15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Talkwalker

Talkwalker est l'une des plus grandes entreprises au monde en social data intelligence, aidant les entreprises et les agences à comprendre instantanément les données sociales et à trouver des solutions pour agir. Le logiciel de pointe Talkwalkers surveille et analyse les conversations en ligne sur les réseaux sociaux, les sites d'actualités, les blogs, les forums, etc. Les clients de Talkwalker bénéficient d'une qualité de données supérieure, de la meilleure couverture mondiale, d'une prise en charge de requêtes de recherche complexes, d'un système de reconnaissance d'image totalement intégré et d'intégrations faciles des données.

Qui utilise Talkwalker ?

Les PME, agences et grandes entreprises.

Talkwalker Logiciel - 1
Talkwalker Logiciel - 2
Talkwalker Logiciel - 3

Talkwalker ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Talkwalker

Talkwalker

4,3 (23)
9 600,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
79
5
4,4 (23)
4,1 (23)
4,3 (23)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
111
5
4,2 (230)
3,8 (230)
4,5 (230)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Talkwalker

Brandwatch
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de plusieurs comptes
Intégration des médias sociaux
Rapports et analyses
Hootsuite
Fonctionnalités les mieux notées
Intégration des médias sociaux
Planification des publications
Tableau de bord
BuzzSumo
Fonctionnalités les mieux notées
Découverte d'influenceurs
Gestion de contenu
Suivi des promoteurs
Sprout Social
Fonctionnalités les mieux notées
Intégration des médias sociaux
Planification des publications
Édition automatisée
Mention
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de plusieurs comptes
Planification des publications
Suivi des médias sociaux
Meltwater
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de contenu
Gestion de plusieurs comptes
Rapports et analyses
Hunch
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Reech Influence Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des campagnes
Découverte d'influenceurs
Gestion des campagnes
eclincher
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de contenu
Gestion des contacts
Édition automatisée

Avis sur Talkwalker

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
39%
4
57%
3
4%
Maria
Maria
Social Media Coordinator (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

The sky's the limit!

5,0 il y a 5 ans

Avantages :

Talkwalker is incredibly customizable. Once you've had a proper demo/training on this tool, honestly the sky is the limit with what you can do. I really enjoy using this product for social monitoring purposes and pulling data to build reports. It is a lot more accurate than other similar tools out there (that I have used) especially when calculating social sentiment. You can also build customized reports right on the platform or email reports!

Inconvénients :

The tool isn't the most intuitive or user-friendly, but with a proper training you will quickly learn how to use it. There is just soooo much you can use this tool for! I would say you need to be pretty familiar with boolean queries as it functions mostly on that.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Talkwalker - a fast & easy to use social media monitoring tool

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : It is easy to use. Its a great step for me upgrading myself from social studio to talkwalker and i dont regret it

Avantages :

Fast, easy to use, super helpful managing the sentiment, super cool in widgets and reporting, cool features like sending emails to users and crisis monitoring...all of these things are super cool

Inconvénients :

its limitation that it can only be used as a social media listening tool & that its not a unified solution which can have not just sentiment but advertising spends & content management included as well

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Talkwalker- Though presentation is good but poor data minning capacity

3,0 il y a 5 ans

Commentaires : Not so much satisfied but it helped me in better visualization of data and help me understanding more metrics of analytics. But the overall experience is not so good

Avantages :

It has lots of filters which give us many choices to make our data more specific and precise. Apart from this it visualization is awesome and that makes it very cool to use as we have everything on screen whatever we need. It is quite easy to use and query formation is also good. But the most important thing is that it has a separate dashboard thing in it which helps to segregate multiple clients.

Inconvénients :

Data mining is very poor and sentiment tagging is also very poor. No when can trust in its data as it could be wrong. Second thing is that it shows different data on the dashboard and when we download it then data count become different

Grace
Grace
Senior Data Analyst at (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Excellent product for the analysis and monitoring of social networks

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : This software provides us with all the data and indicators we need, it allows us to have a better perspective, it also offers me a very complete review on multiple topics, it has been very useful for our team when receiving information about our brand, now we have the possibility to access to different results and queries, it offers us faster reaction times, helps us in many useful ideas.

Avantages :

It is an excellent tool for segmenting the audience, it offers an excellent system, the dashboard and reports are good too, it is very useful when it comes to campaign analysis, I can also use it for a variety of different auditory use cases, it also provides a large number of innovative functions, its reports can be customized and sent by email, it allows you to follow your communication campaigns and analyze the results, it also allows complex queries and sophisticated analyzes, the device is very intuitive and well designed.

Inconvénients :

It is a very good and useful tool for strategies in social networks, I have nothing bad to mention about Talkwalker, its performance is very correct and it fulfills its functions correctly.

Guido
Guido
Digital Media Manager (Italie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Web listening made simple (but with limits)

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : We use it in our agency to track the brand names of some clients and to discover trends and topics around certain brands or products.

Avantages :

I like the very user friendly interface: it's simple to browse through its functions and features. Help pages are comprehensive and useful. Support is great: whenever you have doubts or problems, they are available to help you find the best solution to your needs (mail, phone, virtual meeting). It can scan many web properties (websites, blogs, forums, most social media) for keywords or hashtags. Keyword creation is quite easy, also for very complex "constructions" (with many operators letting you build any kind of expression). It is a bit pricy, but when compared to similar platforms it turns out that it's one of the cheapest.

Inconvénients :

Listening is very limited on Facebook and Instagram (because Facebook limits what's passed through its APIs, after privacy concerns of the past years). Automatic analysis of the sentiment of the mentions is not totally satisfying, requiring a lot of manual work to correct the platform suggestions. There is no analysis of the profiles who mention your keywords. In the end, it's very useful to track possible "crisis events", but it's not very useful if you want to analyze how certain topics or brands are treated on the web, to understand what people talk about and where this occurs.