Description de Formitize

Super flexible Mobile Forms, Job Management & Tracking with full Scheduling and Customer CRM all in one powerful, yet simple to use solution! Formitize is ready to get you paperless working across more than two hundred industries from the smallest of businesses right through to government agencies and many of the world's largest corporations. Smart automation built in for Job Status Updates, Future Job Reminders, Leads & Quote Followups, Overdue Invoice Chasing and so much more. Great Free Trial

Qui utilise Formitize ?

Formitize delivers powerful mobile form, CRM, scheduling and management solutions for businesses ranging from sole operators through to government agencies and many of the world's largest corporations

Où peut-on déployer Formitize ?

Cloud, SaaS, web, Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

À propos de l'éditeur

  • Formitize
  • Fondé en 2012
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Australie

Langues

Non fourni par l'éditeur

À propos de l'éditeur

  • Formitize
  • Fondé en 2012
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Australie

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Comparez le prix du logiciel Formitize avec ses alternatives

Formitize

N/A
Version gratuite
Essai gratuit
20,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
9,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
0,00 $US
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - Formitize

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Application mobile
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Booking Management
  • Devis
  • Facturation
  • GPS
  • Gestion de la flotte
  • Gestion de la paie
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Géolocalisation
  • Historique des clients
  • Historique des services
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Maintenance préventive
  • Mises à jour en temps réel
  • Notifications en temps réel
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Planification des rendez-vous
  • Planification en temps réel
  • Portail libre-service
  • Pour entreprises de CVC
  • Pour entreprises de dératisation
  • Rappels
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Rendez-vous récurrents
  • Routage
  • Réservation en ligne
  • Signature électronique
  • Suivi de l'infestation
  • Suivi des ressources
  • Suivi des équipements
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps en ligne
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Traitement des paiements

Alternatives à Formitize

Gérez les ressources mobiles avec le logiciel de gestion des interventions Synchroteam. Créez votre version d'essai gratuite en moins d'une minute. Prise en charge en direct. En savoir plus sur Synchroteam
Renforcez l'image de votre entreprise. Jobber permet aux entreprises de services à domicile de générer des devis, planifier, facturer et recevoir des paiements plus rapidement.
simPRO est une performante solution logicielle de gestion des interventions qui aide les entrepreneurs spécialisés à rationaliser leurs opérations pour augmenter leurs bénéfices.
Solution simplifiée et complète pour les devis et travaux, l'expédition, l'inventaire, les points de vente, la comptabilité et le suivi en temps réel.
Un logiciel métiers conçu pour maximiser la productivité et l'efficacité avec le personnel sur le terrain en éliminant le papier de votre bureau.
Sachez activement qui, quoi, quand, pourquoi, où (GPS) et combien (dépenses). Commencez avec 5 $/licence/mois ou bénéficiez d'un accès illimité pour seulement 199 $/mois.
Conservez vos devis, factures, achats et plus encore dans un seul système. Accès au bureau et à l'application, aux formulaires électroniques et aux certificats. Version d'essai gratuite de 30 jours.
Conçu par des experts du secteur, AroFlo est un logiciel de maintenance sur site extrêmement fiable. Il automatise les activités et change la vie.
Le seul outil dont vous aurez besoin pour comprendre le fonctionnement de votre activité en temps réel et fournir des parcours client d'envergure internationale.
Entreprises de services CVC résidentiels/commerciaux, de plomberie et d'électricité cherchant à accroître leurs revenus et à rationaliser leurs opérations commerciales.
Créez et contrôlez votre activité de maintenance sur site avec une plateforme simple et complète que toute votre équipe adorera utiliser.
One cloud industry-focused field service, work and asset management solution. Digitizes the complete service contract-to-bill processes
The only field service management software that pays for itself.

Avis sur Formitize

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,1
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
66%
4
22%
3
6%
2
3%
1
3%
Darren
Boss (Australie)
Services environnementaux, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

The best by far

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : The best by far.
We are a pest management business & we also Softwash homes as a pre treatment. We had no reports for the chemical application of the soft wash process. I contacted [SENSITIVE CONTENT] with what I needed & that day THAT DAY there was a soft wash record in my profile. 🤯 I tell ya what I have never been happier about the report side of things I cannot send enough

Avantages :

This software changed my outlook on reporting. Used to be a chore & now I go to work to produce high quality reports to my customers, my customers absolutely love all reports. Photos make the report way more personable

Inconvénients :

There are no cons. Couldn’t rate my experience high enough

Andrew
Contract Manager (Australie)
Eau/gaz/électricité, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Formitize makes work request management and payment claims, easy!

5,0 il y a 11 mois

Commentaires : Formitize has turned around our cashflow issues from high volume work processing... We love it.

Avantages :

Before Formitize we relied on paper and admin to sort, scan and process work requests for payment claims. Now that we have implemented Formitize we have a higher quality of data capture, faster reporting and have been able to implement automation to process work requests for payment.

Inconvénients :

Some of the form setup options can be limiting but there is always a different way to implement what you need

Ashley
Director (R.-U.)
Équipements publics, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Formitize - Difficult to implement, bad customer service

2,0 il y a 12 mois

Commentaires : It was incredibly difficult to implement, to be honest in the end it was impossible. I booked a 1 hour paid training session, which was a total waste of time, I felt I knew more about the software than the trainer, I actually stopped the call halfway through as we were not getting anywhere! I spent hours tearing my hair out trying to get the Formitize to do what I wanted it to. I really wanted it to work, I reached out to everyone I could, account manager, training etc. On the service it's great, everyone will tell you it does what you want it to but it doesn't. After some further digging on google, I found some much better software that is so easy to use and create forms.

Avantages :

I like that everything was under one roof so to speak. You can have your forms, CRM, Accounting etc all in one place.

Inconvénients :

Very difficult to implement. If you planning on using forms then good luck. Especially if you want them to look a certain way, this doesn't need to be difficult there are many ways to do forms better than this. The training sucked, big-time waste of money, I tried to get my money back but there is an army behind stopping any refunds, not worth the time or hassle trying to get it, they obviously need it. You could spend your whole time setting up your business on here and they will probably go bust if they are that desperate to keep $150.

Paul
Owner (Australie)
Philanthropie, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Pest control

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Pretty good so far

Avantages :

Variety of forms already available is great

Inconvénients :

Lack of Flexibility to customise dashboard to prioritise forms I use

Chelliah
Control Systems Manager (Australie)
Relations gouvernementales, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Formitize Review

4,0 il y a 11 mois

Commentaires : Getting help from Client Success Manager to get the forms and Asset register to fix some of the problems.
Asset register may require some face lift Overall a very good product - May be good to have some sort of online help

Avantages :

Asset management unit is important to us. Linking asset to forms are not great but workaround functions are available. Forms are easier to modify

Inconvénients :

Still new user to comment on this. Asset register was not correctly working initially. Lookup table not updating with new fields, Resources not working as should be