Limble CMMS

Limble CMMS

par LimbleCMMS

Qui utilise Limble CMMS ?

Pour les secteurs de la fabrication, des installations, de l'équipement, de l'hôtellerie, pour les petites entreprises, la gestion de flottes, propriétés, bâtiments, les églises, les organismes à but non lucratif, les écoles, les salles de sport, etc.

Description de Limble CMMS

Une solution logicielle de maintenance mobile et simple à utiliser qui vous permet de gérer facilement les actifs, les responsables de projets, les WO, etc.

Informations sur Limble CMMS

LimbleCMMS

https://limblecmms.com

Fondé en 2015

Prix de Limble CMMS

Limble CMMS est disponible à partir de 35,00 $US/mois. Limble CMMS n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. Voir plus d'informations concernant le prix de Limble CMMS ci-dessous.

À partir de

35,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Limble CMMS - Fonctionnalités

Logiciels EAM (Enterprise Asset Management)
GMAO
Gestion de l'énergie
Gestion de la maintenance
Gestion de licence logicielle
Gestion des garanties
Gestion des installations
Gestion des ordres de travail
Gestion des pièces
Gestion des ressources informatiques
Gestion des stocks
Gestion des équipements
Planification de maintenance préventive
Analyse des causes profondes
Analyse des tendances
Benchmarking
Contrôle de qualité
Gestion des ordres de travail
Mesure des performances
Rapports d'historique
Rapports en temps réel
Suivi des coûts
Suivi du temps d'arrêt
Accès mobile
Facturation
Gestion des clés et des serrures
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des étalonnages
Maintenance préventive
Suivi de l'historique des services
Accès mobile
Facturation
Gestion des clés et des serrures
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des étalonnages
Maintenance prédictive
Maintenance préventive
Planification
Suivi de l'historique des services
Suivi des ressources
Accès mobile
Base de données de clients
Devis
Facturation
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des tâches
Planification
Planification de la maintenance
Routage
Suivi de l'historique des services
Codes-barres et RFID
Entrée et sortie
Gestion de l'amortissement
Gestion des cessions
Gestion des réservations
Géolocalisation
Piste d'audit
Suivi des activités
Codes-barres et RFID
Comptabilité des actifs
Gestion de l'amortissement
Gestion des cessions
Gestion des documents
Gestion du cycle de vie des ressources
Piste d'audit
Suivi de l'inventaire
Biens commerciaux
Gestion de l'espace
Gestion des fournisseurs
Gestion des immobilisations
Gestion des incidents
Gestion des inspections
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des visiteurs
Gestion des équipements
Maintenance préventive
Planification des installations
Planification des salles
Pour écoles
Propriétés résidentielles
Accès mobile
Base de données de contacts
Devis
Facturation
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Planification
Recouvrement des paiements sur le terrain
Routage
Signature électronique
Suivi de l'historique des services
Suivi du temps en ligne
Base de données de clients
Création de bons de travail
Devis
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des stocks
Gestion des tâches
Maintenance préventive
Planification
Rendez-vous récurrents
Routage
Gestion de la configuration
Gestion de la maintenance
Gestion des achats
Gestion des audits
Gestion des contrats/licences
Gestion des demandes
Gestion des fournisseurs
Gestion des stocks
Suivi de la conformité
Suivi des coûts
Accès mobile
Alertes/Notifications
Gestion d'entrepôt
Gestion des fournisseurs
Gestion des renouvellements de commande
Gestion des stocks de la vente au détail
Gestion des stocks pour la fabrication
Gestion multicanal
Identification des produits
Kitting
Optimisation des stocks
Prévision
Rapports et analyses
Accès mobile
Biens commerciaux
Facturation
Gestion des inspections
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Maintenance prédictive
Maintenance préventive
Planification de la maintenance
Propriétés résidentielles
Rapports et analyses
Suivi de l'historique des services
Suivi des ressources
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des tâches
Planification de la maintenance
Suivi des garanties
Suivi des équipements
Accès mobile
Achats
Gestion des fournisseurs
Gestion des inspections
Gestion des ordres de travail
Liste de tâches (to-do list)
Maintenance conditionnelle
Maintenance prédictive
Planification de la maintenance
Rappels
Gestion des ordres de travail
Gestion des pneus
Gestion des stocks de pièces
Informations sur les véhicules
Planification de la maintenance
Suivi de l'historique des services
Suivi des coûts
Suivi des garanties
Suivi des réparations
Suivi du carburant
Codes-barres et RFID
Entrée et sortie
Gestion des fournisseurs
Gestion des renouvellements de commande
Gestion des éléments
Optimisation des stocks
Prévision
SKU/UPC Codes
Suivi de l'inventaire
Suivi des coûts
Suivi des numéros de série

Avis sur Limble CMMS

Afficher 5 avis sur 66

Note globale
4.8/5
Facilité d'utilisation
4.8/5
Service client
4.9/5
Fonctionnalités
4.5/5
Rapport qualité-prix
4.9/5
Michael K.
Director of Software & Engineering
Production alimentaire, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/04/2019

"Just what we needed when we needed it"

Commentaires: One of our colleagues wrote in a meeting agenda: “I <3 Limble.” We've been very pleased with Limble. It's helping us organize our growing number of assets and increasingly complex maintenance needs. Much of our maintenance is concerned with specialized care of sensors to maintain accurate and reliable data. With Limble we were able to get on top of the scheduling and personnel complexity to reduce failures, act proactively rather than reactively, and relieve stress on our people.

