Qui utilise GoToWebinar ?

Toute personne qui souhaite faire participer son public ou ses employés via une présentation.

Description de GoToWebinar

GoToWebinar est approuvé par plus de clients que toute autre solution de webinaire et anime des millions de webinaires chaque année. Que vous utilisiez des webinaires pour le marketing, la formation ou les communications d'entreprise, GoToWebinar remet le plaisir dans les webinaires avec une technologie fiable et très simple à utiliser.

Informations sur GoToWebinar

LogMeIn

https://www.goto.com/webinar

Fondé en 2003

Vidéo de GoToWebinar
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Présentation des tarifs de GoToWebinar

GoToWebinar n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de GoToWebinar est disponible à partir de 49,00 $US/mois.


À partir de

49,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

GoToWebinar deployment and support

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • En ligne

Déploiement

  • Installation (Mac)
  • Cloud, SaaS, web
  • Installation (Windows)
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

GoToWebinar - Fonctionnalités

  • Agenda numérique
  • Cartes d'événement
  • Check-in mobile
  • Développement d'applications
  • Gamification
  • Gestion des abstracts et documents
  • Gestion des enquêtes et sondages
  • Intégration des médias sociaux
  • Messagerie personnelle
  • Mises à jour en temps réel
  • Pages des sponsors
  • Profils des intervenants
  • Profils des participants
  • Réseautage
  • Événements multiples

Applications pour l'événementiel : afficher la liste complète

  • Analyse du public
  • Contrôle d'accès
  • Enregistrement de session
  • Flux de multiples caméras
  • Modération
  • Multistreaming
  • Outils de monétisation vidéo
  • Participation du public
  • Planification des événements
  • Production de streaming en direct
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des performances
  • Écran divisé ou multiple

Logiciel de streaming : afficher la liste complète

  • Analyse de reconnaissance vocale
  • Capture d'écran
  • Collaboration
  • Enregistrement de l'écran
  • Enregistrement multi-écran
  • Mise en ligne sur YouTube
  • Montage vidéo
  • Outils d'annotations et de dessin
  • Partage des fichiers
  • Saisie audio
  • Sauvegarde et récupération

Logiciels d'enregistrement d'écran : afficher la liste complète

  • Enquêtes et feedback
  • Entrée en libre-service
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion des badges
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion du marketing
  • Inscription d'événements
  • Inscription de cours
  • Inscription de groupes
  • Inscription en ligne
  • Inscription sur place
  • Suivi des participants
  • Traitement des paiements
  • Traitement des remboursements

Logiciels d'inscription : afficher la liste complète

  • Chat en temps réel
  • Enregistrement de session
  • Fichiers audio et vidéo bidirectionnels
  • Intégration de LMS (LTI)
  • Lever la main
  • Partage des fichiers
  • Rapports et analyses
  • Salles de pause
  • Sondages et votes
  • Suivi des présences
  • Tableau blanc interactif

Logiciels de classe virtuelle : afficher la liste complète

  • Apprentissage asynchrone
  • Apprentissage mixte
  • Apprentissage mobile
  • Apprentissage synchrone
  • Création de cours intégrée
  • Entreprises
  • Entreprises de formation
  • Gestion des certifications
  • LMS intégré
  • Portail des apprenants
  • Simulation
  • Université/Écoles
  • e-commerce

Logiciels de formation : afficher la liste complète

  • Apprentissage asynchrone
  • Apprentissage collaboratif
  • Apprentissage mixte
  • Apprentissage synchrone
  • Classe virtuelle
  • Conférences vidéo
  • Création de cours intégrés
  • Entreprises
  • Entreprises de formation
  • Formation des employés
  • Gamification
  • Gestion de contenu
  • Gestion des certifications
  • Gestion des médias
  • Portail étudiant
  • Suivi des compétences
  • Suivi des engagements
  • Tests et évaluations
  • Université/Écoles
  • e-commerce

Logiciels de formation mobile : afficher la liste complète

  • Billetterie
  • Budgétisation
  • Conférences/Conventions
  • Enquêtes et feedback
  • Gamification
  • Gestion des badges
  • Gestion des bénévoles
  • Gestion des expositions et des fournisseurs
  • Gestion des parrainages
  • Gestion des réservations groupées de chambres
  • Mariages et fêtes
  • Promotion sur les médias sociaux

Logiciels de gestion d'événements : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Audio HD
  • Chat en temps réel
  • Chat privé
  • Conférences vidéo
  • Fichiers audio et vidéo bidirectionnels
  • Main levée électronique
  • Outils de présentation
  • Partage d'écran
  • Possibilité d'enregistrement et de lecture
  • Streaming de présentation
  • Webdiffusion à la demande

Logiciels de web conférence : afficher la liste complète

  • Alertes/Notifications
  • Gestion des événements
  • Hôtes multiples
  • Messagerie instantanée
  • Partage d'écran
  • Promotion sur les médias sociaux
  • Questions-réponses
  • Rapports et analyses
  • Sondages et votes
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Webinaires à la demande

Logiciels de webinar : afficher la liste complète

  • Accès à distance
  • Assistance à distance
  • Chat vidéo
  • Collaboration
  • Conférences web
  • Gestion des réunions
  • Gestion des tâches
  • Messagerie instantanée
  • Signature électronique
  • Softphone
  • Suivi de l'activité des employés
  • Suivi des fuseaux horaires

Outils de télétravail : afficher la liste complète

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Avis sur GoToWebinar

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Overall rating

4,5/5

Average score

Facilité d'utilisation 4,4
Service client 4,3
Fonctionnalités 4,4
Rapport qualité-prix 4,3

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Yogendra G.
Release and QA Manager
Services et technologies de l'information, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/09/2019

"Very good software for hosting Webinars or Presentations for larger audiance"

Commentaires: This is a great software even for large organizations. We all love it.

