Description de Google Docs

Application web conçue pour stocker, créer et modifier des feuilles de calcul et des documents en ligne. Des modèles, des graphiques et des outils de commentaire sont disponibles.

Informations sur Google Docs

Google

http://www.google.com

Prix de Google Docs

Google Docs est disponible à partir de 6,00 $US/mois. Google Docs n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit. Consultez ci-dessous les informations détaillées concernant le prix de Google Docs.

À partir de

6,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Google Docs - Fonctionnalités

Logiciels d'amélioration de la productivité
Collaboration
Conversation d’équipe
Création de bases de données
Création de documents
Gestion de projets
Gestion des notes
Gestion des tâches
Outils de présentation
Partage des fichiers
Suite Office

Avis sur Google Docs

Affichage de 5 avis sur 19 795

Note globale
4.7/5
Facilité d'utilisation
4.7/5
Service client
4.3/5
Fonctionnalités
4.5/5
Rapport qualité-prix
4.8/5

Un logiciel très pratique et un excellent outil à travailler. Je le recommande à tout le monde!

Publié le 21/10/2019
Utilisateur vérifié
Dermo conseilliere
Cosmétiques, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Je me souviens jusqu'à maintenant pour ma première fois de l'utilisation de google docs. J'étais étudiante à l'université. Le professeur nous a demandé à écrire un projet. Je viens de la Chine là nous ne pouvions pas utiliser google docs. Du coup quand mes camarades de classe m'ont proposé d'utiliser google docs, j'étais étonné et j'étais trop contente de l'utiliser! Franchement c'est une inventation excellente et géniale! C'est trop pratique! Je ne peux pas imaginer ma vie sans google docs! Merci Google!

Avantages: Google Docs est vraiment un excellent outil pour moi. Je peux le utiliser à tout moment et à n'import où si on a réseaux. Je le recommende à tout le monde! C'est un outil qui permets à travailler ensemble et améliorer l'efficacité. Cette fonctionnalité de communication d'entreprise permet à mes collègues et à moi-même de travailler ensemble sur différents sujets. Les fonctionnalités sont très complets également. En plus, je n'ai pas besoin de m'inquiéter à perder des données. Je peux les accéder à tout moment.

Inconvénients: Quand il n'y a pas de réseaux où le réseaux est très faible, on ne peux pas utiliser. C'est le plus gros problème pour moi avec Google Docs jusqu'à présent. J'évite de travailler sur un document plus de 40 pages avec google docs ( je trouve c'est moins vite quand on travaille sur les docs lourd).

Google Doc, plus que un simple éditeur

Publié le 05/12/2019
Kim T.
CEO
Rédaction et correction, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: J'utlise Google Doc comme principal application de traitement de texte. Avec sa possibilité d'intégration d'application supplémentaire pour la correction, la traduction, référencement naturel et plus encore

Avantages: Les documents Google Docs sont automatiquement crées et stockés sur Google Drive, ce qui permet de ce connecter à partir de n'importe quel appareil.
Enregistrement automatique, ce qui élimine les risque de pertes de documents
Travailler en temps réel sur le même documents avec le partage synchrone.

Inconvénients: Il peut arriver que l'application soit ralenti vue que sont utilisation est basé sur la force et la vitesse de votre internet.

Life Saver!

Publié le 13/09/2018
Jonathan F.
Student
Design, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Generally the software is my preferable choice in documentation software. I use it for almost all subject assignments and write ups and it does the job perfectly without the worry of losing any work.

Avantages: As a creative, I am used to using software that creates a lot of data and requires me to make many little changes very often. This comes with the inherent danger of forgetting to save, when I get into the flow of working hard on something, I sometimes forget to save regularly. For a Photoshop or Illustrator file, forgetting to save and losing the unsaved work makes me want to jump off a cliff. In terms of Google Docs and the other software they offer, saving is no issue at all, it saves automatically every time you change around the text. For writing long essays and collaborating on projects with people, this functionality comes in extra handy and I love it! Other functionalities are great too because the software is reminiscent of Microsoft Word, yet the tools and user interface are much less confusing albeit there are fewer actions to choose from in terms of document customisation.

