15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Hotjar

Une fonctionnalité de heat map des plus populaires.
Découvrez la manière dont les internautes utilisent réellement votre site et identifiez des manières d'appliquer les bons changements. Utilisez les heat maps Hotjar pour voir les éléments les plus populaires (ou les plus impopulaires) sur une page : déplacez les cartes et suivez les déplacements des souris de vos utilisateurs pendant que ceux-ci naviguent sur la page, cliquez sur les cartes pour obtenir une synthèse des endroits sur lesquels les visiteurs cliquent et faites défiler les cartes pour voir jusqu'où les utilisateurs font défiler la page.
Hotjar a créé plus de 7,5 millions de heat maps pour certains des plus grands sites au monde.

Qui utilise Hotjar ?

Start-up, PME, experts – Spécialistes du marketing numérique, spécialistes CRO, concepteurs web, développeurs web, spécialistes UX

Hotjar Logiciel - 1
Hotjar Logiciel - 2
Hotjar Logiciel - 3
Hotjar Logiciel - 4
Hotjar Logiciel - 5

Hotjar ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Hotjar

Hotjar

4,7 (514)
39,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
107
66
4,6 (514)
4,5 (514)
4,5 (514)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
15,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
26
51
4,5 (49)
4,0 (49)
4,3 (49)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Hotjar

Privy
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des abonnés
Gestion des campagnes
e-mail marketing
Browsee
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des comportements
Tableau de bord
Web analytics
ClickTale
Fonctionnalités les mieux notées
Suivi des conversions
Suivi des interactions entre utilisateurs
Web analytics
Kissmetrics
Fonctionnalités les mieux notées
Data discovery
Suivi des campagnes
Visualisation de données
Referrizer
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des campagnes
Saisie de leads
Suivi des références
Mixpanel
Fonctionnalités les mieux notées
Rapports et analyses
Suivi et analyse de l'utilisation
Visualisation de données
Hubstaff
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la paie
Suivi du temps
Suivi du temps en ligne
Squarespace
Fonctionnalités les mieux notées
Fonctionnalité d'aperçu
Gestion de la conception
Sécurité SSL
Hootsuite
Fonctionnalités les mieux notées
Intégration des médias sociaux
Planification des publications
Tableau de bord

Avis sur Hotjar

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
69%
4
28%
3
3%
2
0%
1
0%
Allen
Allen
President
Utilisateur LinkedIn vérifié
Santé, bien-être et fitness, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Essential for website optimization

5,0 il y a 2 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Akande
Akande
Marketing Communications Specialist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Biens de consommation, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

HotJar is an awesome tool for studying websites and optimizing!

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Overall HotJar is a great platform and I am one of their biggest advocates. I would recommend HotJar to anyone looking to enhance their understanding of on-site traffic and conversion.

Avantages :

At each company that I have worked for, I always bring up HotJar as a solution they should implement as soon as possible. It is so easy to use and allows for such a comprehensive view of the customer experience that it's a loss to NOT use it! I love that it can capture click data, scroll depth, and even user interactions on the website. There is so much valuable information to be pulled from the data!

Inconvénients :

There are two things that I'm a little bummed out about with HotJar. One issue is that they recently removed cross-domain tracking. This was a great benefit and we used it often, so not having it is tough. They also have a limit on the height of the pages that can be captured, 1500px. Our pages are slightly larger so we lose some detail on the report that we would have otherwise had.

Réponse de l'équipe de Hotjar

il y a 5 ans

Hey Akande, Thanks so much for taking the time to review Hotjar! It's great to read that you're getting a lot of value from the tool :) It's indeed the case that we removed cross-domain tracking in light of our continued commitment to privacy-by-design. I'm sorry to hear that working with the tool is a bit tough without this - we'd like to help if we can! Do reach out to us at support@hotjar.com if you've got questions. Following up your note on the height of captured pages for Heatmaps - we do have a 15000px limit, but if it's a pain point I'd definitely suggest using the Suggest a Feature function in-app to let us know what you need :) All best, Alex

Md. Tanvir Bin
IT officer (É.-U.)
Gestion de l'enseignement, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

The greatest resource for businesses conducting online transactions is Hotjar.

5,0 il y a 8 mois

Commentaires : The SEO of websites is revolutionized by Hotjar. As if we had a hidden window into the brains of our guests. A wealth of information is available for comprehending user behavior through the live interviews, user comments, and visual insights. It is also quite easy to use.

Avantages :

For individuals looking to increase revenue and maximize their conversion rate, this product is perfect. With Hotjar's features, teamwork will be easier and everyone on our team can gather the data required to make the right modifications to our website pages. They offer 24/7 support and customized training in the meantime to make sure I can get the most out of user behavior analysis on our website. Hotjar allows me to store data for a maximum of one year. If I want to know what's going on our website for an extended amount of time, this is a good alternative. One feature we've refined in FullSession is visitor recordings. In contrast to Hotjar, FullSession doesn't slow down our website aside from offering sophisticated filtering tools and comprehensive analytics.

Inconvénients :

A few customers mentioned that they would have preferred a user behavioral analysis tool with greater depth. Predictive analytics, which could be useful in predicting user behavior, is not available in the software.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great but too expensive

4,0 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : Hotjar is amazing but way overpriced. I rather use screen recordings and heatmaps from Microsoft Clarity (which is free) and only use Hotjar for on-site surveys etc.

Avantages :

It gives you so much insights into how your visitors behave and think.

Inconvénients :

The pricing... it's too expensive. Even though the functionality is brilliant, I would rather pay less for another service than using this one.

Ioana
Ioana
User Researcher (Autriche)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Loisirs, voyage et tourisme, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great little tool for starting your UX research

3,0 il y a 5 ans

Commentaires : I would be surprised if there was a CRO or UX team that hasn't heard of Hotjar. It's a great little tool, especially given the price, but it doesn't allow enough flexibility to be your main on-site research tool. It's really good for starting out and doing some basic research. Sweet and simple! I guess marketers could benefit the most from this!

Avantages :

Price. Simplicity of implementation. Good customer service. The scrollmaps and polls are my favourite, and only features I use.

Inconvénients :

Potentially slows down the site. Loads the entire js even when only running a poll, so puts unnecessary load on the page speed. Forms have nearly never worked on any of the websites I have used it on. Funnel I don't really use - I don't see the point really. Free GA will still be far better and more useful at that. Polls have very simplistic targeting methods. Adding one or two new targeting triggers would be awesome...but they haven't released any new features in ages. Heatmaps are still very simple with no ability of segmenting the data. I can't complain for the really accessible prices they have been able to maintain though!

Réponse de l'équipe de Hotjar

il y a 5 ans

Hey Ioana! Thanks so much for leaving this review and sharing your thoughts on Hotjar. Following up your feedback - we're always focused on minimizing any increased page load time with the Hotjar script on your site. Have you checked out this resource? https://help.hotjar.com/hc/en-us/articles/115009335727-Will-Hotjar-Slow-Down-My-Site- If you're having trouble please reach out at support@hotjar.com and we can take a look with you. There's new targeting and filtering functionality on the product roadmap :) https://help.hotjar.com/hc/en-us/articles/115012303268-Product-Roadmap Stay tuned for that! All best, Alex

Derrick
Advertising Manager (É.-U.)
Divertissement, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Sports Use

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : This has been a great product to utilize and we've found values in using the tool.

Avantages :

I value the fact that theres a tool that provides the necessary insights to make UX decisions or website layouts.

Inconvénients :

Its not as interactive as it can be when showing exactly what actions users take as a weighted consumer.