15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Mailgun

Un ensemble d'API performantes vous permettant d'envoyer, de recevoir et de suivre les e-mails de votre application sans effort, que vous utilisiez Python, Ruby, PHP, C#, Node.js ou Java.

Une intégration facile à SMTP et une API RESTful simple permettent de rationaliser l'envoi d'e-mails transactionnels ou en masse. Évoluez rapidement, que vous ayez besoin d'envoyer 10 ou 10 millions d'e-mails.

Les journaux consultables vous permettent de toujours être au courant de ce qui se passe dans votre messagerie, tandis que les balises facilitent les tests A/B et la création de rapports sur vos données, le tout via les Webhooks de l'éditeur.

Qui utilise Mailgun ?

Ce produit est conçu pour les développeurs qui ont besoin d'une API simple pour envoyer, recevoir et suivre des e-mails avec leur application, qu'ils utilisent Python, Ruby, PHP, C#, Node.js ou Java.

Mailgun Logiciel - 1
Mailgun Logiciel - 2
Mailgun Logiciel - 3
Mailgun Logiciel - 4

Mailgun ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Mailgun

Mailgun

4,3 (147)
35,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
25
1
4,3 (147)
4,0 (147)
3,9 (147)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
7,16 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
61
58
4,2 (404)
4,2 (404)
4,0 (404)

Alternatives à Mailgun

Mailjet
Fonctionnalités les mieux notées
Distribution d'e-mails
E-mails optimisés pour format mobile
Gestion des campagnes e-mail
ZeroBounce
Fonctionnalités les mieux notées
Détection de spam
Détection des e-mails temporaires
Validation des destinataires
Pipedrive
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de clients
Gestion des contacts
Gestion du pipeline de ventes
Sendlane
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Gestion des abonnés
e-mail marketing
Velocify
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Qualification de leads
Suivi des interactions
Moosend
Fonctionnalités les mieux notées
E-mails optimisés pour format mobile
Gestion des campagnes e-mail
Gestion des listes
Zoho Mail
Fonctionnalités les mieux notées
Bloqueur de spam
Gestion des boîtes de messagerie
Suivi des e-mails
Constant Contact
Fonctionnalités les mieux notées
E-mails optimisés pour format mobile
Gestion des campagnes e-mail
e-mail marketing
Mailchimp Transactional Email
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des modèles
Rapports et analyses
Suivi des e-mails

Avis sur Mailgun

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
3,9
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
61%
4
23%
3
5%
2
3%
1
7%
Brandon
Brandon
Creative Strategist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Incredible Deliverability, Clean Platform, Success with MailGun!

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Super pleasant, great chat support, fast email support replies, always quick to help and communicate.

Avantages :

Clean UXI for navigating the system, simple set up, clear dashboard to find issues quickly and navigate around the site. Ability to clean database lists to minimize bounce. However, the BEST part is they are free up to 10,000 emails a month, which is a ton! So to give the full custom power of connecting your domain and sending out, that's a huge value. I will get over that limit and upgrade soon, but that is an incredible way to start a relationship. Almost a year of free service to use their system versus my server.

Inconvénients :

I actually have not found anything that I do not like. Many will complain about high bounce rates or going into spam. I find that issue arrises on multiple factors outside of mailgun control, such as the receiving server, and the mail habits of the person opening it, do they get a bunch of spammy mail already? And was the mail piece written in a poor nature, this increases spam folder direction, however, they do have dedicated IP service for those wanting to mitigate one area of cause for spam direction. Again, never been my experience.

Lucas
Lucas
Creative Director (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Bare-bones but super reliable and easy to use.

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : I use several different email service providers, each for a different reason. I use Mailgun almost exclusively for inbound mail processing. The inbound processing also offers a preliminary spam filter so that at least most of the spam isn't sent further down my process chain. It's super easy to set up inbound routes using specific strings or wildcard matches that will accept mail and forward to multiple different recipients. These recipients can be either proper email addresses or webhook endpoints. I often use the address forwarders in combination with the SMTP outbound service to build a system where Gmail users can use their free gmail.com account to receive and send emails from their small business domain without having to sign up for and configure a proper G Suite account. I use the webhook forwarders in combination with Zapier and Integromat to receive any emails that need to be processed and automatically acted on. Mailgun normalizes all the different types of email and attachment encodings and packages the message data into an easy-to-parse JSON package that makes it super easy for me to grab what I need and reliably act on the normalized data.

Avantages :

Inbound mail processing with spam filter Free tier offers great sending limit SMTP and API integration for outbound messaging

Inconvénients :

This product doesn't offer any sort of backend mail building or sending functionality. It's only an engine for sending messages. This means you'll have to build your messages somewhere else and integrate them into your sending code.

Andreas
Founder/Owner (Allemagne)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great and reliable

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : We use Mailgun for a while now and we really like it.Currently we're using it as a standard for all our transactional mailings on new projects.Also, when we experienced difficulties and reached out to the support, we've been amazed about their qualified response that helped us not only solving the problem (mail deliverability) but also to improve the quality of our emails.

Avantages :

+ API mailing+ driver for laravel+ triggers / webhooks+ price/value+ easy setup and integration+ easy deployment on new domains+ fixed IP address if needed+ good support and best practise+ reliable

Inconvénients :

- logs can not be exported- bad UI for mobile admin access- sometime uses burnt-out IP addresses

Clement
ceo (France)
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Worst email product and support ever used (RUN AWAY)

1,0 l’année dernière

Avantages :

sub-accounts management (before getting suspended for no reason)

Inconvénients :

Mailgun disables your account after 6 months working on integrating with it ; out of nowhere, for no reason. + they keep billing you every month (over 600$ at this stage) even though your subscription mentions that you're at 0$/month. When you're trying to reach out to the support, they close our tickets without even answering, ghosting. Absolutely WORST product ever used and support team faced, it's absolutely garbage. This goes without saying that Mailgun way of coding emails is terrible, their delivrability is one of the worst of the market. Do yourself a favor, go to sendgrid. Mailgun SUCKS.

Todor
Helpdesk agent (Bulgarie)
Services aux consommateurs, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great e-mailing platform

4,0 il y a 3 mois

Commentaires : It is helping our business with one of the core services we provide which is OTP verifications

Avantages :

SImple and user friendly interface. Cheaper than most competitors

Inconvénients :

You can not search the logs with the email content