Qui utilise zingfit ?

Studios de fitness indépendants ou chaînes : cyclisme en salle, HIIT, structures d'entraînement, studios de boxe et kickboxing, de Pilates, de yoga, entraînement à la barre, musculation, aviron, course, etc.

Description de zingfit

zingfit est une plateforme SaaS qui vient en aide aux plus grandes marques de studios-ateliers de fitness au monde. La plateforme met la marque du studio en avant avec une présence numérique hautement personnalisée pour les utilisateurs finaux. L'ensemble de fonctionnalités exhaustif de zingfit comprend de nombreux outils innovants pour vous aider à diriger votre entreprise de manière stimulante, efficace et axée sur la croissance. La plateforme est dotée d'intégrations transparentes (planification, gestion de studio, paiements, e-commerce et marketing) pour créer une expérience numérique inoubliable qui permettra à vos clients de donner le meilleur d'eux-mêmes.

Informations sur zingfit

zingfit

http://www.zingfit.com/

Fondé en 2012

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Présentation des tarifs de zingfit

zingfit n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement et prise en charge de zingfit

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

zingfit - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Base de données de clients
  • Emplacements multiples
  • Gestion des réservations de chambres
  • Paiements en ligne
  • Planification automatisée
  • Planification des groupes
  • Rappels de rendez-vous
  • Rendez-vous récurrents
  • Réservation en ligne
  • Synchronisation du calendrier

Logiciels d'agenda : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Booking en ligne
  • Facturation
  • Gestion d'équipe
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des stocks
  • Gestion des visiteurs
  • Gestion des événements
  • Gestion du marketing
  • Point de vente (PDV)
  • Portail des membres
  • Suivi des présences
  • Traitement des paiements

Logiciels de gestion de club : afficher la liste complète

  • Base de données des adhérents
  • Gestion de site web
  • Gestion des applications
  • Gestion des comités
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des événements
  • Portail des membres
  • Renouvellement d'abonnements
  • Répertoire de membres
  • Traitement des paiements
  • Types de membres
  • e-mail marketing

Logiciels de gestion des abonnements : afficher la liste complète

  • Emprunt et restitution en libre-service
  • Facturation
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des classes et horaires
  • Gestion des contrats
  • Gestion des employés
  • Gestion des stocks
  • Gestion des événements
  • Gestion du marketing
  • Réservation en ligne
  • Suivi des présences
  • Traitement des paiements

Logiciels de gestion salle de sport : afficher la liste complète

  • Alertes/Notifications
  • Emplacements multiples
  • Gestion des réservations de chambres
  • Planification automatisée
  • Planification des cours
  • Planification des groupes
  • Planification des installations
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des ressources
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel

Logiciels de planning : afficher la liste complète

  • CRM
  • Gestion des promotions
  • Gestion des réservations de chambres
  • Gestion des taux
  • Notes de réservation
  • Réservation d'activités
  • Réservation de tiers
  • Réservations de groupe
  • Support client

Logiciels de réservation : afficher la liste complète

  • Gestion des stocks
  • Gestion du personnel
  • Paiements en ligne
  • Planification des installations

Logiciels pour centres de yoga : afficher la liste complète

  • Gestion des capacités
  • Gestion des membres
  • Gestion du marketing
  • Gestion du personnel
  • Paiements en ligne
  • Planification des cours
  • Point de vente (PDV)
  • Suivi des présences

Logiciels pour studios Pilates : afficher la liste complète

  • Facturation
  • Gestion des clients
  • Gestion des costumes
  • Gestion des cours
  • Gestion du personnel
  • Inscription en ligne
  • Paiements en ligne
  • Planification des cours
  • Point de vente (PDV)
  • Portail libre-service
  • Reporting
  • Suivi des présences

Logiciels pour écoles de danse : afficher la liste complète

zingfit - Alternatives

Plus d'alternatives à zingfit

Avis sur zingfit

Lire tous les avis

Note globale

4,3/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,2
Service client 4
Fonctionnalités 4,3
Rapport qualité-prix 4

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Marisella V.
President
Santé, bien-être et fitness, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/08/2018

"Great software for fitness studios."

Commentaires: As a boutique fitness studio owner, I have used zingFit for 4 years. I originally used a different booking system when I opened my studio and quickly switched to zingFit because it helped bring the professional vibe to my website and booking system I was looking for.
As a consultant to other fitness studios, I always recommend zingFit to my clients.

Avantages: I love the ease of use of the software. It is pretty self explanatory. My employees quickly learn to navigate the system. There is a great online help section that allows you to find solutions quickly.

