MailChannels

MailChannels

par MailChannels

Qui utilise MailChannels ?

MailChannels est un service de distribution d'e-mails conçu pour les hôtes. Le filtre anti-spam sortant facilite la livraison sécurisée et fiable des e-mails à vos clients.

Description de MailChannels

Outbound Filtering est un service d'envoi d'e-mail basé sur un nuage qui identifie et bloque les spammeurs afin d'assurer une distribution fiable des e-mails. Avec Outbound Filtering, vous pouvez éliminer les problèmes de remise des e-mails causés par la mise en liste noire des adresses IP. Vous pouvez également fermer automatiquement les comptes d'utilisateurs et les scripts compromis pour améliorer votre sécurité. Contrairement aux services e-mails classiques, MailChannels est le seul service qui accepte l'ensemble de votre e-mail, y compris le courrier indésirable.

Informations sur MailChannels

MailChannels

https://www.mailchannels.com/

Fondé en 2004

Prix de MailChannels

MailChannels n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de MailChannels est disponible à partir de 59,99 $US/mois.

À partir de

59,99 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Formation

Formation en ligne en direct

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

En ligne

MailChannels - Fonctionnalités

Logiciels anti-spam
Archivage des e-mails
Cryptage
Détection de fraude
Filtre antispam
Journal d'audit
Liste d'autorisations et de blocages
Quarantaine
Rapports et statistiques
Routage d'e-mails
Récupération d'e-mails
Archivage et rétention
Bloqueur de spam
Boîtes de réception partagées
Gestion des listes d'attente
Gestion des réponses
Gestion des signatures
Liste blanche et liste noire
Routage
Récupération de données
Réponses préenregistrées
Suivi des e-mails

Avis sur MailChannels

Afficher 5 avis sur 20

Note globale
4,9/5
Facilité d'utilisation
4,8/5
Service client
4,6/5
Fonctionnalités
4,7/5
Rapport qualité-prix
4,6/5
Miguel Â.
Founder
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 19/02/2018

"MailChannels - Does what it promises to do. Emails are delivered, SPAM is effectively filtered."

Commentaires: Prompt email delivery and Outbound SPAM filtering done right. Support is always willing to help us, that means they actually care about their customers, and we feel good by doing business with MailChannels.

Avantages: We've been using MailChannels for quite some years. I like the fact that they provide 24/7 support, we've sent many tickets (being a very large reseller) which have all been promptly answered.
The Webhooks system works as promised, we have our own notifications stack running in Rocket.Chat, fully integrated with MailChannels and we're notified of any issue immediately.
Alerts, work flawlessly as well as Statistics.
MailChannels Cloud is a must-have service for any Webhosting company, Startup, Mobile Apps, or actually, any sort of use, as long as it's legit, your email will arrive to the inbox as promised.
We've tested all similar vendors extensively, but did stick with MailChannels as we've seen improvement, email delivery, Outbound SPAM filtering done right, and a team to help us whenever we need their help.
We couldn't be more satisfied for using MailChannels, and allowing our large customer base to utilize their services as well.

Inconvénients: I do think statistics do have room for improvement, while they're accurate, sometimes the API fails to grab those.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 19/02/2018
Daniel H.
CEO / Founding Partner
Services et technologies de l'information, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 16/05/2019

"MailChannels has made our email reputation management a piece of pie"

Avantages: For both inbound and outbound email management the setup is easy, and then keeping everything in track is simple too with easy to understand logs and settings.

Inconvénients: Occasionally I have wished that this could make my Coffee for me, but not really. The software could use an end user portal for both email directions.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 16/05/2019
Frederic G.
Sysadmin
Internet, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 14/11/2018

"Review"

Avantages: The simplicity of the setup and the very easy interface

Inconvénients: The support that cannot do Anything to fix false positive spam.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 14/11/2018
Rami E.
Founder
Internet, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 01/11/2018

"Inbound filtering - A business oportunity"

Commentaires: An essential company if you run Plesk servers and Inbound is a business opportunity. If I were MailChannels, the next product would be end to end encryption service for hosting providers.

Avantages: We at PracticalHost, are using both the outbound service for our Plesk based plans and the new MailChannel Inbound as an optional spam filtering for our existing EnsureMail business class mail plans.
If you are a hosting provider, MC Inbound is a business opportunity to sell a new service to existing clients with a great profit margin.

Inconvénients: Cant think if any. The service is being continuously polished.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 01/11/2018
John M.
President
Médias en ligne, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 07/01/2019

"Blacklist Problem Solved"

Commentaires: We have had Mailchannels for over a year and have not gotten on any blacklists since. Before we were on Mailchannels our mail servers were getting blacklisted frequently. One of the best investment we have ever made as a web host. Completely satisfied and would recommend it to everyone.

Avantages: We host hundreds of web sites and we were frequently getting blacklisted, mostly because various customers emails were hijacked by spammers. Our data center recommended Mailchannels and we decided to give it a try. That was well over a year ago, and we have not gotten blacklisted at all since and we are notified anytime one of our customers accounts start spamming.

Inconvénients: No complaints at all, it does everything it promised and have had zero problems because of it.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 07/01/2019