Talkwalker

Talkwalker

par Talkwalker

Qui utilise Talkwalker ?

Les PME, agences et grandes entreprises.

Description de Talkwalker

Talkwalker est l'une des plus grandes entreprises au monde en social data intelligence, aidant les entreprises et les agences à comprendre instantanément les données sociales et à trouver des solutions pour agir. Le logiciel de pointe Talkwalkers surveille et analyse les conversations en ligne sur les réseaux sociaux, les sites d'actualités, les blogs, les forums, etc. Les clients de Talkwalker bénéficient d'une qualité de données supérieure, de la meilleure couverture mondiale, d'une prise en charge de requêtes de recherche complexes, d'un système de reconnaissance d'image totalement intégré et d'intégrations faciles des données.

Informations sur Talkwalker

Talkwalker

https://www.talkwalker.com

Fondé en 2009

Prix de Talkwalker

Talkwalker est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit.

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

Talkwalker - Fonctionnalités

Logiciels d'analyse des réseaux sociaux
Analyse des campagnes
Attribution de leads
Collecte de données multicanal
Planification des publications
Rapports personnalisables
Suivi de l'engagement
Suivi des promoteurs
Surveillance des concurrents
Analytique
Ciblage client
Filtrage des mots-clés
Gestion de contenu
Gestion de plusieurs comptes
Gestion des contacts
Planification des publications
Suivi des conversions
Édition automatisée

Avis sur Talkwalker

Afficher 5 avis sur 14

Note globale
4,3/5
Facilité d'utilisation
4,1/5
Service client
4,2/5
Fonctionnalités
4,1/5
Rapport qualité-prix
3,7/5
Maria B.
Social Media Coordinator
Marketing et publicité, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 25/07/2019

"The sky's the limit!"

Avantages: Talkwalker is incredibly customizable. Once you've had a proper demo/training on this tool, honestly the sky is the limit with what you can do. I really enjoy using this product for social monitoring purposes and pulling data to build reports. It is a lot more accurate than other similar tools out there (that I have used) especially when calculating social sentiment. You can also build customized reports right on the platform or email reports!

Inconvénients: The tool isn't the most intuitive or user-friendly, but with a proper training you will quickly learn how to use it. There is just soooo much you can use this tool for! I would say you need to be pretty familiar with boolean queries as it functions mostly on that.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 25/07/2019
Loïc B.
Analyst
Relations publiques et communications
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 13/01/2017

"Great product"

Commentaires: Talkwalker works flawlessly and enables anyone to get relevant insights at a glance. The software is really user-friendly, and has many settings that can be finely customized. The monitoring is good and accurate (almost all online media types are supported, as well as print and broadcast). Reports and dashboards are easy to made and easy to share (via email on a scheduled basis for instance), every type of data (charts, publications etc) can be exported in various formats (csv, ppt, xls etc.). or even embedded on other platforms (via json, xml, rss feed...). This is useful to do further analysis on the data collected. Alerts work well, which is very valuable when doing crisis communication. Besides, new features are added regularly and customer support is great. I would totally recommend it.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 13/01/2017
Gerald H.
Digital Manager
Relations publiques et communications, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 05/05/2020

"The most intuitive social listening tool ever"

Commentaires: Talkwalker is so easy to use and the way it presents insights i visually enticing as well, best of all it's Fast!

Avantages: Unlike most social listening tools where I would take awhile to get used to, it took me mins to get what I needed exactly

Inconvénients: There isn't much insights from Facebook and Instagram, but this is more of an issue that most listening tools faced due to the aftermath of Cambridge Analytica

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 05/05/2020
Utilisateur vérifié
social media analyst
Services et technologies de l'information, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 18/08/2019

"Talkwalker- Though presentation is good but poor data minning capacity"

Commentaires: Not so much satisfied but it helped me in better visualization of data and help me understanding more metrics of analytics. But the overall experience is not so good

Avantages: It has lots of filters which give us many choices to make our data more specific and precise. Apart from this it visualization is awesome and that makes it very cool to use as we have everything on screen whatever we need. It is quite easy to use and query formation is also good. But the most important thing is that it has a separate dashboard thing in it which helps to segregate multiple clients.

Inconvénients: Data mining is very poor and sentiment tagging is also very poor. No when can trust in its data as it could be wrong. Second thing is that it shows different data on the dashboard and when we download it then data count become different

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 18/08/2019
Jordan D.
Senior Marketing Manager
Produits alimentaires, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 27/03/2020

"User friendly and plug and play"

Avantages: The UX is very user-friendly and the learning curve isn't very steep.

Inconvénients: I'd like to see better support for content performance reporting. It is often very clunky and requires special formulas to calculate basic metrics like engagement rate by reach.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 27/03/2020