17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de OfficeTools

OfficeTools vous fournit tout ce dont vous avez besoin pour gérer votre entreprise. Organisez les données client, suivez les dates d'échéance, gérez le personnel et le flux de travail, automatisez la facturation et bénéficiez d'intégrations de back-office.

Qui utilise OfficeTools ?

Professionnels en comptabilité et en fiscalité

OfficeTools Logiciel - 1
OfficeTools Logiciel - 2
OfficeTools Logiciel - 3
OfficeTools Logiciel - 4
OfficeTools Logiciel - 5

OfficeTools ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

OfficeTools

OfficeTools

4,1 (198)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
48
6
3,7 (198)
3,7 (198)
3,8 (198)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
14,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
159
39
4,4 (2 174)
4,5 (2 174)
4,3 (2 174)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à OfficeTools

Zoho Desk
Fonctionnalités les mieux notées
CRM
Gestion des billets
Stratégie de marque personnalisable
Asana
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de projets
Gestion des tâches
Planification et programmation de projets
Maximizer CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
CRM
Gestion des contacts
CCH Tagetik
Fonctionnalités les mieux notées
Budgétisation et prévision
Compte de résultat
Revenu et bilan comptable
CCH ProSystem fx
Fonctionnalités les mieux notées
Déclaration d'impôt
Feuilles d'impôt
Gestion des documents
Revver
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Saisie de documents
Stockage de documents
Act!
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
CRM
Gestion des contacts
Sage Timeslips
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Historique des factures
Suivi du temps
CS Professional Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des clients
Reporting financier
Suivi du temps

Avis sur OfficeTools

Note moyenne

Note globale
4,1
Facilité d'utilisation
3,7
Service client
3,8
Fonctionnalités
3,9
Rapport qualité-prix
3,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
43%
4
34%
3
12%
2
8%
1
4%
Katie
Katie
Tax Accountant (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Comptabilité
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

The Practice Management we have been searching for!

5,0 il y a 7 ans

Commentaires : The amount of information this product can provide has been a powerful tool for our firm. It has significantly reduced the amount of time it takes to setup new clients because we have been able to reduce the amount of software our company uses. It also is a time saving tool with the automatic email and text appointment reminders.

Avantages :

We love that is a one stop shop for all of our practice management needs. We have been able to reduce the number of programs our company uses because of this. The software is also incredibly easy to navigate. The team at OfficeTools is great if we ever have an issue that we can not resolve ourselves or with the online support.

Inconvénients :

The only con we have found with this software is with some of the reports we want to see, it doesn't appear the program can produce. Luckily, there are workarounds for this.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Comptabilité, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

OfficeTools Review

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Overall, I've had a satisfactory experience with the product. Gets the job done.

Avantages :

- Office 365 integration is quite helpful - "Due date" reminders are life-savers - The to-do section helps in personal management of tasks

Inconvénients :

- Synchronizing with Quickbooks is only supported for the desktop platform, and not the web platform, which is kind of a pain right now - Integrations with other bookkeeping tools isn't great, like excel for example, which makes collaboration outside your immediate team quite difficult. Please help look into this.

Réponse de l'équipe de CARET

il y a 5 ans

Thank you for your thoughtful review. We're glad OfficeTools helps you work efficiently and that you find the to-do and reminder features useful! You'll be happy to know that we're currently working on an integration with QuickBooks Online, set to release this fall. We appreciate your feedback and hope that OfficeTools will continue to be a trusted part of your practice. Sincerely, The OfficeTools team

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Comptabilité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Misleading Sales Information and Poor Support

2,0 il y a 3 ans

Commentaires : OfficeTools Workspace is almost a hit if they could get the back end programing right. The slowness of the product, features breaking all the time, and the poor response time of support make this a hard pass. Sales also sold us on several features that was confirmed by tier 1 support only to find out after signing the contract that those features are not possible. After working with support for over 1 year to fix issues, we asked to be let out of contract only to be told we need to submit a formal complaint and they get 30 days to fix the issue. Unless you like wasting time with support, look elsewhere.

Avantages :

Love that this product marries time tracking, project management, document management, and billing in one software.

Inconvénients :

Desktop program is built on an old 32 bit sql server which makes the program really slow if you have more than 2 people using it at the same time. The integrated APX payment feature is a plus if it would work. They decided to do maintenance on the product during the last two weeks of tax season, we couldn't run payments for a day. Payment system is also hiding payments, so we cannot tell which clients have paid. Support has been working on this for two months with no end in sight.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Without this software our office wouldn't be able to function.

5,0 il y a 7 ans

Commentaires : keeping everything straight. with so many clients and "projects" its imperative to know where everything stands. who has it, whats being done, whats missing, etc. having the documents in the system attached to everything (be it a meeting, a call a project) is a huge positive.

Avantages :

Everything you need to know about any client, contact, etc. is all in one place. whether it be an email, a phone message, document, meeting notes, client files, projects, time and billing. we can research anything and find anything on them. one stop shopping.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Comptabilité
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

OTP is relatively easy to use. It is quite forgiving.

5,0 il y a 7 ans

Commentaires : Much easier for billing purposes, tracking projects and allowed us to reduce the number of software products used in a day.

Avantages :

Quick and easy entering new contacts. Many ways to classify and group contacts. I'm also a big fan of the "bill to contact" feature. It's easy to focus on the clients you need to contact.

Inconvénients :

Only one email can be utilized per contact. Not easily managed when contact name has to change and they often do in cases of marriage, divorce, death of one of a couple or sale of company etc.