ROLLER Software

Qui utilise ROLLER Software ?

ROLLER propose un logiciel tout-en-un destiné aux sites de loisirs, de divertissement et touristiques. Points de vente, billetterie, CRM, dérogations numériques, cartes-cadeaux numériques, RFID, analytique, etc.

Description de ROLLER Software

ROLLER est une suite logicielle tout-en-un de pointe pour les sites de loisirs, de divertissement et touristiques. L'objectif de l'éditeur est d'aider les sites à gérer leurs opérations et à améliorer l'expérience client par le biais de modules innovants de premier plan. ROLLER offre aux sites une solution complète qui stimule leur croissance grâce à des fonctionnalités de billetterie, de point de vente, de CRM, de dérogations, de cartes-cadeaux, d'e-mails, de gestion des entrées, de paiement, etc. ROLLER est une offre cloud moderne qui compte des utilisateurs dans 18 pays.

Informations sur ROLLER Software

ROLLER Software

https://roller.software/

Fondé en 2010

Prix de ROLLER Software

ROLLER Software n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

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Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

En ligne

ROLLER Software - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Devis et offres
  • Gestion des tâches
  • Gestion du territoire
  • Génération de leads
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégration du chat interne
  • Intégration du marketing automation
  • Lead scoring
  • Segmentation
  • Stockage de documents
  • Système de calendrier et de rappel
  • e-mail marketing

Logiciels de CRM : afficher la liste complète

  • Billetterie en ligne
  • Billetterie mobile
  • Billetterie sur place
  • Borne de billeterie
  • Cartes d'abonnement
  • Courtage de billets
  • Gestion de site web
  • Gestion des concessions
  • Gestion des données client
  • Gestion des employés
  • Gestion des promotions
  • Impression à domicile
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Plan de salle
  • Point de vente
  • Réservations de billets

Logiciels de billeterie : afficher la liste complète

  • Caisse pour détaillant
  • Caisse pour restaurants
  • Carte de fidélité
  • Emplacements multiples
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commissions
  • Gestion des remises
  • Gestion des retours
  • Intégration e-commerce
  • Lecture de codes-barres
  • Profils de compte client
  • Signature électronique

Logiciels de caisse : afficher la liste complète

  • Base de données avec fonction de recherche
  • Borne de décharge
  • Codes QR
  • Exportation de données
  • Modèles personnalisables
  • Signature en ligne
  • Suivi des statuts

Logiciels de décharge de responsabilité : afficher la liste complète

  • Billetterie
  • Budgétisation
  • Conférences/Conventions
  • Enquêtes et feedback
  • Gamification
  • Gestion des badges
  • Gestion des bénévoles
  • Gestion des expositions et des fournisseurs
  • Gestion des parrainages
  • Gestion des réservations groupées de chambres
  • Mariages et fêtes
  • Promotion sur les médias sociaux

Logiciels de gestion d'événements : afficher la liste complète

  • Facturation
  • Gestion des clients
  • Gestion des contrats
  • Gestion des participants
  • Gestion des produits alimentaires
  • Gestion des ressources
  • Gestion des réservations
  • Gestion des ventes
  • Gestion des événements
  • Gestion du personnel
  • Installations multiples

Logiciels de gestion événementielle : afficher la liste complète

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Avis sur ROLLER Software

Lire tous les avis

Note globale

4,8/5

Score moyen

Facilité d'utilisation 4,7
Service client 4,7
Fonctionnalités 4,5
Rapport qualité-prix 4,6

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Michael R.
Software Support
Loisirs, voyage et tourisme, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/12/2018

"Excellent Customer support, easy to use software"

Commentaires: Roller makes the life simple for the customer and is constantly seeking to improve. They are receptive to feedback and will try to act on it within reason. They have improved as an operator over the time we have used them and continue to seek to offer more to the market opposed to becoming stagnant or ignoring glitches like other software providers we have previously used.

Avantages: One of Roller's biggest assets is its team. If you have a problem or a training issue they are nearly always available on the phone and if they can't help straight away they will look into it. Roller is constantly developing, there are regular patches and new releases (free improvements as well as paid). Simple interface: Most of roller is self explanatory and can be picked up, they also have a help section with articles across most items to help with grey areas.

