15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de PressPage

PressPage est une plateforme de gestion des relations publiques tout-en-un utilisée par des centaines de grandes marques à travers le monde, notamment Booking.com, Logitech et IWC Shaffhausen. Concevez vos salles de presse, distribuez du contenu, gérez votre base de données multimédias et suivez les performances, le tout en un seul endroit.

Qui utilise PressPage ?

Équipes spécialisées en relations publiques et communications

PressPage ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

PressPage

PressPage

4,6 (16)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
20
5
4,5 (16)
4,9 (16)
4,9 (16)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
60,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
25
7
4,6 (60)
4,2 (60)
4,9 (60)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à PressPage

Prezly
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des campagnes
Distribution d'e-mails
Gestion des campagnes
Movable Type
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Cision
Fonctionnalités les mieux notées
Monitoring
Recherche/Filtre
Suivi de la presse
WordPress
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Correction en temps réel
Gestion de site web
Prowly
Fonctionnalités les mieux notées
Base de donnée d'auteurs d'articles
Gestion des contacts
Rédacteur de communiqués de presse
Meltwater
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de contenu
Gestion de plusieurs comptes
Rapports et analyses
PRgloo
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
PressArea
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Publifix
Fonctionnalités les mieux notées
Distribution d'e-mails
Rédacteur de communiqués de presse
Suivi de la presse

Avis sur PressPage

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,9
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,9

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
56%
4
44%
Daniel
Daniel
Director of Public Relations & Marketing (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Enseignement supérieur, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great news platform for our online news room

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Our overall experience has been amazing. The product has helped us establish an online news room where we're able to showcase all the great things going on around our institution. We're also able to bring in and share news stories that other outlets have created. The product has been able to grow and adapt as our needs have changed and the team at PressPage is a joy to work with.

Avantages :

PressPage is very easy to use and you don't need to be very technical to create and upload. This has allowed us to empower our writing staff to upload stories without much issue. The platform is very customizable so we're able to setup sections that meet the needs of our college, as opposed to trying to conform around a rigid structure. The support team at PressPage is also amazing to work with. They're always available when we have questions and they will regularly reach out to us to check in on how things are progressing.

Inconvénients :

Working with images in the header can be a bit trying. We've had instanced where the image is uploaded and don't display properly. It would be nice to be able to adjust in real-time to preview the final result. The reporting feature can also be a bit lacking for those who really like data and numbers. In the end, we integrated within GA, Cision, and Sprout Social to get a deeper dive of our efforts.

Tom
Editor (É.-U.)
Médias en ligne, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

PressPage is a solid and dependable enterprise online publishing system

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : It provides a reliable publishing platform so that I don't need to do the technical maintenance. You have to pay attention to upgrades, and the publishing stack gets more complicated every year while the security problems become more challenging. The PressPage platform is not a target for Wordpress security hackers which means it is one less thing to worry about or keep an eye on.

Avantages :

The user interface is simple and uncluttered with intuitive icons and buttons. I can ask someone that has never used the application to post content without having to train them. The dashboard gives you metrics without having to get a web specialist. And there's no technical knowledge needed to publish content through multiple media sites -- not just your main web site. PressPage has the makings of an important core enterprise IT application as it adds more capabilities.

Inconvénients :

Even though there is no need for technical knowledge to use the software, I would like to access some of the underlying tech infrastructure for example the CSS directly. Also support for direct remote posting from other clients would be good to have.

Yesenia
Yesenia
Editor (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Rédaction et correction, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

PressPage for all your Media Needs!

4,0 il y a 3 ans

Avantages :

I love how everything is on there, from newsrooms to the key insights! it's so easy to manage.

Inconvénients :

The database and adding contacts was a little confusing but it takes some getting used to.

Fleur
Content Director ai (Pays-Bas)
Relations publiques et communications, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Perfect tool

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Great tool, does what it needs to do, don't look any further and give it a try. You will not regret it.

Avantages :

Easy to use, SEO optimized, excellent customer support

Inconvénients :

Invest the time to learn the tips and tricks to get the optimum out of the tool. Next to that, the UX flow is for me as a super-nerdy user, not always on par. If you are a marketing or comms expert, the UX is totally fine and fulfills your needs. If not, ask the customer team and they are happy to help and very fast. Usually within the hour.

Melinda
Associate Director of Media Relations (É.-U.)
Enseignement supérieur, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Invaluable Communication Tool Supporting Multiple Uses

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : PressPage's platform allows Del Mar College to present a highly professional-looking online newsroom that addresses multiple uses the Media Relations team handles when communicating with different audiences. Viking News has become a "go to" resource not just for news media but also the campus community and our stakeholders as well as the general public. Using this platform is especially critical now as we work remotely during the coronavirus 2019 pandemic. Our work environment has significantly shifted, and PressPage allows us to continue our communication efforts seamlessly.

Avantages :

The platform is easy to use, intuitive and flexible once your newsroom is set up. While news media is a key target, our team uses the PressPage platform to support multiple functions such as media relations, marketing and crisis communication messaging. Posting general or critical communication is as easy as copying, pasting and clicking a few buttons and provides the end user access to high quality photos, custlines and videos with ease. I could go on, but the most incredible asset PressPage has is their friendly and supportive customer relations staff. They're incredible!

Inconvénients :

There are not any features I don't like about PressPage's software platform.

Logiciel trouvé dans