Inconvénients: I dislike how the software handles imagery in the docs, they seemingly disappear off of pages and reappear in strange places, they are hard to maneuver in the document itself and can sometimes mess up formatting quite a lot. My issues have primarily been that when I attempt to move an image, I do not even have to move the mouse, the image just starts to slide down the document of its own accord, moving the image back up again is a mission.

Way better than Microsoft Word but could still be better

Publié le 01/08/2018
Jessie B.
Website Marketing Specialist
Internet, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: For most basic business needs, Google Docs is a great product and it solves a lot of the pain points we used to face with locally hosted word processors. Also, Google being Google, it integrates well with other products and I like that I'm keeping my docs on the same platform as my email, photos, etc.

Avantages: I first transitioned from Word to Google docs back in 2012/2013, so most of my perception of Google Docs is based off that transition (especially since I had been using Word since 1995 -- or, in other words, most of my life). Here's what I love about Google Docs: - Easy to access your files across any device -- this is so key, especially while traveling // when I don't want to bring my work computer home at night
- Easy to see previous edits -- useful for so many reasons
- Intuitive and easy to figure out, especially if you've used literally any other word processing software (and who hasn't?)
- Decent ability to keep things organized -- though I've found that it takes some active effort and can easily get out of hand if I don't make an effort to place every doc / spreadsheet in the right place
- Can search across all of my files
- Integrates with tons of other tools -- from Gmail to Asana -- so I can easily share things.

Inconvénients: I really hate that the default for an internet doc is still paginated. It's a huge waste of screen space if I'm only looking at it digitally, and especially if I'm trying to use the doc to create something for the web (like a blog post or webpage), as I often do. Dropbox Paper is so much better in this regard -- it uses an infinite scroll layout, downloading assets (images) from it are way easier (it is SUCH a pain to try an extract an image from a Google Doc without downloading the whole file). Overall, it's fine for most business needs but pretty terrible for web content management. I also think that it could be improved, particularly in terms of cross team collaboration, if we could set customized statuses to docs/spreadsheets. I LOVE being able to do this in GatherContent, and really prefer to use it for web content management over Google Docs.

Google Docs is packed of features while also being the ideal tool for collaborations

Publié le 20/01/2020
Utilisateur vérifié
Recruiter Specialist
Automobile, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I am extremely happy with what I found after I started using Google Docs. I was looking for a lightweight tool that I could use without having to install anything on my devices and I found one of the most powerful tools for document creating / editing and never switched back since.

Avantages: Google Docs is the solution offered by Google for creating, formatting and sharing documents. I used Google Docs in along with colleagues, when we had to make documents or reports and I can truly say that it was designed with collaboration in mind. The same document can be edited by multiple people in the same time, with the user getting notified by the changes made through the cleverly placed UI elements and the version history the software provides. It is also easy to leave comments and tag people in them when having a question or wanting to do a remark. In terms of features, the ones I used the most are: templates - in order to have nice visuals when doing a document on a short notice, table of contents - which can really help in cases where the document is tens or even hundreds of pages long, headers & footers - which are always present in the documents I make. There are some innovative features which I started playing with which are: voice writing - where the software listens to your voice and then types (it doesn't always go according to the plan, but it's a start); another neat feature is the integration of video calls for easier collaboration. This, again, is a bit limiting in terms of quality.
Google Docs is a surprisingly powerful tool that's made to work in virtually any environment. It has support for PCs, Android or iOS phones and browser. To be able to fully utilize the tool internet is required.

Inconvénients: I think there are two features that can be improved: voice typing which is not always accurate and can take a while to get used to the commands - for example, saying "comma" or "period" for punctuation signs. Another feature that would be nice to get better is the quality of the video calls when doing them embedded into the application. I assume this takes a lot of bandwidth and required quite a good connection to the internet to work.