Inconvénients: Although I love the online help section, I still like to speak with an actual person.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/08/2018
Maira I.
Studio Owner
Santé, bien-être et fitness, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/09/2020

"Turning ZingFit Better"

Commentaires: HAving everything in one plataform was great, brand bot, spot picking and all that was amazing, the app is perfect.
Im really happy so far and anxious waiting for the improvements.

Avantages: I find great that the client uses the system in our website, the group class features are simples to use, the set up also is really easy.

Inconvénients: The appointment feature is way behind of competitors, as you cant have multiple rates per instructors, you cant schedule availability and instructors cant see only their appointment schedule.
Other issue with the platform is that is very locked in 2 areas:
1. you should allow the admins to book clients unpaid.
2. the membership option is somewhat flexible, if you are not using the unlimited option, clients can not book pass they expiration date. MindBody had an option that would allow clients to be booked unpaid under the membership and once the membership kicked in the system would automatically clear the unpaid classes, this was valid for membership only.
3. We are in Canada and the debit payment option is not available, that's a bummer!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/09/2020
Joshua P.
Owner
Santé, bien-être et fitness, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    1 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    1 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/05/2019

"Decent product, terrible support"

Commentaires: Don’t go with the iframe option. It’s not ready for the live environment, they didn’t test it nearly enough. Also, don’t come to Zingfit if you expect any kind of after sales support...you pay your year upfront and then they don’t want to know about it. I’ve had an issue on our Production site for 6 months (multiple customers can’t log in unless they clear their cache), no matter how many times I send in videos or logs showing this issue, they don’t make any progress. It’s a shame, decent product let down by subpar operations.

Avantages: Product is very customisable, but comes at a cost.

Inconvénients: Their operations and ongoing support are beyond terrible. More detail below, but 6 months and counting for a login issue affecting end customers is just insane.

Réponse de l'éditeur

envoyé par zingfit le 14/06/2019

Hi Josh, thank you for sharing this feedback, we sincerely apologize for your experience. We really appreciate you jumping on the phone with our team and discussing our solution and to get this resolved this for you. We value your custom and we really value that you that were one of our first customers to adopt the iframe. We apologize for the frustrations you experienced while we have been improving it. We can't roll out new products without the patience and the support of studios like yours and for that we are very grateful. BUT we also realize how frustrating it is to spend your time and energy on these matters and we would like to make it up to you. Per your phone call with our team member, we have proposed a technical solution and come to an agreement. We hope to use this opportunity to show you how we can better how the zingfit team and the platform are the right choice for boutiques.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/05/2019
Jessica L.
Owner
Santé, bien-être et fitness, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/09/2020

"Fitness Management Software"

Commentaires: much better with iFrames!

Avantages: Software very easy to use, especially with the introduction of the iFrame implementation and self-services modules like book a bike. The support team has been especially wonderful during COVID and have made me a lifer because of it!

Inconvénients: Reporting could be enhanced, it's currently very limited. I'd like to be able to design reports on the fly

  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/09/2020
Stephanie C.
Owner
Santé, bien-être et fitness, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/12/2019

"ZingFit is OUTSTANDING"

Commentaires: Overall, my experience with ZingFit has been incredible. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN], who was the sales associate we spoke to first, was honest, straightforward and helpful. When we decided to move forward, we were then connected to [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and his team. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] has been incredible. He is so organized, knowledgable, professional and so kind. While working with the "onboarding team", we had our training with [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and he was so patient with us as we were brand new to the software. He answered all of our questions and gave us direction very clearly. When it came down to troubleshooting and problem solving, ZingFit offers a great solution with their "help desk", which has thousands of awesome articles to help. Overall, I am so impressed and would highly recommend ZingFit to any boutique studio. I so appreciate the care we got at ZingFit, particularly [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and his team. THANK you ZingFit for helping us grow our business!

Avantages: What I like most about this software is that it is easy to use and straight forward. The way that ZingFit is set up is intuitive and easy. I so appreciate that because the less I have to guess the better! We have auto emails that can go out and other exceptional features like waitlist, etc. The software allows us capture an audience that we could not before. We also love that we can process ALL of our orders (including retail) through one system. ZingFit has it all!

Inconvénients: I honestly can't say anything that I don't like about it.

Réponse de l'éditeur

envoyé par zingfit le 19/12/2019

Hi Stephanie,
Thanks so much for sharing your experience! We are excited to have you onboard and grateful to be a part of your growing brand. It's because of studios like Rhythm Ride that we can continue to fuel the growth of the boutique fitness industry. We look forward to continued success in partnership with you and your studio!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/12/2019