Qui utilise Toogo ?

Les agences réceptives, les tour-opérateurs et les agences de voyages qui proposent des programmes de vacances sur mesure et à la demande.

Description de Toogo

Solution SaaS conçue pour les agences réceptives, les agences de voyages et les tour-opérateurs. TOOGO vous permet de gérer toute votre activité : conception de voyages, devis, CRM, gestion de groupes, réservations, logistique, gestion des prix, CMS et création de documents (devis, livres de voyage, carnets de route, tarification, bon de crédit, facturation, formulaire d'inscription, réservation, paiement et note de crédit). TOOGO est le fruit de nombreuses années d'expérience dans le secteur du tourisme. Une solution conçue par et pour les professionnels du tourisme.

Informations sur Toogo

Toogonet

http://www.toogonet.com/

Fondé en 2011

Prix de Toogo

Toogo n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Toogo - Fonctionnalités

Logiciels pour agences de voyages
Contenu dynamique
Création d'itinéraires
Devis
Gestion des clients
Intégration GDS et OTA
Réservation de vol
Système central de réservation
Traitement des paiements

Avis sur Toogo

Afficher 5 avis sur 23

Note globale
4,8/5
Facilité d'utilisation
4,5/5
Service client
4,9/5
Fonctionnalités
4,7/5
Rapport qualité-prix
4,5/5
Jack U.
Travel Consultant
Loisirs, voyage et tourisme, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 13/02/2019

"All encompassing Travel Agency / DMC Software"

Commentaires: I can now build itineraries in under 5 minutes and provide a platform for other people to work within our company. Our previous design made it near impossible for an agent to work with us. We are now able to manage all our sales projects in on place and have less and less need for storing mass amounts of files.
Training was over 8 weeks and ongoing support has been great - I believe there are updates on the way and see minor changes here and there so the software is constantly being worked on and updated. Special mention to rep. who has been nothing short of excellent in helping us implement this great bit of tech.

Avantages: How in depth the options are within individual products
Both online and downloadable itineraries
Interactive map functionality

Inconvénients: No current access to mapbox API however this is been developed on our behalf.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 13/02/2019
Pierre L.
General Manager
Loisirs, voyage et tourisme, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 31/03/2017

"Toogo is the best"

Commentaires: We are a DMC in Costa Rica, offering travels in Panama and Nicaragua too and I'm using toogo since 2012 and it's awesome!
It's easy to build trip, really nice result for quotations, and super useful for financial and logistic works.
I've seen the evolution of the software during all those years, and the team support works really well. It's sometimes long to have a new function, but less than for other soft and the result is always nice!

Avantages: The quotation result,
everything is linked (quotation, sales manager, groups, logistic,)
Everything online, you can access from anywhere, even with a cell phone if you have a grand screen ! so nice for emergency

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 31/03/2017
Tania O.
Director, Sales & Marketing
Hôtellerie, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 19/05/2017

"We use it for creating quotations only. Once you learn how it works, it's fairly easy to use."

Commentaires: Mostly, saving time and creating more consistent pricing and itineraries.

Avantages: I like that it allows me to create quotes very quickly. It's also relatively easy to update prices, etc, though doing an annual review of prices takes a lot of effort.

Inconvénients: There's a very big learning curve. There are also a lot of features that we don't use.... Things don't always work correctly, and because every change must be made over the internet, sometimes it can be slow to react/make changes. The initial process of entering all of the data is very labor-intensive, but that is to be expected. The biggest challenge in setting it up is that it's difficult to know what data is used where and how, so there's a bit of trial and error in getting everything to look and act the way you want it to.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 19/05/2017
Thibault J.
General manager
Loisirs, voyage et tourisme, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 19/04/2017

"It changed my life (from 8 am to 8 pm only)"

Commentaires: This is a complete solution to deal with the daily management of our company. It fulfills all our needs and enables us to prepare the most accurate tailor-made itineraries. We save a lot of time using Toogo and we can not imagine running our operations without it. A good point is that the initial investment is very low compare to other softwares as you just pay a monthly fee and you benefit from all the updates regularly made on the software.

Avantages: Small initial investment
Powerful quoting system

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 19/04/2017
Olivier H.
Owner
Loisirs, voyage et tourisme, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 03/06/2017

"Toogo really helped us improve our organisation, quality of service and overall efficiency."

Commentaires: Overall efficacity, rapidity of response and sell tools, details quote professional presentation , logistic and reservation management, finance administration.

Avantages: The overall integration from A to Z and connection from your quotation, confirmation to reservations and logistics management and ultimately to your finance administration.

Inconvénients: The database and product creation is a long and details process that can be a little heavy to realize at first, but the hard work and time put in pay off.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 03/06/2017