Avantages: We knew we needed something more capable than a calendar to help us manage our specialized maintenance needs. Of all the options we researched and trialed, Limble was just the right fit for us. The pricing and features aligned nearly perfectly for where we are today. In nearly every circumstance we've found a good way to accomplish what we need with Limble. While we are a small operation today we see Limble remaining as a viable option for us even as we grow.

Inconvénients: The mobile app and web interface are lacking. The mobile app is mostly a wrapper around a mobile formatted website rather than a fully native and capable app. Meanwhile the web interface relies on periodic refreshes rather than instantaneous updates in response to data entry and UI interactions. That said, we prefer the functionality with a slightly wanting interface of Limble to other, slicker options that do not deliver on the core functionality. Limble has a few advanced features — including some still being built out — that are still a bit clunky and lack documentation. But, the support team is incredibly responsive and fills in those gaps.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/04/2019
Alex R.
Owner
Produits alimentaires, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 02/03/2020

"A simple, but powerful tool."

Commentaires: I manage a number of different companies planned maintenance across Africa, needed a program which is adaptable, easy to setup and hand over - at the same time be able to remote monitor.
seems to be going well so far

Avantages: There are many Pros fro the software - but the most important, it the fact the developers, to whom i must take my hat off too, listen to us the customer, and develop the program around our needs, since i have been using the program, it keeps improving, more and more useful features being added all the time, but they have still have kept it simple, but powerful tool. Easy to add in assets, across multiple sites, with all the data columns you need - you build this as you need, the same deal with spare parts. Able to import asset and spares lists in from excel, not a csv file, so simple, once you've set up the data columns in Limble first .... but now have just seen another way - through their very useful constantly updating dedicated web page - https://intercom.help/limble-cmms/en/ Adding users, limiting their reach, setting up teams, a bit trickier, but easy enough. The mobile app, i find just as simple, it does it s job. The backup from limble if you have a query is also very strong, quick to reply, by email and phone - even to me all the way in Zimbabwe.

Inconvénients: Okay, so at the time of this review - there are 2 areas which in my line I do find Limble lacking - off line mobility of the mobile app - but know this is something which they are working on, so looking forward seeing this.
Secondly, the stocking side, entering reordered stock i found cumbersome, and there seems to be no stock withdrawl / return per work order system - but this could be that i have not set the form up correctly.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 02/03/2020
Joe H.
VP of Engineering
Produits chimiques, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/01/2020

"Simple yet Powerful"

Commentaires: We had attempted to implement traditional server-based programs with no success. After research, focused on Limble and was immediately impressed. We watched their series of videos and within a week, had created the assets and PM schedules and were up and running. This program is very powerful, yet so user friendly that everyone in our organization is using it after 30 minutes of training. Our technicians run off of tablets in the field to document work history and receive assignments.

Avantages: - Implementation was quick and simple, we were up and running in a week
- Cloud-based so I can manage from my laptop or phone
- Easy to use with minimal training required
- Everyone in the organization can easily submit work requests
- Great asset cost and history tracking
- Customer service walked me through all my questions during implementation

Inconvénients: Two minor cons:
- The part tracking feature is good, but could use some more features (such as grouping like assets are)
- Allow for more frequent refresh

Réponse de l'éditeur

envoyé par LimbleCMMS le 11/02/2020

Thank you so much for your feedback. We're glad to hear that Limble has provided been so helpful.

We just launched a ton of new features and updates to our Parts Tracking and Inventory. The updates allow you to group parts like assets. There is a video on the parts page that will walk you through the updates. Also, feel free to schedule a time to get a personal tutorial by emailing admin@limblecmms.com.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/01/2020
Utilisateur vérifié
Service Technician
Produits alimentaires, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/10/2018

"Slow and not so helpful. "

Commentaires: My review should be taken with a grain of salt, because we’re not using this software for its exact intended purpose, but it’s just not very helpful.

Avantages: We’re using it to track parts and service, and it does do that.

Inconvénients: Service tickets created in Limble only have a due date. No scheduling can really be done, which should definitely be an option. The app is very frustrating, and makes looking up part numbers on the job such a chore that it seems like less work to memorize the part numbers...

Réponse de l'éditeur

envoyé par LimbleCMMS le 26/11/2018

Hi there! I am sorry to hear you have had a bad experience.

We just released an update to allow you to schedule a specific time of day. If you would like any help seeing how please just let us know.

Additionally looking up parts can be extremely easy with the automatic asset associations so you know exactly what asset uses what part.

Please feel free to give us a call or email at any time and we can help you as soon as possible!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/10/2018
Bethuel M.
Snr. Plant Mechanic
Construction, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 23/08/2019

"Going paperless"

Commentaires: I have began an important journey of creating the technical history of all the equipment I am responsible for and this will go a long way in making g important decisions even with diagnostic information. No more heaps of paper and losing hours looking for info from piled stationery. I have more time on my hands to take care of other pressing priorities.

Avantages: Impressive interface, QR coding, mobile app, exceptional functionality and most importantly the ease of generating reports. Yes all CMMS's have at least some or more of the above features but below the surface you experience more. Bonus.....it is the most affordable with administrator/manager and user capabilities.

Inconvénients: I still struggle with setting up the maintenance intervals with regards to hour metre readings. I have not seen an entry for periodic hour metre registering to keep track of the next schedule.

Réponse de l'éditeur

envoyé par LimbleCMMS le 09/09/2019

Thank you for your review! I'm sorry you are having a struggle setting up the hour meter reading intervals. Here is a great article that goes in depth on how to set up hour meters: https://intercom.help/limble-cmms/en/articles/2971834-meter-readings

Let us know if you have any other questions!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 23/08/2019