Avantages: 1. Our company uses GotoWebinar for hosting quarterly update calls and all hands meetings
2. It is a slick application that has useful features such as muting or unmuting all or few.
3. Attendees can virtually raise hands in the app by pressing a button when they are muted by organizer and when they want to speak.
4. Users can send private messages to one another or can send group messages or broadcast messages to everyone.
5. It has screen sharing and Video camera option too.
6. It has lot of toll free and local numbers from almost all of the countries to dial in
7. Phone app is equally great to dial in and has a calling ability as well.
8. No need of hosting this software in local premises. It is available as a software service.

Inconvénients: I have no complaints about this software.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/09/2019
Utilisateur vérifié
Marketing Manager
Services d'information, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/09/2020

"With ongoing use, you will learn how to use it"

Commentaires: We use GoToWebinar to host educational sessions with our clients or leads. If you're an experienced user, the platform does everything you need it to do. It also integrates nicely with our email management platform and takes the burden off of manually managing registrations and confirmations.

Avantages: All organizer controls are readily accessible when you host your event. Everything is located on the right hand column so you can toggle between boxes for whatever function is required. The newly designed dashboard makes it easier to see at a glance upcoming events. Creating an event is simple and integration with our email management system was seamless. The automatic confirmation emails that are sent to registrants are also one less thing we have to worry about during our webinar registration process.

Inconvénients: When you first host your event, the controls can be intimidating. The boxes are piled on one another and it's not straightforward as to what each control does unless you've had prior experience running an event or reviewed their resources to understand how to operate everything. While the labels of the function provide some context, it would be helpful if a "?" hover option was available so users know what each feature does while you're in an event. Chatting during an event is also a concern. You'll have to be very careful to select who you want your message to go to.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/09/2020
Kat M.
Director of Education
Hôtellerie, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    2 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    1 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    2 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/04/2020

"Utterly Disappointed and Let Down By GoToWebinar"

Avantages: user friendly, like the analytics and reporting

Inconvénients: GoToWebinar has let us down time and time again when calling into the customer service line. We receive information that ends up being incorrect. Previous experiences include video recordings lot playing and recordings disappearing. The most recent and most upsetting, particularly in the times we are in, is with a webinar we hosted on the CARES Act yesterday (Wed). We had almost 1,500 registrants. My team called in on Monday to verify our package and limit we have available to specifically avoid people not being able to get into such an important webinar. We were told we had a limit of 5,000 attendees. That was specifically asked. We reassured our Board and Executive team with this info, which we trusted since it came straight from the source. Day of the webinar, we had a max of 501 and several hundred people were unable to join. Finally speaking with a friendly rep today I learned that we were misinformed by the GoToWebinar representative on Monday and that since it shows the max attendee number on the general pricing page online GoToWebinar chooses not to take responsibility. This is so disappointing how little care is shown, as mentioned, particularly in these times. Folks livelihoods are in the mix and all GoToWebinar can say is "Sorry, info is on our website". Where is customer service and trying to mitigate a situation? We will have to look elsewhere for another product as we cannot continue to support a company with so little regard for people in need of help.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/04/2020
Kate B.
Marketing & Account Management
Services financiers, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/09/2020

"Good for hosting webinars and training"

Commentaires: It’s among the best webinar and virtual meeting software platforms. I recommend it and will keep using it unless another platform can do the same thing for a lower price.

Avantages: GoToWebinar is easy to use from the get-go, the learning curve is very short. It makes setting up a webinar very simple and you can share events in a variety of ways. That makes it easy to get the word out about your events and it integrates nicely with other products, like Pardot and website platforms.

Inconvénients: Sometimes it’s confusing to know what level of service you have, and it’s not always clear if a feature is included in your subscription or not. It would be nice if they took excluded features out (based on your service agreement) or made it clear what’s included in you subscription and what’s not when you’re setting up an event. We also have multiple people using a corporate account and the notifications get out of control sometimes.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/09/2020
Joey P.
Staff Engineer
Génie mécanique ou industriel, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/08/2019

"Webinar Hosting Made Easy"

Avantages: The software was easy to learn and the user interface is intuitive. Features were easily accessible and icons were self explanatory to any person who grew up in the age of smart phones and the internet. I was able to launch the webinar without any prior training and hosted my very first webinar ever without a hitch. GoTo Webinar has the ability to keep track of attendees' engagement, record presentations, poll the audience, generate analytics, switch between presenters and speakers/ panelists seamlessly. The platform is also nice because attendees can join the webinar without downloading software, they just simply click on a link that can be emailed through an automated system or a traditional URL. We had attendees on mobile devices, tablets (ipads), etc. so it's a pretty versatile platform.

Inconvénients: Some features can only be unlocked by increasing the membership tier. The basic subscription is already pretty pricey and does not have access to many of the "premium" features such as embedded videos and maximum number of attendees and available registration slots.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/08/2019