Qui utilise Toogo ?

Les agences réceptives, les tour-opérateurs et les agences de voyages qui proposent des programmes de vacances sur mesure et à la demande.

Description de Toogo

Solution SaaS conçue pour les agences réceptives, les agences de voyages et les tour-opérateurs. TOOGO vous permet de gérer toute votre activité : conception de voyages, devis, CRM, gestion de groupes, réservations, logistique, gestion des prix, CMS et création de documents (devis, livres de voyage, carnets de route, tarification, bon de crédit, facturation, formulaire d'inscription, réservation, paiement et note de crédit). TOOGO est le fruit de nombreuses années d'expérience dans le secteur du tourisme. Une solution conçue par et pour les professionnels du tourisme.

Informations sur Toogo

Toogonet

http://www.toogonet.com/

Fondé en 2011

Présentation des tarifs de Toogo

Toogo n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Toogo deployment and support

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Documentation

Toogo - Fonctionnalités

  • Contenu dynamique
  • Création d'itinéraires
  • Devis
  • Gestion des clients
  • Intégration GDS et OTA
  • Réservation de vol
  • Système central de réservation
  • Traitement des paiements

Logiciels pour agences de voyages : afficher la liste complète

  • CRM
  • Création d'itinéraires
  • Création de packages
  • Gestion de décharge de responsabilité
  • Gestion de site web
  • Gestion des devis
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des prix
  • Gestion des promotions
  • Gestion des ressources
  • Gestion des réservations
  • Intégration GDS et OTA
  • Réservation d'activités
  • Réservation de plusieurs jours
  • Système central de réservation
  • Traitement des paiements

Logiciels pour tour opérateurs : afficher la liste complète

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Avis sur Toogo

Read all reviews

Overall rating

4,8/5

Average score

Facilité d'utilisation 4,4
Service client 4,9
Fonctionnalités 4,7
Rapport qualité-prix 4,4

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Jack U.
Travel Consultant
Loisirs, voyage et tourisme, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/02/2019

"All encompassing Travel Agency / DMC Software"

Commentaires: I can now build itineraries in under 5 minutes and provide a platform for other people to work within our company. Our previous design made it near impossible for an agent to work with us. We are now able to manage all our sales projects in on place and have less and less need for storing mass amounts of files.
Training was over 8 weeks and ongoing support has been great - I believe there are updates on the way and see minor changes here and there so the software is constantly being worked on and updated. Special mention to rep. who has been nothing short of excellent in helping us implement this great bit of tech.

Avantages: How in depth the options are within individual products
Both online and downloadable itineraries
Interactive map functionality

Inconvénients: No current access to mapbox API however this is been developed on our behalf.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/02/2019
Pierre L.
General Manager
Loisirs, voyage et tourisme, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/03/2017

"Toogo is the best"

Commentaires: We are a DMC in Costa Rica, offering travels in Panama and Nicaragua too and I'm using toogo since 2012 and it's awesome!
It's easy to build trip, really nice result for quotations, and super useful for financial and logistic works.
I've seen the evolution of the software during all those years, and the team support works really well. It's sometimes long to have a new function, but less than for other soft and the result is always nice!

Avantages: The quotation result,
everything is linked (quotation, sales manager, groups, logistic,)
Everything online, you can access from anywhere, even with a cell phone if you have a grand screen ! so nice for emergency

  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/03/2017
Herald N.
General manager
Loisirs, voyage et tourisme, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/08/2020

"Intitive!"

Commentaires: For now, Toogo is better than Tourplan ;)

Avantages: I used to work with Tourplan during several but I have to say that Toogo is by far intuitive, more easier to use with much more possibilities - especially when a booking is confirmed. It offers so many options that you just have to pick what you need. Fantastic job with the quotes tool - not just a quote but a virtual book full of tantalizing images making the sales process, effortless. And many more easy usefull tools.

Inconvénients: Some aspects of the trip builder should also be improved such as putting the "parameters of the quote" as the very first step of the builder - this would determine the exact number of pax and how programs should be parametered at first. Would also suggest to add the dates of birth as mandatory field for kids/teens. Accordingly, Toogo should consider the child policy of the provider, not the default settings.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/08/2020
Tania O.
Director, Sales & Marketing
Hôtellerie, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/05/2017

"We use it for creating quotations only. Once you learn how it works, it's fairly easy to use."

Commentaires: Mostly, saving time and creating more consistent pricing and itineraries.

Avantages: I like that it allows me to create quotes very quickly. It's also relatively easy to update prices, etc, though doing an annual review of prices takes a lot of effort.

Inconvénients: There's a very big learning curve. There are also a lot of features that we don't use.... Things don't always work correctly, and because every change must be made over the internet, sometimes it can be slow to react/make changes. The initial process of entering all of the data is very labor-intensive, but that is to be expected. The biggest challenge in setting it up is that it's difficult to know what data is used where and how, so there's a bit of trial and error in getting everything to look and act the way you want it to.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/05/2017
Sam L.
Director
Loisirs, voyage et tourisme, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/08/2020

"Intuitive and very complete"

Avantages: It appears to be a very complete software. It covers everything from trip building through to CRM and finance. Whilst there is a lot to learn and get your head around, once you've done so, the program looks like it will be a big help. For proposals and quotations it is visually slick and seems to be ever improving.

Inconvénients: When pricing up, the costs and numbers section isn't easy to read. There is only a "price per person" option and no "total price per service". This makes it difficult to quickly read and check costs and prices.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/08/2020