Pour qui ?

PME, sites de e-commerce, fournisseurs B2B, agences de design web, UX, marketeurs

Notes moyennes

93 avis
  • Note globale 4.5 / 5
  • Facilité d'utilisation 5 / 5
  • Service client 4.5 / 5
  • Fonctionnalités 4.5 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.5 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de 16,00 $US/mois
    Consulter les tarifs
  • Prix Version de base gratuite (https://www.smartlook.com/fr/pricing)
  • Version gratuite Oui
  • Version d'essai gratuite Oui, obtenez un essai gratuit
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Smartlook
  • https://www.smartlook.com/
  • Fondé en 2016

En savoir plus sur Smartlook

Solution qui permet d'enregistrer ce que les visiteurs voient et font sur votre site web pour savoir comment améliorer l'expérience utilisateur. Enregistrements des sessions de vos visiteurs, heatmaps et parcours client. Filtrez les visiteurs et partagez les résultats obtenus avec votre équipe.
Vous pouvez voir ce sur quoi les visiteurs ont cliqué, ce qu'ils ont indiqué dans les champs d'un formulaire, les pages sur lesquelles ils ont passé le plus de temps et la manière dont ils naviguent sur le site.

Smartlook - Fonctionnalités

  • Animation
  • Enregistrement des activités de l'écran
  • Fonctions pour mobile
  • Fonctions pour sites web
  • Heatmaps
  • Parcours utilisateur
  • Prototypage
  • Recherche d'utilisateurs
  • Tests d'utilisation
  • Tests non modérés
  • Analyse comparative et qualitative
  • Analyse de texte
  • Analyse des médias
  • Analyse des recherches utilisateurs
  • Analyse des sentiments
  • Analyse quantitative du contenu
  • Analyse statistique
  • Annotations
  • Collaboration
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Recherche multiméthode
  • Visualisation de données
  • Analyse prédictive
  • Attribution de canal
  • Cartographie du parcours client
  • Mesure des performances
  • Statistiques sur les médias sociaux
  • Suivi des campagnes
  • Suivi du RIO
  • Tableau de bord
  • Tests A/B
  • Web analytics
  • Analyse de texte
  • Analyse des sentiments
  • Analyse des tendances
  • Analytique
  • Collecte multicanal
  • Gestion des actions
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des enquêtes
  • Segmentation de la clientèle
  • Tableau de bord
  • Filtrage
  • Gestion des backlogs
  • Gestion des billets
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des tâches
  • Gestion des versions
  • Suivi des problèmes
  • Attribution de canal
  • Ciblage contextuel
  • Coupons
  • Jeux concours par SMS
  • Marketing localisé
  • Messagerie texte
  • Notifications push
  • Suivi des engagements
  • e-mail marketing
  • Analyse d'entonnoir
  • Analyse par cohorte
  • Attribution de canal
  • Notifications push
  • Suivi des désinstallations
  • Suivi des revenus
  • Suivi des rétentions
  • Suivi des événements intégrés aux applications
  • Tests A/B
  • Analyse des comportements
  • Analyse prédictive
  • Collaboration
  • Enquêtes et feedback
  • Gestion des actions
  • Importation et exportation de données
  • Modèles
  • Modélisation de l'attribution
  • Profils de clients
  • Gestion de plusieurs sites
  • Gestion des campagnes
  • Suivi des conversions
  • Suivi des interactions entre utilisateurs
  • Suivi des mots-clés
  • Suivi des objectifs
  • Suivi des pages consultées
  • Suivi des recherches de sites
  • Suivi des sources de référence
  • Suivi du temps passé sur le site
  • Carte de fidélité
  • Commerce mobile
  • Comptes clients
  • Configurateur de produits
  • Gestion SEO
  • Gestion des canaux
  • Gestion des catalogues
  • Gestion des commandes
  • Gestion des promotions
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Panier d'achat
  • e-mail marketing
  • Analyse d'éléments
  • Cartes dynamiques
  • Cartes intégrables
  • Cartographie des comportements
  • Cartographie territoriale
  • Fonctions pour secteur scientifique
  • Fonctions pour ventes
  • Mappage radial
  • Tableau de bord
  • Web analytics

Avis les plus utiles sur Smartlook

Smartlooked for awhile now

Publié le 14/04/2019
Cynthia R.
Customer Service Representative
Services d'information, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Smartlook has given time management a new definition. It allows us to save tremendous time and work more efficiently.

