Description de KBMax

KBMax révolutionne le CPQ avec la 3D interactive. Permettez à vos clients de voir le produit qu'ils configurent et d'interagir avec lui pour augmenter votre taux de réussite et améliorer l'expérience client. Notre configurateur de produit gère une logique complexe pour les produits complexes et peut être implémenté en une fraction du temps nécessaire aux logiciels concurrents. Langage de règles riche en fonctionnalités, automatisation de la CAO et intégrations inédites sont rassemblés pour créer une solution CPQ fluide de bout en bout.

Qui utilise KBMax ?

Entreprises souhaitant vendre plus de produits standard configurables. KBMax possède tous les outils pour automatiser vos processus de CPQ et de conception. Vendez plus, plus vite, en 3D.

Informations sur KBMax

Epicor Software

Fondé en 1996

KBMax - Prix

À partir de:

100,00 $US/mois
  • Non, pas de version gratuite

KBMax n'est pas disponible en version gratuite. La version payante de KBMax est disponible à partir de 100,00 $US/mois.

Plans de tarification

Informations sur KBMax

Epicor Software

Fondé en 1996

KBMax en vidéos et en images

Vidéo de KBMax
KBMax Logiciel - 1 - aperçu
KBMax Logiciel - 2 - aperçu
KBMax Logiciel - 3 - aperçu
KBMax Logiciel - 4 - aperçu

Déploiement et prise en charge de KBMax

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Documentation
  • Vidéos

Fonctionnalités - KBMax

  • API
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Automatisation des ventes
  • Bons de commande
  • CRM
  • Calculs des prix et des coûts
  • Catalogage/catégorisation
  • Configurateur de produits
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Dessin 2D
  • Devis
  • Données en temps réel
  • ERP
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de versions
  • Gestion des commandes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des modèles
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des remises
  • Gestion des renouvellements
  • Génération d'offres
  • Imagerie 3D
  • Intégrations de tiers
  • Modèles de documents
  • Modèles personnalisables
  • Nomenclatures
  • Outils de collaboration
  • Piste d'audit
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prévision
  • Rapports de ventes
  • Rapports et statistiques
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Tableau de bord d'activités
  • Vente guidée
  • Workflow configurable
  • Workflow d'approbation

Logiciels CPQ : afficher la liste complète

  • API
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Automatisation des ventes
  • Bons de commande
  • CRM
  • Catalogage/catégorisation
  • Catalogue de produits
  • Catalogue en ligne
  • Configuration basée sur les règles
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Dessin 2D
  • Devis
  • ERP
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la conception
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de versions
  • Gestion des commandes
  • Gestion des documents
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des modèles
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des remises
  • Gestion des ressources numériques 3D
  • Gestion des stocks
  • Génération d'offres
  • Imagerie 3D
  • Intégrations de tiers
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Nomenclatures
  • PDM (product data management)
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Rapports de ventes
  • Rapports et statistiques
  • Saisie de commande
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Synchronisation de données
  • Tableau de bord d'activités
  • Tarification et calculs des coûts
  • Traitement des commandes
  • Visualisation de données
  • Visualisations de produit en temps réel
  • À usage du client
  • À usage interne

Logiciels de catalogue intéractif : afficher la liste complète

Alternatives à KBMax

Plus d'alternatives à KBMax

Avis sur KBMax

Lire les 13 avis

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,2

Avis classés par note

5
7
4
6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001
Gioacchino (gio) L.
Gioacchino (gio) L.
Product Owner (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Fabrication électrique/électronique, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great product and company

5 l’année dernière

Avantages :

