Lucidpress

Lucidpress

par Lucid Software

Description de Lucidpress

Lucidpress est la meilleure plateforme de gestion de marque disponible pour créer, contrôler et distribuer du contenu de marque. Permettez à vos employés à tous les niveaux, des ventes sur le terrain au marketing régional, de localiser des modèles conformes à la marque, libérant ainsi de précieuses ressources de conception et assurant la cohérence de la marque. Vous contrôlez les parties des modèles qui sont verrouillées et celles qui sont modifiables afin de conserver tout le contenu de l'entreprise conforme à la marque. Demandez une démonstration dès aujourd'hui et dites adieu à tous vos soucis de cohérence de la marque !

Informations sur Lucidpress

Lucid Software

https://www.lucidpress.com/

Fondé en 2012

Prix de Lucidpress

Lucidpress est disponible à partir de 50,00 $US/mois. Lucidpress est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. Voir plus d'informations concernant le prix de Lucidpress ci-dessous.

À partir de

50,00 $US/mois

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

Lucidpress - Fonctionnalités

Logiciels ECM (Enterprise Content Management)
Accès mobile
Archivage et rétention
Gestion de versions
Gestion des documents
Gestion des flux de travail
Gestion des ressources numériques
Gestion du cycle de vie du contenu
Gouvernance de l'information
Outils de collaboration
Recherche
Signature électronique
Distribution
Gestion de projets
Gestion des campagnes
Gestion des changements
Gestion des flux de travail
Gestion des œuvres d'art
Calendrier de marketing
Collaboration
Facturation
Gestion de projets
Gestion des clients
Gestion des tâches
Partage des fichiers
Suivi du temps
Base de données d'images
Collaboration
Filtrage
Modèles
Visualisation de données
Éditeur d'images
Contenu audio
Contenu vidéo
Formulaires Électroniques
Gestion SEO
Gestion de site web
Gestion de versions
Indexation de documents
Modèles personnalisables
Recherche en texte intégral
Éditeur d'images
Éditeur de texte
Gestion de site web
Gestion des biens
Gestion des calendriers
Gestion des commissions
Gestion des contacts
Gestion des documents
Gestion des leads
Gestion des listings
Mise en correspondance des clients et des biens
e-mail marketing
Configurateur de produits
Devis
Gestion SEO
Gestion de site web
Gestion des commandes
Intégration des services d'impression
Modèles personnalisables
Prise en charge de plusieurs magasins
Workflow d'approbation

Avis sur Lucidpress

Afficher 5 avis sur 204

Note globale
4.5/5
Facilité d'utilisation
4.5/5
Service client
4.4/5
Fonctionnalités
4.4/5
Rapport qualité-prix
4.4/5

Easy To Use For Non-Designers

Publié le 12/09/2019
Beau K.
Graduate Assistant to the Dean of the Woodbury School of Business
Enseignement supérieur, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I love how I can just login to this software online since my Chrome Book cannot download software. I am having a great experience using this.

Avantages: Since I am a non-designer, it is a very useful application. I like how the creative team can lock certain aspects of a logo so that the brand integrity is always there. Being able to contribute to content creation helps ease the burden on the creative and accelerates overall creativity.

Inconvénients: There really isn't much to dislike with this software, it is so useful for our team. I wish I could do more with the software but it is a little to complicated for me.

Awesome option for those wanting to not be tied to Publisher

Publié le 06/02/2020
Paul M.
Director of Operational Technology
Enseignement primaire et secondaire, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Being a Chromebook/G-Suite district, Lucidpress allows our staff to continue to make high quality newsletters and flyers on any device (since it's cloud based) without being tied to the Microsoft Office product. The ability to collaborate and integrate into Google Classroom and Google Drive has also been very beneficial.

Avantages: Web based with a nice variety of features. Simple to use but powerful. Can be centrally managed and licenses can be distributed, as needed, using the Lucidpress Team feature. Cheap for K-12 entities (about $50 per license, per year). LucidPress is a great alternative from Microsoft Publisher even for those institutes that may use the Educational free version of Office 365 (which doesn't include Publisher). Allows for collaboration and makes creating newsletters and flyers easy for even the non-technical user. Connects easily with Google Drive and Google Classrooms.

Inconvénients: With a fairly large set of options and features, "Publisher only" trained staff or those who are "tech-nervous" are initially a little intimidated by the options they have. However, after showing them the basics in under 5 minutes, they can usually create professional looking newsletters.

Solid Publishing Product

Publié le 19/11/2019
Travis J.
Director of Development
Organisme social ou civique, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
3/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
3/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: This software has been clutch during my time hear. It's helped raise a lot of awareness and resources. Great for semi-pro shop.

Avantages: - always upgrading (sometimes don't like some of the upgrades though)
- ease of use
- cloud based
- pretty flexible

Inconvénients: - not enough cloud storage for true needs without upgrading to level of service that we don't need any other features for
- could have better tutorials to help new users get started (video walkthroughs, etc)
- sometimes updates make work more difficult
- needs to allow customization for default features
- I hate that I can't use arrows to scroll through fonts

Free version is useful for many purposes

Publié le 20/01/2019
Kent K.
Communications Coordinator
Gestion d'organisme à but non lucratif, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
3/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Lucidpress was a dream solution for the very small nonprofit organization I was working with when I first discovered it (7+ years ago). It offered tools and features that allowed us to create promotional materials like posters, fliers, forms, reports, etc. It now limits the print quality within the free version to a point that it is only useful for creating quick art for social media. For that purpose, I still recommend it occasionally.

Avantages: Highlights of Lucidpress include sharing and collaborating on files, as well as being to work on files from anywhere with internet access.

Inconvénients: They have severely hobbled the quality of files that can be downloaded with a paid version.

A lot of software like this

Publié le 30/12/2019
Utilisateur vérifié
Business Analyst
Télécommunications, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Creating internal documents for team events/workshops/internal changes has been helpful. We have a separate software for customer-facing media but not everything requires that much detail and it's nice to have this where any one can use it.

Avantages: In their template recommendations, they have options split by print, mobile, social media, etc and then sub categories for each which is helpful if you don't have much experience making these materials. Even the fonts are categorized. The paid version lets you upload fonts. You can copy/paste images onto the page to skip the upload process but it doesn't always format correctly. You can download or have them print it for you and send it to you.

Inconvénients: If you don't have the paid version, it's difficult to know what's free vs paid before you select it. The editing page is intimidating at first as it looks very professional, but you get used to it.