Pour qui ?

PME, entreprises de moyenne et de grande taille. Directeurs marketing, chefs d'affichage, directeurs de vente, chargés de programmatique, gestionnaires d'affichage payant, responsables marketing mobile, responsables des acquisitions.

Notes moyennes

11 avis
  • Note globale 4.3 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.1 / 5
  • Service client 4.1 / 5
  • Fonctionnalités 4.1 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.2 / 5

Informations sur le produit

  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Non
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
  • Formation Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Criteo
  • http://www.criteo.com
  • Fondé en 2005

En savoir plus sur Criteo Dynamic Retargeting

Utilisé par 18 000 spécialistes du marketing dans le monde entier, Criteo Dynamic Retargeting fournit la bonne annonce au bon moment pendant le parcours d'achat. Cette solution remporte systématiquement 90 % des tests de performance concurrentiels et génère un retour sur les dépenses publicitaires moyen multiplié par 13 à un volume de ventes important.

Criteo Dynamic Retargeting - Fonctionnalités

  • Actions découlant d'un événement
  • Base de données de contacts
  • Campagnes multiples
  • Gestion des canaux
  • Gestion des leads
  • e-mail marketing
  • Ciblage comportemental
  • Ciblage du public
  • Ciblage géographique
  • Moteur de recommandations
  • Personnalisation
  • Reciblage des médias sociaux
  • Reciblage sur téléphones mobiles
  • Suivi des conversions
  • Tests A/B
  • Analytique
  • Ciblage client
  • Filtrage des mots-clés
  • Gestion de contenu
  • Gestion de plusieurs comptes
  • Gestion des contacts
  • Planification des publications
  • Suivi des conversions
  • Édition automatisée

Avis les plus utiles sur Criteo Dynamic Retargeting

Powerful Retargeting, with a Few Downfalls

Publié le 04/06/2019
Cameron S.
Performance Marketing Lead
Biens de consommation, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
3 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Overall, we're happy with the results our e-commerce campaigns have experienced with the addition of Criteo. Revenue and overall web traffic have increased.

Avantages: The dynamic retargeting options that Criteo offers are vast and effective - we've been seeing around 2.0 ROAS since implementation with a limited budget.

Inconvénients: Unfortunately, customization options for the creatives themselves are a bit limited. For example, we've been running into issues of having the same product show four separate times in the same creative - not a professional look.

Convert Traffic to Customers Using Criteo

Publié le 18/12/2018
Chitta ranjan D.
Digital Marketing Manager
Santé, bien-être et fitness, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I am using Criteo for one of our E-commerce clients from last two years. The conversion rate and average order value are always good. Overall my experience with Criteo is excellent.

Avantages: One of the best, easy to use industry top leader in retargeting. Retarget your traffic simply by adding Criteo script to your website. Excellent customer support with a dedicated account manager who will guide you with bid optimization techniques. In addition to multiple other websites, it also shows ads on Facebook. With its dashboard report, one can get a clear idea on the number of impressions, clicks, conversion and revenue details every day to track the performance.

Inconvénients: For an E-commerce website, it's not that easy to implement the Criteo script.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Criteo le 21/12/2018

Thank you for your review Chitta.

Do let us know what issues or suggestions you had on the implementation side and we'll pass this on to our product team.

Converts customers and makes money!

Publié le 09/04/2018
Rob S.
Technology Manager
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: If you use Adwords I would highly give this software a shot to do your online marketing for your ecommerce website because it definitely draws customers to your website without a doubt.

Avantages: We used to use Adwords to do our online marketing to our customers or potential customers and Criteo seems to be doing a better job and has converted more customers previously than adwords. I even see our ads while roaming the internet and they make you want to click them to bring you to our website and buy stuff.

Inconvénients: Our developer had a tough time connecting Criteo to our Magento store because there apparently wasn't much documentation. However, they did get it setup and working just fine which is making us money.

Awesome tool for programmatic buying retargeting internationally

Publié le 22/01/2019
Utilisateur vérifié
Customer Success Manager
Internet, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Eliminating waste impressions through programmatic buying and very detailed targeting, getting insights into most valuable audiences, making it easy to scale programmatic campaigns internationally.

Avantages: Criteo offers great solutions for programmatic retargeting and makes it possible to target exactly the right people to maximize ROI. With their international focus and presence, it is a great partner for brands buying programmatically world-wide.

Inconvénients: Criteo is not the most transparent partner. Due to their business model, it is not always clear what their fee is and if buying could be even more efficient.

Best retargeting software in the market

Publié le 14/01/2019
Cristiano P.
Web Marketing Manager
Vente au détail, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: They are my tool of choice for retargeting campaigns

Avantages: Great performance, ease of use and reliability of accounts

Inconvénients: Lack of a detailed site list or whitelist options

Réponse de l'éditeur

envoyé par Criteo le 15/01/2019

Thanks for your review Paolini, we're delighted to be able to help you!

Lire d'autres avis