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ManageEngine SupportCenter Plus

ManageEngine SupportCenter Plus

Description de ManageEngine SupportCenter Plus

SupportCenter Plus est un logiciel de support web compatible ITIL et conçu pour les entreprises de support informatique. Il est utilisé pour gérer tout type de service client sur une seule et même plateforme. Ses utilisateurs peuvent suivre, gérer et résoudre facilement les tickets d'assistance pour offrir un support rapide à leurs clients et améliorer ainsi leur niveau de satisfaction.

Qui utilise ManageEngine SupportCenter Plus ?

SupportCenter Plus est un logiciel web de support client qui permet aux entreprises de gérer efficacement leurs contrats de service, les cas d'assistance, les comptes et les coordonnées de leurs clients.

ManageEngine SupportCenter Plus Logiciel - 1
ManageEngine SupportCenter Plus Logiciel - 2
ManageEngine SupportCenter Plus Logiciel - 3

ManageEngine SupportCenter Plus ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

ManageEngine SupportCenter Plus

ManageEngine SupportCenter Plus

4,3 (14)
495,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
35
5
4,3 (14)
4,4 (14)
4,2 (14)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
14,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
159
39
4,4 (2 178)
4,5 (2 178)
4,3 (2 178)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à ManageEngine SupportCenter Plus

Zoho Desk
Fonctionnalités les mieux notées
CRM
Gestion des billets
Stratégie de marque personnalisable
Salesforce Service Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des listes d'attente
Historique des clients
Vivantio
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des incidents
Notifications en temps réel
Deskpro
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion de la base de connaissances
Gestion des billets
Centralpoint
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
LiveAgent
Fonctionnalités les mieux notées
Journalisation des appels
Suivi des appels
Suivi des tickets d'assistance
Froged
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des connaissances
Messagerie client en temps réel
Messagerie instantanée
Zendesk Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Messagerie client en temps réel
Intercom
Fonctionnalités les mieux notées
Chat et messagerie
Messagerie client en temps réel
Messagerie instantanée

Avis sur ManageEngine SupportCenter Plus

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
43%
4
43%
3
14%
Gerson
Gerson
IT Consultant (Salvador)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Lots of features

5,0 il y a 7 ans

Commentaires : Notification screen reminds me a social network message. That's good.

Avantages :

Lots of features. This is a super loaded solution for companies of any size. Self Service Portal, Knowledge Base, KPI's, Reports and dashboards. Easy to implement,

Burim
Systems Engineer (Allemagne)
Services et technologies de l'information, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A good helpdesk tool but not perfect

4,0 l’année dernière

Commentaires : Overall, I am very happy with this product, and I do recommend it. It is not perfect, there are some flaws, but I am optimistic they will address them in future versions.

Avantages :

We just recently made it possible to use ManageEngine Help Desk directly via the internet (until now we could only access it from our on-prem infrastructure) and it has become much easier to access, check, reply and resolve tickets. It works fast, it supports all internet browsers used in our organization, it's relatively easy to use, and user interface is self-explanatory.

Inconvénients :

Managing and assigning requests is very easy but managing tasks is a bit more complicated. If you are the one dispatching tasks to a group of support engineers, there are several steps that need to be repeated every time a task is assigned (Click on the "Quick actions" menu - select "All Tasks" and then select the filter "Pending - My group tasks". This makes it time consuming and frustrating, especially if there are a lot of tasks to be assigned. I hope that newer versions come up with better ways to manage and assign tasks.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits pharmaceutiques, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Manage Engine Ticketing System

3,0 il y a 6 ans

Avantages :

Manage correctly inserting all correctcs data (servers, groups, etc) is really a complete ticketing software that can be used for respect ITIL process systems

Inconvénients :

Probably because was not configure correctly, anywhere receive continue email about ticket is really a noise ...

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits alimentaires, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Top Of The Range Help Desk

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Support Centre makes support easy and fun

Avantages :

Support center allows user to get self service tips from the knowledge base that can be populated every time a solution is approved. It is also great for assigning tasks based on technician specialty.

