17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Audiense

Audiense identifie et comprend tout public, aussi spécifique ou unique soit-il. Créez facilement des rapports à l'aide d'options de filtrage telles que les profils d'utilisateurs, les affinités, les données démographiques et les rôles professionnels, en créant des segments d'audience hautement personnalisés.
Qu'est-ce que la solution permet de réaliser ?
- Les études de consommation traditionnelles sont longues, statiques et coûteuses.
- Les données sociales doivent faire partie de la stratégie
- La stratégie de marque et la personnalisation sont devenues très tactiques au détriment du marketing de performance

Qui utilise Audiense ?

L'éditeur ne dispose pas d'un marché cible spécifique, mais les agences, les spécialistes du marketing et les chercheurs représentent un pourcentage important de sa base d'utilisateurs actuelle.

Audiense Logiciel - 1
Audiense Logiciel - 2
Audiense Logiciel - 3
Audiense Logiciel - 4
Audiense Logiciel - 5

Audiense ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Audiense

Audiense

4,2 (9)
79,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
46
2
4,3 (9)
4,0 (9)
3,9 (9)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
108
5
4,2 (231)
3,9 (231)
4,5 (231)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Audiense

Brandwatch
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de plusieurs comptes
Intégration des médias sociaux
Rapports et analyses
Semrush
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion SEO
Outils de recherche de mots-clés
Suivi de position Google
UpKeep
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Pagefreezer
Fonctionnalités les mieux notées
Archivage et rétention
Gestion des risques
Monitoring
Lyfpit
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de contenu
Planification des publications
Suivi des médias sociaux
TaxDome
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des clients
Gestion des documents
Portail client
Statusbrew
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de contenu
Gestion de plusieurs comptes
Planification des publications
Reech Influence Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des campagnes
Découverte d'influenceurs
Gestion des campagnes
Hootsuite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de plusieurs comptes
Intégration des médias sociaux
Planification des publications

Avis sur Audiense

Note moyenne

Note globale
4,2
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
3,9
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
56%
4
33%
1
11%
Laureine Claire
Laureine Claire
Manager (Cameroun)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Agriculture, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Audiense est le meilleur logiciel de gestion des réseaux sociaux

4,0 l’année dernière

Avantages :

C'est un logiciel qui facilite le suivi de l'engagement pourquoi mon équipe

Inconvénients :

Le tableau de bord d'activité de Audiense n'est pas très efficace

Réponse de l'équipe de Audiense

l’année dernière

Thank you for taking the time to review Audiense. We really appreciate it! We'd like to know more about your experience with the activity dashboard to truly understand what you mean. Whether this is where you see the amount of reports used etc.. We have a product portal that is available via the Audiense platform top menu - where you can see contact us, there is one area just below called Product Feedback This will take you to our roadmap/product portal, where we have planned, under consideration, beta and launched features, and always invite our highly esteemed users to submit ideas or vote on features that matter to them most. Please feel free to share your thoughts as we will be able to make the necessary adjustments to improve our dashboard further. Best wishes, The Audiense Team

Mercedes
Mercedes
Licenciada (Argentine)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Événementiel, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : GetApp

Audiense Insights and Audiense Connect represent the best strengths of Audience connect

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Audience connect represents the best platform to track the community on twitter, it helps to analyze the commitment in social networks. It has two strengths Audiense Insights and Audiense Connect.

Avantages :

The possibility of knowing best time to tweet, and the users that are granted in real time, as well as other characteristics of these users to increase engagement

Inconvénients :

Segmentation of reports. They must incorporate other KPIs. KPIs related to thematic and not with like or comments

Réponse de l'équipe de Audiense

il y a 2 ans

Thank-you for your review Mercedes! Audiense offers segmented reports with two methods of segmentation: interconnectivity and affinity. These reports can be created on audiences using multiple filters with Boolean Logic. This allows for both simple and complex audiences to be segmented. We love to see your use of Audiense Connect to increase engagement. We hope to see you in Audiense again!

Beaton
Beaton
Community Hub Manager (Zimbabwe)
Utilisateur LinkedIn vérifié
E-learning, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Social Media monitoring and marketing

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

It gives a one-stop dashboard for analytics and audience of Twitter accounts with a bonus of being able to follow or unfollow one's audience

Inconvénients :

The platform is packed with lots of features but it is not intuitive to use and navigating the dashboard can be a bit tricky from moving between the home screen to finding the various metrics and options available

Réponse de l'équipe de Audiense

il y a 2 ans

Woohoo! Thank-you for your review Beaton! Within the parameters of what Twitter allows, we love the follow/unfollow capabilities We're passing your feedback regarding navigating, and learning features to the team. This is something we're continuing to work on. If you have any specific suggestions, please email productrequest@audiense.com

Jamie
Head Of Marketing (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : GetApp

A great Twitter listening tool - but limited features for lower tier users

4,0 il y a 7 ans

Avantages :

There are some brilliant social listening features that help you to understand what an audience is doing on Twitter. The advanced reporting (that costs extra per 'pack' of mentions/Tweets) is really useful for doing reports on events, hashtags or industry reports. You can monitor specific lists, including Twitter users, email lists (successfully matched to Twitter users) and more. And, you can create Twitter advertising lists from these internal lists.

Inconvénients :

Their entry-level pricing is very reasonable but the features are limited and seemingly have become more limited over the years. Some key listening features, such as listening to keywords within Tweets is a premium feature - I've tried reaching out to them multiple times to find out how much this costs but have never heard back. It's a good tool to have and explore, but some key features are missing with the 'cheap' version and it's yet another tool to manage in my marketing stack but it can only do a fairly limited spectrum of tasks.

Réponse de l'équipe de Audiense

il y a 2 ans

Thank-you for your review Jamie! Our Twitter Marketing plan offers all features within it now, whereas more data can come via add-ons. We love to hear that you used the lists for Twitter Ads! Our Twitter Marketing plan can be used for basic level social listening capabilities, but you might find Social Listening specific platforms such as Pulsar, Meltwater, amongst others to give you the depth you're looking for. We're sorry a team member didn't get back to you, please reach out to help@audiense.com if you have any questions. We hope to see you in Audiense again!

Kushal
Researcher, MS Student (Inde)
Gestion de l'enseignement, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Audiense is a powerful social media platform that helped us to better understand our audiences.

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Overall, Audiense is one of the nice platforms to manage social media marketing. The platform's influencer management features make it easy to identify and connect with potential ambassadors for my brand.

Avantages :

I love the social media monitoring and analytics that Audiense provides. It helps me keep track of my influencer marketing campaigns and identify new opportunities for growth. Additionally, the platform is extremely user-friendly and provides great insights into the social media landscape. It also provides valuable insights into my audience's demographics and interests, which helps me to create more targeted and effective content.

Inconvénients :

The only thing I don't like about it is its price. $79.00 /month is too expensive for small businesses. Otherwise, The features are great to grow marketing.

Réponse de l'équipe de Audiense

il y a 2 ans

Thank you for your Audiense review. We are super happy that you are enjoying your experience and value the platform's influencer & brands feature, amongst other insights. I have shared your pricing feedback with the team so they are aware. We are always aiming to improve Audiense and its value further, so thought you might like to access our roadmap via our Product Portal, where you can see planned, beta, under consideration and launched features. Within the product portal and inside the updates, you can vote for features that are most important to you, or simply submit ideas you'd like to see become part of Audiense's functionality. Link: https://portal.productboard.com/audiense/4-product-portal-roadmap/tabs/6-planned Hope this is useful! Best wishes, The Audiense Team