iM3 Supply Chain Suite

iM3 Supply Chain Suite

par PeoplePlus Software

Qui utilise iM3 Supply Chain Suite ?

Small to Mid businesses providing Equipment Sales & Service, Warehouse & Distribution Facilities, 3PL Services, Enterprise Asset Mgmt., Fleet Mgmt., Field Service Mgmt., Facility Mgmt. and more

Description de iM3 Supply Chain Suite

The iM3 SCM is a Suite, proficient at managing: Supply Chain, Warehouses, Facility & Assets, Fleet Maintenance, Field Service and more. iM3 is a cloud application providing benefits of greater accessibility, mobility, real-time transactions, and improved data for smarter collaboration. iM3 supports technology interfacing with scanners, data sources or integrating with key enterprise software. For clients looking for a functionality rich, easy to use, customizable & cost-effective solution

Informations sur iM3 Supply Chain Suite

PeoplePlus Software

http://www.peopleplussoftware.com/

Fondé en 2007

Prix de iM3 Supply Chain Suite

iM3 Supply Chain Suite n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

iM3 Supply Chain Suite - Fonctionnalités

Logiciels WMS
Achats
Codes-barres et RFID
Emplacements multiples
Gestion 3PL
Gestion de la qualité
Gestion des commandes
Gestion des expéditions
Gestion des retours
Gestion des réceptions et entrées
Gestion des stocks
Prévision
Synchronisation en temps réel
Accès mobile
Facturation
Gestion des clés et des serrures
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des étalonnages
Maintenance prédictive
Maintenance préventive
Planification
Suivi de l'historique des services
Suivi des ressources
Accès mobile
Base de données de contacts
Devis
Facturation
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Planification
Recouvrement des paiements sur le terrain
Routage
Signature électronique
Suivi de l'historique des services
Suivi du temps en ligne
CRM
Codes-barres et RFID
Cross-docking
Gestion 3PL
Gestion de la flotte
Gestion des commandes
Gestion des expéditions
Gestion des fournisseurs
Gestion des stocks
Gestion des transports
Gestion Import/Export
Gestion d'entrepôt
Gestion des expéditions
Gestion des fournisseurs
Gestion des stocks
Gestion des transports
Planification de la demande
Planification des ventes et des opérations
Traitement des commandes
Échange de données informatisé
Gestion des ordres de travail
Gestion des pneus
Gestion des stocks de pièces
Informations sur les véhicules
Planification de la maintenance
Suivi de l'historique des services
Suivi des coûts
Suivi des garanties
Suivi des réparations
Suivi du carburant

Avis sur iM3 Supply Chain Suite

Afficher 5 avis sur 13

Note globale
4,5/5
Facilité d'utilisation
4,5/5
Service client
4,8/5
Fonctionnalités
4,6/5
Rapport qualité-prix
4,5/5
Brian D.
Parts Manager
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/12/2017

"Love this internet based system! Great people that care about their system working with us!!!"

Commentaires: We can check our inventory anywhere we have internet! We can use the system to remember things, so we don't have to worry about them. They make it easy to click on items and it directs you right to that part. If we have issues, they immediately are trying to fix any suggestions we have!

Avantages: We used to have 6 clipboards hanging up as reminders, now we only have 1 for sales orders to be made!! System does the work for us (let's us know when the part is in and who it is for!!!

Inconvénients: When our internet is down (very rare being in a commercial area), so is our system.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/12/2017
Joel S.
controller
Transport routier/ferroviaire, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/08/2019

"Great product"

Avantages: Good communication from development related to upcoming features.
Easy to pull data and dump.
We are still learning as we have not been in the system very long.

Inconvénients: Setting User restrictions is a bit cumbersome.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/08/2019
Giuseppe C.
Operations
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/11/2017

"Very helpful customer service, they are great! Program could be more flexible. "

Avantages: It is clear and easy to use.

Inconvénients: It is not flexible, meaning you cannot delete or change certain things without asking support.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/11/2017
Dhrumil P.
Co-Owner
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 28/08/2019

"Very good software"

Commentaires: We are a company with employees in different states and regions, and this software allows us the ability to use one ERP system for our entire North American operation regardless of employee location. Being a cloud based solution makes it simple to access on any device with internet. Great customer service and support team!

Avantages: Cloud based, can access from anywhere on any device. Also the customer service. The team at iM3 is very responsive and takes care of issues immediately to get our teams the solutions they need. The team at im3 also offers customization which is key in an industry where demands are different from customer to customer.

Inconvénients: Inability to work with multi-currencies - if this could be a global software it would allow our teams in Europe and Canada to use without switching between multiple platforms

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 28/08/2019
Mark B.
General Manager
Transport routier/ferroviaire, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/11/2017

"Inventory control is much better than we have ever experienced before."

Commentaires: Inventory loss is extremely low. Reordering is easy and transfers to mobile trucks works well. The development of the mobile app is very valuable.

Avantages: Inventory:Ease of receiving, scanning and issuing. Service Work Orders are done both in the shop and through the use of a Mobile App which works very well. Sales Orders are used to invoice Over the Counter Parts. The inventory processes require more time however the accuracy is much better. What I love about the iM3 team is they listen to our needs such that the software continues to be improved and enhanced.

Inconvénients: The reports were lacking when we first got on the system. Those using the system continue to make suggestions for additional reports, so the list of reports to choose from has increased.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/11/2017