Inconvénients :

The integration for social media platforms like facebook and whatsapp are still missing

Aria
É.-U.
Utilisateur LinkedIn vérifié
Mode et vêtements, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Good but can be improved.

4,0 il y a 7 ans

Avantages :

Support center plus offers a multi-channel support where you can view the customer interaction irrespective of the conservation mode they use. It also offers account and contact management with request tracking and automation. You can also make different business units which represent tasks differently. Every information of our help desk was provided through real time reports and Dashboards. Mobile access is also supported with multi-language support for those whose native language is not english with additional add-ons and integrations.

Inconvénients :

Despite of whatever service they offer the prices are too much high for support representatives and business units etc. The prices for their add-ons are also very high. No type of virtual assistants or API’s or chatbots are not their. Custom replies cannot be assigned to a ticket.Their customer support time is satisfactory. It is not terribly intuitive but it needs HTML email and it would be nice if the automatically generated emails would be little prettier.

Arvind
Sr. Technical Support (Inde)
Services et technologies de l'information, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Super product for enterprise customer

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : It experience was good after I understand before that I was pretty confused

Avantages :

Notification and comment section is good, we can see the latest comment of the customer without the whole mail thread.

Inconvénients :

Mobile notification should be added for ticket status, those whom who are traveling most.

Fazal
Implementation & Support Specialist (Pakistan)
Services et technologies de l'information, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Manage and Engage with your Clients

3,0 il y a 4 ans

Avantages :

We are managing our clients requests in a seamless manner and generate report and present it to the management of how the progress is going on monthly and quarterly basis.

Inconvénients :

its UI is not that much interactive and we cannot modify the dashboards according to our needs.

Mark
Mark
IT Infrastructure Manager (Afrique du Sud)
Utilisateur LinkedIn vérifié
, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

AS a web based CRM solution, it doesnt get any easier

4,0 il y a 6 ans

Avantages :

The ability to track and manage customer emails as tickets makes it that much easier to manage your calls. The reports we can pull based on Technician, user or problem is phenomenal.

Inconvénients :

You will need to have some form of training otherwise you will get lost. Other than that, there are hardly any cons.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

One view of all your customers interactions

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Very positive overall experience, and migrating colleagues to a new process and platform was very seamless

Avantages :

In the short time we have been using this software it has dramatically improved they way we view all customer interactions with whether it be via email, phone or Portal and even multichannel. It has helped us streamline our incoming customer queries and respond to them more efficiently . I look forward to using the many other features offered, but one step at a time

Inconvénients :

You need to spend a fair amount of time in the software to familiarise yourself with it, but after some time, it all 'just clicks'. great product

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : Non fourni
Source de l'avis

this software is sooo complex and yet sooo simple to use

5,0 il y a 7 ans

Avantages :

usability, lots of features that will need to take some time to review all of them but right now this software will give me everything i need right now

Inconvénients :

i didnt found any yet. i will update if i will find one. theres lots of settings to deal with that it will take some time

amir
IT Manager (Tunisie)
Télécommunications, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Very good experience i have with product, im satisfied.

5,0 il y a 7 ans

Avantages :

Very easy to use and to admin the product, many feature and its a futuristic product that need to be use. very helpful.

Inconvénients :

The product is a complete one and all what I need has on it, don't change folks, continu your hard working.

siddik
siddik
Senior Product Developer
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis
Source : GetApp
4,0 il y a 9 ans
Jendra
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : Non fourni
Source de l'avis
Source : GetApp
5,0 il y a 6 ans
Angela
Temps d'utilisation du logiciel : Non fourni
Source de l'avis
Source : GetApp

satisfies all my needs...

4,0 il y a 13 ans

Commentaires : I was looking for an online help desk ticketing system that would satisfy all the needs of my business and help me to be more organized.... I have found that with ManageEngine!

Avantages :

Easy to use