15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de WeTravel

La plateforme de paiement pour les entreprises de voyages qui donne aux professionnels du tourisme la possibilité de percevoir les paiements de leurs voyages à un tarif exceptionnel, avec des frais de traitement de 1 %, à la pointe de l'industrie. WeTravel représente le meilleur moyen de collecter de l'argent et de gérer les réservations pour des visites de groupe personnalisées et des propositions FIT personnalisées.

Qui utilise WeTravel ?

WeTravel est conçu pour les agences de voyages et les organisateurs de circuits à la recherche d'un meilleur moyen de collecter les paiements. Cette plateforme de paiement permet une collecte sophistiquée des paiements et une gestion des réservations facile à utiliser.

WeTravel Logiciel - 1
WeTravel Logiciel - 2
WeTravel Logiciel - 3
WeTravel Logiciel - 4
WeTravel Logiciel - 5

WeTravel ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

WeTravel

WeTravel

4,7 (333)
0,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
70
1
4,7 (333)
4,8 (333)
4,8 (333)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
54
14
4,6 (573)
4,5 (573)
4,8 (573)

Alternatives à WeTravel

Xola
Fonctionnalités les mieux notées
Réservation en ligne
Support client
Traitement des paiements
RocketRez
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
FareHarbor
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des réservations
Réservation en ligne
Traitement des paiements
AnyRoad
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Peek PRO Tour Operator Software
Fonctionnalités les mieux notées
Réservation en ligne
Support client
Traitement des paiements
FreshBooks
Fonctionnalités les mieux notées
Création des factures
Facturation en ligne
Suivi du temps en ligne
Retreat Booking Guru
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des inscriptions
Paiements en ligne
Paiements électroniques
Square Payments
Fonctionnalités les mieux notées
Sécurité des données
Traitement des cartes de crédit et de débit
Traitement des paiements
RegFox
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des inscriptions
Inscription en ligne
Suivi des participants

Avis sur WeTravel

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
80%
4
17%
3
1%
2
0%
1
1%
René
Agent immobilier (Bénin)
Immobilier, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel de gestion

4,0 il y a 3 semaines Nouveau

Avantages :

WeTravel est un meilleur logiciel très facile à utiliser et qui permet une bonne gestion des activités au sein d'une agences de voyages

Inconvénients :

Je ne trouve rien de particulier à y reprocher

Saturnin
Administratif (Bénin)
Construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel de paiement

4,0 il y a 2 semaines Nouveau

Avantages :

Plateforme de paiement aide les entreprises à augmenter la conversion des ventes et a augmenter les activités.

Inconvénients :

Je recommande ce logiciel au utisateur.

Elisabeth
Elisabeth
CEO (Argentine)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Loisirs, voyage et tourisme, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

the solution we needed to optimize our booking and payment processes

5,0 il y a 7 mois

Commentaires : with wetravel we solved many of our headaches as international tour operator. the platform offers great solutions also for small companies and makes our daily life way easier!

Avantages :

the flexibility and quality of solutions is wonderful for our business. staff is very helpful. new features are very state of the art!

Inconvénients :

code for 2 factor authentication was tricky with SMS, now solved.

Camille
Director (Mexique)
Loisirs, voyage et tourisme, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Very nice and user friendly platform

5,0 il y a 2 semaines Nouveau

Avantages :

Hi like that the platform is not only a paiement platform but also a complete solution to optimize your trips and booking.You will receive a complete training session if you need and all your staff will have access to itAn other very nice part is that you really have a personalized relationship with the staff managing your account - they are super easy to contact, super knowledgeable and really friendly at the time to answer your question or solve your problems - Special thanks to [sensitive content hidden] who have been working a lot in making our experience smoother and very friendly

Inconvénients :

it's actually not exactly about WeTravel - but the time it takes from making a wire transfer and receiving - it's inconsistent (it can take just 1 day or 2 - or about a week) To be fair it's more an issue with the international wire transfer than WeTravel themselve

Carol
Owner (É.-U.)
Services aux consommateurs, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Absolutely Unprofessional

1,0 il y a 8 mois

Commentaires : I found this platform, took a look at it and jump without doing further research, so this is on me. I started working on the page as they allow you to do so before verifying you, this is on them. After sending every little piece of documentation they asked me for (some of them very sensitive information, but understandable because they deal with people's money, almost 9 hours of work on the trip page, and almost paying the pro package to be able to access some features, I received an email telling me that they were "denying me service". No reason whatsoever, only that "the decision was final and would not be changed. I ran to the site to try to recuperate all the material I had uploaded to the page, but they had already removed my page and blocked my account. I have been trying to make sense of this as I have no idea what could had happened for them to be so drastic. I have emailed the same person that sent me the "decision", asking him to please let me have the material back as it is my intellectual property (this was for a destination wedding) but they have ignored every one of my emails. Now, they have my personal information, my intellectual property, and I have nothing, not even an email back with an explanation (which I still want) or an apology for removing my material without giving me the opportunity to recuperate it. Absolutely unprofessional!

Avantages :

Feature is not that hard to manage. To incorporate it in your website is a different story.

Inconvénients :

Their unprofessional behavior and lack of communication.

Réponse de l'équipe de WeTravel

il y a 8 mois

Hi Carol, First of all, we are sorry for the challenge you experienced with verifying your business to use WeTravel. For context, here is an explanation of our verification policies and procedures. WeTravel has three possible verification decisions: 1. Full approval (funds available any time) 2. Partial approval (funds available after the trip) 3. Denial of service. This is stated in our public FAQ: https://help.wetravel.com/en/articles/1619345-how-to-get-verified-for-payouts We always encourage any new company or organizer to right away verify their account. All new users are notified several times through in-dashboard pop-ups and notifications about the necessity to verify their accounts. The verification process is also clearly outlined in our help center. Our verification process follows a strict, legally-binding process to ensure the highest standards are met, for all stakeholders. We are obliged to verify each user thoroughly due to the "future delivery risk" inherent in processing payments for travel companies. Many independent travel agents and individual organizers receive a "Partial Approval", meaning their funds are available only after a trip has ended. Most companies with several employees and a verifiable, multi-year track record receive "Full Approval". It's important to note that most of our individual organizers without established payment history choose to link their Stripe Standard accounts and receive all of their funds from the bookings directly there. More information on this integration could be found here: https://product.wetravel.com/stripe-standard. When a business is issued a Denial of Service, the business is legally required to stop all communication with the individual/business. However, we can confirm, WeTravel does not store any financial or sensitive user data on WeTravel servers. More information on customer data protection could be found here: https://help.wetravel.com/en/articles/414993-how-does-wetravel-handle-and-protect-my-personal-data. I can confirm that your documents and material have been deleted from WeTravel as per our policies mentioned above. We appreciate your thorough feedback and will keep improving our onboarding process for new users. Thank you. Best, The WeTravel team