Pour qui ?

Pour les professionnels de l'informatique qui ont besoin d'une réponse instantanée aux problèmes des utilisateurs et de sécuriser leurs environnements informatiques.

Notes moyennes

84 avis
  • Note globale 4.9/5
  • Facilité d'utilisation 4.9/5
  • Service client 4.9/5
  • Fonctionnalités 4.6/5
  • Rapport qualité-prix 4.8/5

Informations sur le produit

  • À partir de 3,00 $US/mois
    Consulter les tarifs
  • Version gratuite Non
  • Essai gratuit Oui, obtenez un essai gratuit
  • Déploiement Installation (Mac)
    Cloud, SaaS, web
    Installation (Windows)
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Service de support permanent (réponse directe)
    Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • NinjaRMM
  • http://www.ninjarmm.com
  • Fondé en 2013

En savoir plus sur NinjaRMM

NinjaRMM est une plateforme tout-en-un de gestion et de supervision informatique SaaS, dotée d'un ensemble de fonctionnalités permettant de concevoir, planifier, livrer, exploiter et contrôler des services informatiques. Vous pouvez gérer les périphériques réseau, y compris les points de terminaison Windows et Mac, appliquer des correctifs, accéder à distance, déployer et exécuter des analyses antivirus, automatiser les scripts sur tous les périphériques, surveiller les performances du site web, etc. Construite sur une plateforme cloud simple et intuitive, cette solution vous permet d'être opérationnel en 5 minutes, sans serveur.

NinjaRMM - Fonctionnalités

  • Accès à distance
  • Assistance téléphonique
  • CRM
  • Facturation
  • Gestion de projets
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des problèmes
  • Messagerie instantanée
  • Planification
  • Sauvegarde et récupération
  • Tableau de bord
  • Analyse de machines vituelles
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des informations d'identification
  • Journaux des événements
  • Planification
  • Serveurs de bases de données
  • Suivi de l'activité des utilisateurs
  • Suivi de l'historique
  • Suivi des e-mails
  • Surveillance des processeurs
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des achats
  • Gestion des audits
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des demandes
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Suivi de la conformité
  • Suivi des coûts
  • Catalogue de services
  • Gestion des billets
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des contrats
  • Gestion des incidents
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des versions
  • Portail libre-service
  • Rapports de service
  • Accès et contrôle à distance
  • Audit des problèmes
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des capacités
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des licences
  • Gestion des stocks
  • Planification de la maintenance
  • Alertes/Notifications
  • Journaux des événements
  • Mesure des performances
  • Planification de la maintenance
  • Rapports de disponibilité
  • Surveillance FTP
  • Surveillance des serveurs de messagerie
  • Surveillance des transactions
  • Surveillance en temps réel
  • Tests de disponibilité
  • Accès et contrôle à distance
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de la vulnérabilité
  • Approbation automatique
  • Correctifs personnalisés
  • Déploiement automatique des patchs
  • Gestion de la conformité
  • Gestion à l'échelle du réseau
  • Priorisation des patchs
  • Scans automatiques
  • Tableau de bord
  • Test de patchs
  • Chat en temps réel
  • Enquêtes et feedback
  • Enregistrement de session
  • Outils de diagnostic
  • Partage d'écran
  • Partage des fichiers
  • Transfert de session
  • Analyse des comportements
  • Antivirus
  • Correspondance des signatures
  • Cryptage
  • Gestion des appareils
  • Gestion des menaces web
  • Journal d'activités
  • Liste blanche / liste noire
  • Sécurité des applications
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Chat en temps réel
  • Communication multicanal
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des billets
  • Gestion des ressources informatiques
  • Intégration des e-mails
  • Monitoring réseau
  • Portail libre-service
  • Routage automatisé
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des interactions
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de projets
  • Gestion des changements
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des incidents
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des versions et du déploiement
  • Portail libre-service
  • Suivi des ressources

Avis les plus utiles sur NinjaRMM

An Excellent Solution for Start-Up MSPs

Publié le 15/04/2019
Ryan R.
Owner, Lead Technology Solutions Consultant
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Working with NinjaRMM's customer service was an excellent experience. Built with a team of seasoned professionals, all with various different levels of experience in business ownership, maintenance, technical support, and account management, Ninja delivers top-notch customer services in an efficiently timely manner. After speaking with their billing team and our account manager, we were able to work out flexibility with billing, remaining easy to work with and understanding while we straightened out our Accounts Payable systems. It's exciting to be working with a company that is ever increasing their capabilities, expanding their team, and continuously pushing out new features to allow us to operate more effectively in the MSP workspace, provide higher quality of service, and expand our customer reach by providing many different options for managing our client networks.

