17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Mapon

Un moyen efficace et simple de gérer la flotte de votre entreprise et de suivre les actifs à distance. Des solutions également innovantes pour le tachygraphe numérique (tachogram.com) et les systèmes de gestion des tâches (Mapon Go).

Qui utilise Mapon ?

Des solutions professionnelles de gestion de flotte et un logiciel de surveillance font de Mapon une solution parfaite pour toutes les entreprises qui ont leur propre flotte et qui veulent devenir plus efficaces et réduire les coûts opérationnels.

Mapon Logiciel - 1
Mapon Logiciel - 2
Mapon Logiciel - 3
Mapon Logiciel - 4

Mapon ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Mapon

Mapon

4,1 (13)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
29
Intégrations introuvables
4,3 (13)
3,8 (13)
4,1 (13)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
15,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
21
Intégrations introuvables
3,0 (1)
1,0 (1)
1,0 (1)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Mapon

Frotcom
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Motive
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des conducteurs
Journaux des déplacements
Suivi du kilométrage
Azuga Fleet
Fonctionnalités les mieux notées
GPS
Suivi des véhicules
Surveillance en temps réel
Elite EXTRA
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des expéditions
Preuve de livraison
Suivi des livraisons
Geotab
Fonctionnalités les mieux notées
GPS
Gestion des conducteurs
Suivi du kilométrage
Linxio
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
IntelliShift
Fonctionnalités les mieux notées
Notifications en temps réel
Suivi des véhicules
Surveillance en temps réel
Transpoco
Fonctionnalités les mieux notées
GPS
Gestion des employés
Mises à jour en temps réel
Webfleet
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Optimisation des itinéraires
Surveillance en temps réel

Avis sur Mapon

Note moyenne

Note globale
4,1
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
3,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
38%
4
46%
3
8%
1
8%
Enes
Process Development Manager (Turquie)
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

BEST FLEET MANAGEMENT SYSTEM IN EU

5,0 il y a 4 mois

Avantages :

It is really user friendly at first. The user can use themselves without training if they are already using another fms. Another thing, mapon has a great support. They now how to solve the problems. It has also great CRM for admin users.

Inconvénients :

The only cons of Mapon is the device that mapon produced (Mapon Expert) is for advance tracking. It is a really really good device but it is expensive for basic tracking.

Réponse de l'équipe de Mapon

il y a 4 mois

Dear Enes, thank you for your review and for considering Mapon the best fleet management system in the EU! We are also delighted to hear that our support team has been able to assist you effectively. Providing excellent support is important to us, and it's great to hear that our efforts are making a positive impact.

Daniel
Project manager (Allemagne)
Télécommunications, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Daniels review

4,0 il y a 4 mois

Commentaires : If we can get the warehouse / dispatching things work as perfect as to the beginning, it would be very very happy.
Now we are very happy :-)

Avantages :

Easy to implement and use. Always new developments and a huge amount of supported devices

Inconvénients :

in the last weeks / months we think, that the warehouse department is not doing the greatest job anymore. we have a lot of wrong or faulty deliveries and the waiting time is getting higher and higher

Réponse de l'équipe de Mapon

il y a 3 mois

Dear Daniel, we’re happy to hear that you find our platform easy to implement and appreciate the suggestions for improvement. We are working to improve the accuracy and speed of our deliveries. Thank you for taking the time to share your thoughts!

Tobias
CEO (Allemagne)
Sécurité et enquêtes, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Bad business practice / fraud

1,0 il y a 4 ans

Commentaires : Please consider working together with map on very carefully. We did start cooperation in February another premise that there will be no monthly minimum charge. No they start asking us to pay at least €500 per month for the use of their service. Just right out of the blue. No warning and no signs for that. I do not recommend working with them. If you do not have enough devices to cover the €500 anyway you're probably better off choosing another provider. And if they tell you in the quote there will be no minimum fee please don't be too sure about it. We did put many work in it to include it in our service mini work hours and we even did buy devices that we now can throw away. We lost around €8000 altogether because of them suddenly changing conditions.

Avantages :

Clean, well thought about, good features, good implementation

Inconvénients :

Business practice of the company is very very bad. Please consider working together with map on very carefully. We did start cooperation in February another premise that there will be no monthly minimum charge. No they start asking us to pay at least €500 per month for the use of their service. Just right out of the blue. No warning and no signs for that. I do not recommend working with them. If you do not have enough devices to cover the €500 anyway you're probably better off choosing another provider. And if they tell you in the quote there will be no minimum fee please don't be too sure about it. We did put many work in it to include it in our service mini work hours and we even did buy devices that we now can throw away. We lost around €8000 altogether because of them suddenly changing conditions.

Réponse de l'équipe de Mapon

il y a 5 mois

Hello, Tobias! Thank you for taking the time to write a review and sharing your thoughts. We are sad to hear that your experience left more to be desired and will work on improving our services. Our client support specialists would welcome the chance to discuss this matter further. They can be reached via support@mapon.com.

Topias
Marknadschef (Suède)
Construction, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great Integrations, Options, and Easy for the Daily User (End-User).

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : I am happy with the services, and when you get the hang of it, it’s really easy. Great service when you get in touch with the Mapon people.

Avantages :

When you get used to everything, there are many options and integrations that save you time from an admin perspective. It is also very easy to fill in your daily kilometers.

Inconvénients :

It takes time to get used to everything from an admin perspective.

Réponse de l'équipe de Mapon

il y a 3 mois

Dear Topias, thank you for the positive review! We understand that there can be a learning curve to using Mapon, and we appreciate your patience as you got accustomed to everything. It's great to know that you're happy with our services and find it easy to manage your daily kilometres.

Furkan
Fleet Manager (Turquie)
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

General Review

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : In general, we are happy to work with Mapon when we evaluate. Thanks for everything.

Avantages :

[sensitive content hidden], who is by my side in every problem I wish and is a constant support

Inconvénients :

Support is insufficient in some problems. The reason for this is that I think they do not have enough control over area operations.

Réponse de l'équipe de Mapon

il y a 3 mois

Dear Furkan, we are glad to hear that you are satisfied with Mapon overall. Thank you for sharing your opinion and pointing out areas for improvement - we will take them into account!