Inconvénients: Reporting is probably Rollers biggest set back for us. While it delivers the basics running several sites reports individually can be time consuming and if you don't pay attention to the fields you are using can lead to inconsistencies. (There is however a patch in the works to integrate these down the line). You need to develop a good knowledge of rollers different reports to get the results you are looking for and make sure it shows what you expect. Sometimes multiple reports need to be run or you need to add your own formulas or breakdown to get results in the format you require. Single use sites should be fine but chains may find this is frustrating. The gift card interface isn't as well integrated as everything else although this is a minor unit of our business.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/12/2018
Tom M.
Director
Divertissement, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/02/2020

"Essential business tool"

Commentaires: We needed a tool to facilitate commerce online and onsite, seamlessly. You wouldn’t think it’d be hard to find in 2019, but it WAS. Then we found roller. The solution isn’t perfect, but pretty bloody good. I have no idea how we would have launched and grown like we have without this software. With a few months of use under the belt, and some experience in our team with the edge cases that arise, Roller has become a tool we use over 400 times per days and simply couldn’t live without - or replace with any other. I’m most impressed with the customer success team also - they pushed me to do better at every turn, and have been extremely responsive and helpful to literally ANY question I have. I appreciate so much when people tell you they can’t do something and why, rather than misguide or fob something off. Roller can’t do EVERYTHING but the team will sure help you solve any problem you have in any way they can until they platform CAN address it. Legends.

Avantages: The fact that it’s a solution to both the front-end that customers see and our back-end that we need to operate, across a number of streams of business (ticketing, food, events, etc)

Inconvénients: Like any software, learning to use something entirely new can be tough. New terminology and ways of working, little intricacies and dependencies that are annoying at first but no issue when mastered, etc.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/02/2020
Utilisateur vérifié
Sales & Marketing manager / Reception Manager/Cover Duty manager
Loisirs, voyage et tourisme, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/12/2018

"ROLLER Review"

Avantages: *User friendly.
*Product configuration is easy to use and adaptable.
*Customer service/communication tools are useful such as forms, Inbox and activity uses, email and call log.
*POS/Doorlist is user friendly and easily adaptable from the back end.

Inconvénients: *Reporting system is basic and conflicting at times. Despite having a page for building reports, this does not work.
*New features are generally an additional charge even if customers are on a premium package. e.g Recurring passes etc. In my opinion some new features are tools that should have been available as standard anyway rather than sold as a new feature.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/12/2018
Michael T.
General Manager
Services et installations de loisirs, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/10/2019

"AMAZING"

Commentaires: I LOVE THAT IT IS WEB BASE SO I CAN USE IT AT HOME OR ANYWHERE I GO. IT ALLOW ME TO BE THERE FOR MY TEAM EVEN IF I'M NOT AT THE OFFICE.

Avantages: VERY USER FRIENDLY, EASY TO MAKE CHANGES, AMAZING HELP CENTER ANY QUESTIONS YOU CAN THINK OF IT THERE WITH STEP BY STEP INSTRUCTIONS ON HOW TO.

Inconvénients: NOTHING TO BE HONEST. KEEP ON DOING WHAT YOU DOING ROLLER!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/10/2019
Sarah M.
Guest Services/Sales Manager
Services et installations de loisirs, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/06/2020

"Roller was the right choice."

Commentaires: Overall I am happy with our move to Roller as the point of sale is much more user friendly. The Venue Manager view is great for booking our larger groups and events. Being able to send groups their party invoice has allowed us to stop taking all payments over the phone, which has been a challenge for a very long time.

Avantages: Roller's support team and knowledge based articles are the top feature. The ability to submit a request ticket and have feedback or a solution within a few days, if not hours is remarkable. Additionally, their knowledge base articles (help articles) are clear and concise - typically with videos to walk through instructions. Lastly, the ability to suggest a feature or idea and to be able to look at other updates they are working on, or even just thinking about doing, makes Roller's work very transparent.

Inconvénients: Changing from a company that we had used for 20 years was a little challenging as there were a few features we had grown custom to that Roller does not currently have available - creating your own pass background templates, adding money to guest accounts, running a credit card to hold a tab.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/06/2020