Description de Pleo

Pleo est une solution complète de paiement qui permet aux entreprises de distribuer des cartes de paiement à leurs employés pour acheter des produits au nom de la société. Cette solution permet aux responsables de bénéficier d'une vue d'ensemble en temps réel sur les dépenses de l'entreprise avec des limites de carte flexibles, la catégorisation automatique des notes de frais et des intégrations directes aux systèmes de comptabilité.

Qui utilise Pleo ?

Pleo est utilisée par des PME de différentes tailles et secteurs d'activité.

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Pleo

4,9 (188)
Pleo
Indisponible dans votre pays
9,99 £GB
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
44
6
4,9 (188)
4,8 (188)
4,9 (188)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
4,75 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
373
13
4,7 (201)
4,4 (201)
4,5 (201)
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Avis sur Pleo

Note moyenne

Note globale
4,9
Facilité d'utilisation
4,9
Service client
4,9
Fonctionnalités
4,7
Rapport qualité-prix
4,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
94%
4
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2
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1
1%
Michelle
Michelle
Director (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Conseil en gestion, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Great solution to expenses claims

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : We spend some time researching pleo before we signed up, and pleo were happy to answer all our questions and provide web demos to show us how it works. Our experience has been very positive.
Pleo saves us time overall by reducing manual admin processes associated with expense claims. It saves elapsed time at month end for both individual employees and our accounts team. Staff like the app and their experience has been positive.

Avantages :

Great integration from payment to accounting for expenses. Individuals deal with the admin for their expenses item by item using the phone app to snap receipts (or via browser)- it's easy and saves time and lost receipts. Much easier than using a company purchase card. The only things we have to claim via an old fashioned process are things we can't pay for with a pleo card - for us, cash payments for taxis, and mileage claims. Our accountant can download all the info they need at month end easily with all the receipts. Admin users can manage risk by setting limits - monthly or total, plus per item limits. Admin users can freeze and unfreeze cards if a user thinks they've lost their card then finds it. Analysis lets you see quickly where your expenses spend is.

Inconvénients :

Most of our spend is in one category, and while you can set up sub categories, at the moment you can't analyse spend against those subcategories. That said, pleo want to know what would make their product better, and we've already seen improvements to the app.

Pierre
Growth marketing (France)
Télécommunications, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Lifesaver for expenses management. Highly recommanded

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : The overall experience has been very pleasant. I received way more value than I was expected.

Avantages :

I'm part of a remote, fast-growing company. Meaning that you are expected to remove blockers, try tools, be independent, buy your own setup, etc all those kind of stuff that requires a good expense management. Which I was always terrible at before (hello Excel Spreadsheet) but that was before I was exposed to Pleo. Pleo changed my life for the better. No more headaches, no more finance team asking me about the latest invoices, no more monitoring manually how much you spent, no more long and boring review process. Pleo helped me so much that I don't see coming back to managing my professional expenses differently now. HIGHLY recommanded

Inconvénients :

There is nothing I don't like about this product.

Víctor
Víctor
CS lead (Espagne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Ressources humaines, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

The card is not well accepted

3,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : We use it to pay for subscriptions for our digital tools in our company

Avantages :

it is easy to use and the expense management tracker is good

Inconvénients :

The card is not good enough for a company. It is not accepted in a lot of places (including google) so at the end we do not use it as much as we want

Adina
Adina
Office Manager (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Recrutement, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great for Business Expenses

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : If you are a SME I don't see any reason why you would go with a competitor. The app works incredibly well and fast, the support is lovely and helpful, the system is easy to understand and implement.

Avantages :

It is incredibly easy to use, it has a lot of functionalities and whenever I needed help from the support team I always had a great experience. I do a lot of purchases, probably 15 a day and I've never used an expense system in my career that was that easy.

Inconvénients :

I have to say the new update isn't my favourite, funnily enough it adds more functionality (which in itself is good) but now it takes one step longer to upload a receipt (it's still incredibly quick, doesn't even take 30 seconds), but it's something I noticed.

Kian
Kian
Accounts Executive (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion de l'enseignement, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great Company, Makes Expense Reporting So Much Easier.

5,0 il y a 4 ans

Avantages :

Pleo is such a sophisticated system, we have a lot of employees out and about and they can rack up a lot of expenses meaning LOTS of receipts having to be collected at the end of the month to compensate them in their wage packet. Not only is it good we can use company money for their expenses, all they have to do is snap a picture of the receipt and they've done their part! Great company, easy to use interface, brilliant support, if theres any complicated questions, PLEO will setup a webinar with one of their professionals giving you such specific assurance.

Inconvénients :

I have no cons for PLEO, we haven't encountered any problems thus far and have been using the system for around 8 months.