or aren't one already, this software can run away with you real fast. While it's great that Salesforce is so powerful, in many ways it is too powerful and complex. Even with the nonprofit customizations, it's very difficult to navigate and customize, understand what all the different programs within it are, keep up with all the updates and integrations and who even knows.
Basically, I get it - this is designed for large groups that can afford to have a dedicated Salesforce employee(s). It's for large databases with many moving parts. If you are small and your employees or board are juggling many jobs and not just database management, this is difficult to use.
Plus, the interface looks like it never got past 1992.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/03/2018