BMC Helix ITSM

Description de BMC Helix ITSM

BMC Helix IT Service Management révolutionne la gestion des services d'entreprise. Livrée sur site ou dans le cloud, Helix ITSM est une plateforme configurable et extensible radicalement repensée pour répondre aux besoins de toute organisation informatique transformative. Plus facile à utiliser, plus rapide à déployer et dotée des dernières innovations en matière de gestion des services, Helix IT Service Management est la solution de gestion de services informatiques la plus complète et la plus performante pour votre entreprise.

Informations sur BMC Helix ITSM

BMC Software

http://www.bmc.com

Fondé en 1998

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N/A
19,00 $US/mois
35,00 $US/mois
19,00 $US/mois

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Version gratuite Non
Version gratuite Non
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de BMC Helix ITSM

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Windows (sur site)
  • Linux (sur site)

BMC Helix ITSM - Fonctionnalités

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Champs personnalisables
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création de tableaux de bord
  • Définition des priorités
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des achats
  • Gestion des audits
  • Gestion des changements
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des demandes
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des incidents
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des tâches
  • Gestion des utilisateurs
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Monitoring
  • Piste d'audit
  • Planification de la maintenance
  • Portail libre-service
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi de la conformité
  • Suivi des activités
  • Suivi des coûts
  • Suivi des ressources
  • Suivi des ressources informatiques
  • Suivi des tickets d'assistance
  • Tableau de bord d'activités
  • Visualisation de données
  • Workflow configurable

Logiciels de gestion des ressources informatiques : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • CRM
  • Catalogue de services
  • Champs personnalisables
  • Création de tableaux de bord
  • Définition des priorités
  • Enquêtes et feedback
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de projets
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des audits
  • Gestion des billets
  • Gestion des changements
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des incidents
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des tâches
  • Gestion des versions
  • Intégration des répertoires actifs
  • Intégrations de tiers
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Notifications en temps réel
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Rapports de service
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des ressources informatiques
  • Suivi des tickets d'assistance
  • Surveillance en temps réel
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités
  • Workflow configurable

Logiciels de gestion des services informatiques : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • Autorisations basées sur les rôles
  • CRM
  • Catalogue de services
  • Champs personnalisables
  • Chat et messagerie
  • Communication multicanal
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création de tableaux de bord
  • Définition des priorités
  • Enquêtes et feedback
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de l'assistance téléphonique
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de projets
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des audits
  • Gestion des capacités
  • Gestion des changements
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des incidents
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des tâches
  • Gestion des versions
  • Intégration des répertoires actifs
  • Intégrations de tiers
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des ressources
  • Suivi des ressources informatiques
  • Suivi des tickets d'assistance
  • Tableau de bord d'activités
  • Workflow configurable

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BMC Helix ITSM - Alternatives

Plus d'alternatives à BMC Helix ITSM

Avis sur BMC Helix ITSM

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 3,8
Service client 4
Fonctionnalités 4
Rapport qualité-prix 3,9

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Antonio A.
ITSM Specialist
11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/03/2018

"Former RAC and BMC Accredited Administrator AR System"

Commentaires: Using the BMC ITSM you can consolidate in a Suite the major task of the ITSM support staff based on ITIL best practices.

Avantages: The Remedy ITSM Suites cover the main processs of the ITSM aligned to ITIL best practices. All the Application are integrated as part of the ITSM Suite in order to manage the different scenarios that normally needs to be handled by the support staff. Using the AR System Server as base the ITSM applications can be customized in order to give to the organizations complete and achieve thier functionality requierements. The license model of floating write licenses, lets the organization to share licenses pool.

Inconvénients: BMC Remedy ITSM was born as an On premise solution, the cloud option is in the process to be a mature option. In Remedy you could achieve many thing but you need a lot experience with the product to complete it.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/03/2018
Marie J.
Services Architect
Équipements publics, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/04/2021

"Set the record straight!"

Commentaires: Once installed/upgraded it is super easy to develop, manage and it is very easy to have to tool fit your processes. The automation and ability for it to assign, push workflow to other systems and automatically close is awesome. The intelligent integration for event management (off the shelf and event management system that can consume WSDLs or REST, can take advantage of this two-way BSR utility; it’s a game changer!

