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à choisir le meilleur logiciel

Description de Cegid Retail

Créé pour les commerces de détail composés de 5 BOUTIQUES ou plus, le logiciel cloud de Cegid est utilisé par les commerces de détail spécialisés dans les secteurs de la mode et de la beauté ainsi que dans les secteurs spécialisés. Ce système offre des fonctions intégrées, telles que les capacités omnicanal ; la vente en ligne ; la gestion des clients et de la CRM ; les programmes de fidélité et les bons d'achat ; les points de vente mobiles ; la gestion des stocks ; l'intégration des paiements ; la gestion de l'approvisionnement, des promotions et du personnel ; l'analytique ; et les capacités internationales. Plus de 1 000 commerces de détail, avec 30 000 boutiques et 57 000 points de vente à leur actif, dans 75 pays, font confiance à Cegid. CLASSÉ Nº 1 DES FOURNISSEURS DE SYSTÈMES DE VENTE AU DÉTAIL PAR LE CLASSEMENT RIS.

Qui utilise Cegid Retail ?

Les commerces de détail possédant 5 BOUTIQUES ou plus, dans les secteurs suivants : mode, luxe, beauté, lingerie, maillots de bain, chaussure, bijoux, accessoires, vêtements de sport, stades, boutiques de cadeaux, musées et ameublement.

Cegid Retail Logiciel - 1
Cegid Retail Logiciel - 2
Cegid Retail Logiciel - 3
Cegid Retail Logiciel - 4

Cegid Retail ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Cegid Retail

Cegid Retail

4,4 (34)
159,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
54
Intégrations introuvables
4,4 (34)
4,5 (34)
4,5 (34)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
272,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
92
9
4,5 (19)
4,0 (19)
4,8 (19)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Cegid Retail

RunIt RealTime Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Ordorite
Fonctionnalités les mieux notées
Fonctions pour vente au détail
Gestion de la vente au détail
Traitement des paiements
WooPOS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Gestion des stocks
Identification des produits
Jesta Vision Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
KORONA POS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Lecture de codes-barres/tickets
Rapports de ventes
Stockagile
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Optimisation des stocks
Suivi des numéros de série
LS Retail
Fonctionnalités les mieux notées
Codes-barres et RFID
Gestion des prix
Rapports de ventes
retailcloud
Fonctionnalités les mieux notées
Codes UGS et UPC
Suivi des coûts
e-mail marketing
Rapid POS
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.

Avis sur Cegid Retail

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
53%
4
41%
1
6%
Christophe
Industrial performance controller (France)
Aviation et industrie aéronautique, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Cegid servantissimmo

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Assez content de son utilisation mais quelques améliorations seront les bienvenues afin de le rendre encore plus pratique.

Avantages :

Utilisation pour la base des immobilisation de l'entreprise, les recherche sont assez simple et la mise à jour aussi.

Inconvénients :

Assez compliqué à faire des extractions de la base avec toutes les données, le logiciel est assez limités.

Andrés
Andrés
Sales Executive (Argentine)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Emballage et conteneurs, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Just for big retailers

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : I use Cegid to manage operations, reports, email marketing and a lot of stuff that my bosses need from me.

Avantages :

Cegid is a great platform that has been improving the way retail stores manage their products or services for many years now. That's a key point for me: experience on the market. Their team developed a lot of templates that can be customised to fit your needs. Example: reports for corporate. iOS app!

Inconvénients :

The learning curve is really big, if you see any efficient operator of this program is because he/she spent years with it.

Tricia
Director Volunteer/Retail Services ()
Santé, bien-être et fitness, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Cegid Customer

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : I'm happy we were able to complete this upgrade with Cegid as they were our current vendors. But as budget goes in any organization you have to look for the most value for the dollars that you spend. With other vendors information and software options were explored, we were happy to continue our partnership with Cegid.

Avantages :

The staff are amazing! They will go above and beyond to ensure that they are answering your questions in a timely manner and they do what they can to meet your needs. The software is easy to use. We chose not to do the Y2 for the back office and kept our current software WinRetail. We had some glitches in the beginning to information flowing over fluently. But the team was on it quickly and able to resolve it. We had the joy of not only working with the staff over conference calls, but in person support as well with Ambra who came to our location to train our staff and complete the build of our program while she was here. She will ensure that her customers are happy, long after the project is complete. Mary and Ambra make an excellent team!

Inconvénients :

Just a couple of functionality things that we have found along the way, but again the Cegid staff does everything they can to fix this right away or find a "build" if needed. As with any software, you don't always know what you are missing until you are "live" and you find something that needs some work or you didn't think about in the build that would be helpful in the future.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Enseignement supérieur, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Oh boy am I going to enjoy this.

1,0 il y a 6 ans

Avantages :

- useful for people who like spending their time on the phone with, other store locations, or even tech support to do the most basic of things.

Inconvénients :

- Veryyyy unintuitive UI design. They should use this as an example of how not to design a program for retail use. - Their menu buttons are literally all over the screen and more often than not do not have words beside the buttons so you don't know what each button does... and there are a lot of buttons. - Icon design is outdated, and non-intuitive - Basic features are hidden in submenus - Custom reports for head office are essentially non-existent or were too complicated for them to figure out resulting in me having to do a lot of manual reporting. - receiving items into the system is extremely error prone. They cut corners in the wrong places (ie. just letting me say "yup, its all here!" when nothing could be there) - It would freeze a lot - When I needed to count the cash, I found a lot of steps to be redundant (ie. having to click "ok" on a screen that is essentially blank, before starting and ending) - also when counting the cash it was non always obvious which form of money you were on, there are a lot of windows and grids, and nothing is highlighted in particular - checkout process is obscure to new employees and they often make tender mistakes, as well as payment type mistakes... God I hate this product. Please save yourself the head-ache and use Square, or literally anything else. Do it by hand in excel, you'll have a better time.

Tawnya
Retail Data Manager ()
Vente au détail, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Great Inventory Management System!

5,0 il y a 7 ans

Commentaires : I have been working with this software since 2012. We have numerous resorts with numerous POS and Inventory systems across all. We have transitioned 8 resorts to WinRetail/Cegid, each time has been with ease and excellent support from their team. We still continue to work in a few different systems due to not having the control to upgrade to this system, but hands down this is our favorite by far and would if could. This software provides awesome analytics, flexible data use, custom reporting, canned reporting with great filters. The importing/exporting of data is easy for any user level to follow, allowing for inventory items, purchase orders, invoices, GL, transfers, physical inventories, sales, and many more. The purchase order module is quick when entering, receiving or invoicing an order. We have all different types of users accessing this system and have found it to be one of the best in the business.

Avantages :

Ease of use. Export/Importing of data. Reporting mechanism. Support Team

Inconvénients :

Only con would be the posting of an invoice, would like this to detailed instead of summarized. The purchase orders is reaceived in detail but the invoice gets posted on one line as a summary.