17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Retail Pro

Retail Pro est une plateforme logicielle pour points de vente spécialisée, flexible et indépendante des appareils avec système de caisse performant, gestion des stocks et des inventaires, promotions, gestion client et des employés, back-office, performances et reporting des ICP. Les commerces de détail peuvent utiliser Retail Pro pour éviter la fragmentation des données et l'adapter aux besoins précis de leur flux de travail, de leur marque et de leurs besoins commerciaux, qu'ils opèrent en tant que franchise, magasin d'entreprise, point de vente ou commerce de détail avec plusieurs filiales, partout dans le monde.

Qui utilise Retail Pro ?

Plus de 159 000 utilisateurs de secteurs spécialisés dans le commerce de détail, tels que les vêtements, les chaussures, le luxe, l'électronique, les cadeaux, les jouets, les biens de consommation courante, l'ameublement, les bijoux, les articles de sport, etc., font confiance à Retail Pro.

Retail Pro Logiciel - 1
Retail Pro Logiciel - 2
Retail Pro Logiciel - 3
Retail Pro Logiciel - 4
Retail Pro Logiciel - 5

Retail Pro ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Retail Pro

Retail Pro

4,0 (79)
275,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
40
14
4,0 (79)
3,0 (79)
4,2 (79)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
476,00 €
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
352
13
3,9 (1 604)
3,8 (1 604)
3,8 (1 604)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Retail Pro

NetSuite
Fonctionnalités les mieux notées
Alerte de paiement en double
Compte de résultat
Tableau de bord d'activités
QuickBooks Enterprise
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Rapprochement bancaire
Reporting financier
RunIt RealTime Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Rapid POS
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
WooPOS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Gestion des stocks
Identification des produits
Agiliron
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des stocks
Gestion des stocks
OrderWise
Fonctionnalités les mieux notées
Achats et réceptions
Gestion des stocks
Traitement des commandes
Ordorite
Fonctionnalités les mieux notées
Fonctions pour vente au détail
Rapports de ventes
Traitement des paiements
Jesta Vision Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.

Avis sur Retail Pro

Note moyenne

Note globale
4,0
Facilité d'utilisation
4,0
Service client
4,2
Fonctionnalités
3,9
Rapport qualité-prix
3,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
22%
4
57%
3
13%
2
5%
1
4%
Daniel
É.-U.
Vente au détail
Temps d'utilisation du logiciel : Non fourni
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Retail Pro gives us a competitive edge!

4,5 il y a 11 ans

Avantages :

Our operation is very seasonal, and we gear up from 0 to 100 in a short amount of time. The accuracy the system delivers for inventory management gives us the confidence to make rapid decisions that impact our bottom line. We especially appreciate the level of support that we receive. That level of trust in the product and support is important for us since we have such a narrow window for our business.

Inconvénients :

No software is perfect. However, our experience with Retail Pro has been significantly better then our previous vendor. Our least favorite thing about the software is how it behaves with our unique discount structure. However, we have found ways to make it fit our operation.

Mohamed
Project Manager (Égypte)
, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

i'm working with retail pro since 2013, it was wonderful experience.

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : i got the knowledge that gave me the chance to implement and support our customer in the market, very important thing is that i learned how business operate with one of the biggest retail solution ever

Avantages :

very powerful inventory management solution, full of function and features. the second thing is the scalability and durability the solution can support large number of stores & POSs in one big database "oracle database".

Inconvénients :

it takes much time to recover database especially in the main server, 2nd thing when upgrade from old release to a new one with large number of stores and POSs.

Natee
Business Owner (Thaïlande)
Vente au détail, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Don’t buy. My on hand inventory is wrong. It’s a bad decision that I bought this product.

1,0 il y a 4 ans

Commentaires : It sucks. Don’t buy. We have been trying to use it for over a year but now we have to start everything over because the inventory is not correct. We have to do manual adjustments a few times. Our products are high value watches with serial numbers and we have only less than 10 transactions per day!!
We can’t imagine how this software can handle larger businesses with hundreds or thousands of transactions per day. Either the local solution provider (Adasoft) didn’t implement it correctly or the software really sucks!

Avantages :

Ease of use interface. Multiple stores capability.

Inconvénients :

- It could not even calculate inventory correctly. - Regional Support is extremely slow and local solution provider could not help much. - We have been trying to use it for over a year, it has always been miscalculating the on-hand inventory and the actual inventory in the reports. - Upload tool is very difficult and confusing to use and can cause duplicate records and mess up the product database. - Slow. - We have been using it over a year just to find out that either the product or the implementation is sub standard.

craig
IT Project Manager (É.-U.)
Vente au détail, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Retail Pro review

4,0 il y a 8 ans

Commentaires : I have been working with R Pro version 8 from 2003 to 2015 with Valentino and now with version 9 with Philipp Plein, as far as a retail system, from both the POS and the logistic side, its an excellent software. Easy to manage and use. The ONLY downfall is the EFT. At the POS, you really need to have a good, reliable, and when working with luxury retail, a sleek device to expedite EMV transactions. The 2 options offered by Cyan , your ONLY EFT choice, are for mass merchants, not a luxury boutique. As far as support, One Step Retail has been my partner of choice and they are second to none in support and sales. Over the years I had many special requests from upper management, and OSR were very quick on assisting and "making it happen".

Avantages :

The simple structure of the POS. Very easy to learn.

Inconvénients :

The EFT module. Cayan is HORRIBLE!!! Please go back to Shift 4. Better support and nicer devices.

Amogh
Business Analyst (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Strong Customization but can still be improved

4,0 il y a 6 ans

Avantages :

* Very strong customization options. * Its EMV compatible which is a big plus * Its got strong Employee and customer management modules * Strong reporting capabilities

Inconvénients :

* Not having ability to “edit” the preloaded report formats to suit our needs. * There are few glitches here and there especially with a preloaded cards but customer service is usually quick to respond