Avantages: I’m not sure where this site is getting it’s information but it is wrong. BMC Software ITSM has mobile solutions built in for any html5 device and apps that can be downloaded from the Google or Apple store and connected to any instance.
This system is incredibly robust to the extent that if you do not have mature processes and you do not manage IT well this system will become your mortal enemy.
It does have a configuration database (CMDB) and it was the absolute first ITSM system to have one and it has many patents; so I have no clue why this site is saying it doesn’t exist. It is the only one that has a definitive catalog, normalization tool, reconciliation, transformation, mapping, auditing, drift management, outage management, impact analysis, and integration all built into the CMDB. The validation is the best. When combined with the Asset management system which adds on the procurement, ASL, receiving and well all the pre and post deployment activities it can manage the entire lifecycle. But it doesn’t stop there! You have cost and finance management, contracts, licensing, warranties, leases, people and group associations, underpinning agreements, and everything you can think of they’ve already built it! Not to mention that all of this isn’t just flat text, you actually get visual maps of the infrastructure and all the relationships, models and services. And it doesn’t stop there you can even view this through digital Workplace on actual maps.

Inconvénients: Upgrades and installs are the absolute worst! You cannot just go download the package and run setup. There’s literally 50 installs you need to perform plus a checksum between each and everything has to be installed in a specific order and BMC Software doesn’t make it easy on the customers to comprehend this because every tool has a separate website in their DOCs and it’s up to you to understand what needs to come before and after. I suspect they’re making it difficult because they want to sell subscriptions to their SaaS.
Additionally, BMC Software ignores their onPrem customers, whom by the way made this company who they are today and they chose to release everything formSaaS and not pay attention to their onPrem customers!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/04/2021
Utilisateur vérifié
Software Developer Intern
Biens de consommation, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    4/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/07/2019

"Remedy Review"

Commentaires: Overall, I wouldn't recommend Remedy for IT Service Management. I believe there are better solutions available that are user friendly while also being visually appealing.

Avantages: This software has a very simple layout that makes tracking information down an easy task. The filtering within the application is great and allows for extremely specified results. I like the priority emails that are given based on open tickets. This process allows teams to stay on track to complete requirements and continuously close open tickets.

Inconvénients: I don't enjoy how the UI visually looks. The application has a very outdated look that doesn't appeal to you visually. I have found difficulty when trying to close Incidents because of status issues. This has been my biggest issue because Remedy will want me to enter twenty different status boxes in order to close a ticket or I will receive multiple errors.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/07/2019
Emir O.
Expert associate
Télécommunications, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    2/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/09/2020

"After 5+ years i still dont like it"

Commentaires: Neutral, it works stable when you give the system enormous resources. System is quite complicated from licencing perspective, user handling, reporting, creating autoassigments, maintaing knowledgebase, problem management handling etc.
Actualy when you try alternatives you figure out that system is not that bad. But in 2020 it looks like it's from last decade from perspective of resources, flexibilty and integration posibilites.
Support forum is the worst. You are basicly on your own. When you implement any kind of improvement you often create 3-4 problems that you have to solve. Mobile aplication exist only on paper. It is abandoned by vendor i thing from version 1.
Last updates still have part of system based on Adoble Flash so beware of Decembar 2020 when Microsoft, Mozilla drop support.
After 5 years of using i'm still puzzled by database structure that creates so many problem for integration with 3rd party reporting systems.
Smart Reporting and Birt reporting are basicly the worst reporting system ever. Slow, unresponsive, require enormous resources just to run basic reports.
Personaly i would never choose it as solutin if you have any requirement for custimization. To expensive, to complicated.

Avantages: Robust, ITSM compliant, fairly great integration posibilites

Inconvénients: Where do i begin?
Database structure is nightmare for maintating, creating reports and to actually understad inner workings of system.
Reporting sofware lacks some basic stuff.
Upgrading production system is a 14 days nightmare.
Some basic stuff like creating user level reports based on who did what in which time are imposible.
It has almost no room for adjusting, user interface is upgraded from version 7.5, 8.1 until version 9.1 but is substandard compared with cloud based solution.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/09/2020
Timothy S.
IT Project Manager
Enseignement supérieur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/06/2018

"Complete Helpdesk and IT service management solution"

Commentaires: It is a single repository/database for incidents, assets, change requests and knowledge
You can easily track old tickets as well as you can figure out the approval chain, pending tickets and followup on tasks done and has to be done.

Avantages: We upgraded to cloud based Remedy system which saved us the hassle of supporting the solaris server. Web-based and integrated with SSO solution
The software is highly customizable.
BMC's customer support are very responsive.
All branches of IT department use it for incident management, change management, asset management and knowledge management.
The approval workflows are easy to set and update.

Inconvénients: customization of the application was a very long process specially if you need to use the most of it.
But once it is running, it is worth the pain.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/06/2018