Avantages: NinjaRMM is incredibly easy to use, combining a fluid interface with powerful back-end features. One of the greatest things about this tool is that it just works. There's no complicated setup, or difficult to manage interface. All options and tools are clearly labeled, easy to understand, and the interface is laid out in an easy to navigate structure that is pleasent to look at. Our favorite feature by far is the SysTray customization options that allow us to place a service icon in the System Tray, and give our users tools directly on their desktop to self-resolve, or call assistance when necessary. Additionally, NinjaRMM has done a great job of implementing state of the art technology to provide SMNP monitoring capabilities, as well as managing and monitoring uptime and downtime instances.

Inconvénients: Some of the features that you expect to be there aren't yet fully deployed. We're excited about the potential for backup capabilities with Ninja, however these features don't work perfectly all of the time. In addition, their interface currently lacks a Task Manager system for managing services and tasks, however I've been informed that this is slated for a later release. I would be interested in seeing a development roadmap made public to the subscribers as it gives us a better indication of how to plan for new capabilities/integrations that we may be able to use. Additionally, it would be neat to make uptime calculations so that we can provide percentages for various services to our clients in our reports. Again, I have been informed that full report customization is an upcoming feature, and I'm excited to see that take place.

Ninja Review

Publié le 22/10/2019
Pat T.
VP Sales
Informatique et sécurité réseau, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We have been very satisfied with the product so far. Our rep has been very responsive to our needs as well.

Avantages: Ease of use and features is the main reason. The product was easy to deploy compared to the older one we moved away from. Anti-Virus feature and TeamViewer add on.

Inconvénients: The reporting functions need some improvement as well as the backup functionality.

Revolutionary RMM

Publié le 19/11/2019
Phil B.
Projects Consultant
Services et technologies de l'information, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: NinjaRMM as completely changed our business, by allowing us to manage all endpoints and have great reporting that we can share with our clients driving efficiencies and sales opportunities that we were missing before.

Avantages: The ease of use and rate of development is amazing. The interface is powerful but so simple, we don't really need to train new staff what to do as it's so intuitive.

Inconvénients: Compared to some other RMM solutions it can still be a little limited with some features but these are being developed at a rapid pace and they have a clear roadmap.

Best RMM for the money and features

Publié le 25/10/2019
Brian A.
CEO
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Overall, the interface is super easy. The software works correctly. When we do need help, which is rare, we get it and it is good. It's easily the best partnership we have with a third party.

Avantages: Ninja RMM is easily the best RMM on the market. It is truly cloud based, responsive, and mostly easy to use. The reports are great, the integrations are super easy and the website itself is easy to understand. Other RMMs need a team of onboarders to show you how to use it over a period of a month. Come on man, ain't no body got time for that. Ninja RMM easy to understand as soon as I did the trial I knew it was the right one.

Inconvénients: The only negative I can say is it doesn't have a built in distribution method. You have to rely on AD or something like PDQ Deploy to distribute it over a network automatically.

RMM with not enough going on for it

Publié le 25/07/2018
Jamie S.
Helpdesk Specialist
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
Provenance de l'utilisateur 
3/5
Note globale
2/5
Facilité d'utilisation
3/5
Fonctionnalités
3/5
Support client
2/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: None. We choose not to use this software as it didn't do what we wanted it to do.

Avantages: I like the overall look of the user interface and it is quick and speedy.
Installs quickly without much delay, provides good information about computer specs.

Inconvénients: Hard to figure out how it works.
Uninstall option simply didn't work.
RMM software installs NOT in the system tray.
Patching is a joke. You cannot block patches easily, its either all of a cateory, ALL or none.
User interface navigation is terrible.
Was completely unable to figure out how scripting works.
No native remote control.
Not enough options.
We have been using Kaseya for 5+ years and it is so much better and easier to use.

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