Avantages: So we've been using Smartlook for some time now and I always thought it was a decent program. Having just gone through an entire tax season with almost every call utilizing this tool, it deserves a second view so to speak. Smartlook allows tech support or agents (in my company) to share screens with their customers. We can see their mouse movements, help them to navigate through the various options and features and troubleshoot errors by literally putting our eyes on it. It works by having the customer provide a code given on the website and this code allows access to their screen through Smartlook. Agents and customers alike have come to rely heavily on Smartlook to help get the support they need and get it in a timely manner. It makes a world of difference when you can see the screen, identify the issue and solve it all at once rather than take precious minutes and hours trying to describe what is going on and another hour trying to describe how to fix it.

Inconvénients: The only thing I can say I least like about this software is that you can only screenshare within the website. Unlike another competition, you cannot screen the customers complete computer screen. If a customer wants to minimize a screen so you can see a document on their computer, for instance, you can't. In my line of work its not a deal breaker at all because the majority of the workflow is within the website.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Smartlook le 26/04/2019

Thanks for your review!
This review is not related to Smartlook but more to Turbotax.
Please change this,
Lukas

The idea to look how our customers use our websites is brilliant. I'm always very excited to replay.

Publié le 30/08/2017
Márton P.
Na
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix

Avantages: I have spotted out several typos and failures on my site just by looking what my visitors had seen. It provides the best insight as well regarding the customers behaviour, it is not comparable to anything else I was using (google analytics, path recording). I ve discovered a new world with Smartview and can't help spending hours playing back then recordings, and checking what and hiw the visitors were doing.

Inconvénients: On a smartphone the right panel (offering other other recordings if the same visitor ) takes up a considerable amount of space, and it takes too much clicks and precise zoom to hide it. Itwould be better to be able to switch it off from the profile settings, (or simply deactive it for the free package)
Its also a big painpont, that there is no option to filter out the recording from direct (not facebook, google etc), as this info is also not visible on the smartphone listing

Réponse de l'éditeur

envoyé par Smartlook le 30/08/2017

Hi Márton,
thank you very much for your review.

We will change Smartlook in future and it will be much more mobile friendly.
You can filter the visitor recordings in the advanced filters. Under Visitor behaviour is the option referer.
Enjoy Smartlook
Lukas Mehnert,
CMO at Smartlook

Perfect blend of qualitative & quantitative analysis for our measuring our product

Publié le 26/06/2019
Laura V.
Head of Product Design
Logiciels, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
Source : GetApp
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: Smartlook is the perfect blend of qualitative & quantitative analysis for our product team. It's given us a new perspective on how users are experiencing our product — from how quickly users can achieve key goals, to what our product looks like on all kinds of weird and wonderful resolutions. The true power of Smartlook comes from how it captures every event that occurs, and then allows you to search seamlessly across all past events. You can also use these events in funnels and analyse where your users are dropping out of key workflows. Since the events are all automatically tracked, we can ask "I wonder how many users have used this feature since it launched?" and get instant answers by searching the pre-recorded events. It's truly mind-blowing! And last but not least, the support team at Smartlook was AMAZING! Our product uses a few layout attributes that the Smartlook recorder wasn't capturing correctly at first. The Smartlook team worked with us over 2 days to quickly resolve the issue to support our use case and now it's all working perfectly.

Inconvénients: There's nothing I'm disliking about Smartlook, although I'm looking forward to more flexibility with pinning stacked event charts (where I'm comparing multiple events) as a single dashboard tile. This would make tracking our key metrics really slick. Mostly I'm just excited to see where they take the product!

Discover how your users browse your website.

Publié le 09/05/2019
Utilisateur vérifié
Programador Full-stack PHP
Internet, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I activate Smartlook on my website once a week to collect hundreds of videos and review them during the week. In this way I discover possible failures or improvements and apply them.

Avantages: Smartlook is a great tool that helps to know how users use your web page. Smartlook records videos of how users navigate, giving you basic information such as what browser you use, the country of origin, the device ... Thanks to these recordings you can discover possible improvements or failures in your web page. You can understand better because users can not complete a process and work to give them a better experience. In addition to the recordings, in Smartlook you can create heatmaps and funnels to have a better control of objectives.

Inconvénients: In the SPA web pages the heatmaps do not work correctly. In addition, by default the CSS cache is activated and if you make changes to your web page it takes time to update them, because of this, you may be watching recordings that apparently have errors but in reality it is the fault of the cache.

Smartlook helps me look smart

Publié le 21/08/2018
Philip W.
Business Owner
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Seriously this is a tool you should be using so you know how your website works for your customers, it's all about finding what works and where you may be going wrong. It's cheaper than a consultant and this online consultant works 27/7

Avantages: Smartlook is easy to use it helps me see how people interact with my website so I can improve user experience. I have also been able to make contact with customers who have had difficulty placing an order so this software has helped me in more ways than one.. It can also be used a a good anti fraud deterrent also.

Inconvénients: Price I think the price could be lowered to help the smaller business ,you know the one man band who works from home.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Smartlook le 22/08/2018

Thank you for your review!

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