The KBMax configurator has been great, thus far. We are not only using it to provide configuration experiences within Salesforce but also to provide stand-alone configurators outside of Salesforce. This ability to re-use the configurator for different channels is key to keep our costs low as well as to provide a consistent experience across channels. The ability to generate output documents from KBMax (like BOMs) has proven to be a valuable asset as well. Our company has some pretty complicated product set, which requires complex rules and experiences to be built. So far, we have not run into a problem that we couldn't solve with the KBMax configurator. As a product owner, one of the most critical differentiators of KBMax (versus competitors) is the ability for us to prototype potential configuration experiences quickly. Anyone that works with configurators knows that there are many variables to consider and having the ability to try them and test them users quickly is invaluable. Just as important as the product, is the KBMax company itself. Everyone I've ever interacted with at KBMax has been great. Part of our company's choice to go with KBMax as a vendor partner was that they seemed to "get it". They picked up on our business needs quickly and understood our complicated configuration asks. Not only did they understand, they asked forward looking questions and have been pushing best practices upon us continuously as well.

Inconvénients :

We've noticed some deficiencies with multi-user authoring. For example, if you have multiple admins that are authoring or editing the same part of your configuration data model, you can potentially run into issues overwriting eachother's work. I'm not sure that any CPQ configurator solution does this well, though. However, we have provided this feedback to KBMax already to consider enhancing in future product releases.

Alternatives envisagées : Oracle CPQ et Conga CPQ

Patrick B.
Engineering Lead (É.-U.)
Meubles, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Simple and adaptable for any of your business needs

4 l’année dernière

Avantages :

Because the snap code is so simple to use, anyone can pick it up and contribute. Instead of needing a programmer to build the entire system and feed them information, you can have people of the right disciplines create their own configurators. There's no concern about syntax errors, etc. The flexibility of the code allows you to adapt to any of your business practices and get as granular as you'd like with things. You never really run into something that the software isn't capable of. The SolidWorks automation is very strong and can help produce a complicated product and bill of material. Many competitors can not handle the CAD and BOM creation that KBMax is capable of.

Inconvénients :

Although the Salesforce integration that we use is robust, it's not as fast as we'd like it to be when making revisions to orders. Because everyone uses the software in a different way, it can sometimes be difficult to get changes implemented by the KBMax team. Although it could be something critical to your specific business, KBMax may not deem it critical based on other customer needs.

Binh N.
Director Digital Infrastructure (Canada)
Construction, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Good flexibility but heavy to program depending on the requirement

4 l’année dernière

Commentaires : Great people and support, but sacrifice some robustness of functions due to high degree of flexibility and customization that is possible (lots of troubleshooting).

Avantages :

Flexibility to customize as needed. Easy interface.

Inconvénients :

Need to be a very technical programmer to configure the rules and workflow. Analytics is difficult (e.g. exporting quotes data, need APIs, etc..). Would like to see more native BI possibilities or at minimum export to Excel functions.

Joshua S.
Mechanical Engineer (É.-U.)
Meubles, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Flexible

4 l’année dernière

Commentaires : Overall KBMax has made a tremendously positive impact on how our company does business and it's alleviated a lot of the repetitive work that goes on day to day in our sales and production. It's also given us a far better way to define our products and given our sales team a way to visualize, for themselves and our customers, exactly what they're order in real time.

Avantages :

Snap code makes the software easy to use and pick up with little previous programming experience. The flexibility of the software allows you to utilize it for many different scenarios. There's a lot of room for customization depending on the needs of your company and the other software you may be working with. If KBMax doesn't directly integrate with another software there is often some way you can make them work together.

Inconvénients :

Response to some bugs can be slow. If you have a bigger issue it will typically be resolved quicker, but some of the small to medium issues can take months to get fixed or have progress on them. I would like to see a little bit more responsiveness from the devs in this area.

Stéphane K.
CEO (France)
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

CPQ solution with valuable features

5 l’année dernière

Commentaires : With this platform we helped our customer streamline their quote process in a connected solution from sales to back-office.

Avantages :

Easy to implement Multichannel solution Multi Device solution (Mobile, tablet, desktop) Generation of documents for non IT teams Capability to extend Salesforce 3D & CAD generation for manufacturing Can be used to configure, price and quote insurance, telco, energy offers

Inconvénients :

Take in account subscription and renewal processes