15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Equip360

GenAlpha est le fournisseur d'Equip, une solution d'e-commerce B2B des plus complètes adressée aux fabricants et revendeurs d'équipements. Equip propose une solution technologique innovante qui regroupe l'e-commerce, un catalogue de pièces de rechange 2D et 3D et l'analytique commerciale de pièces de rechange.

GenAlpha fournit des produits et des services qui permettent aux fabricants d'équipements d'accélérer leurs bénéfices en ligne.

Qui utilise Equip360 ?

Les OEM (Original Equipment Manufacturer), les concessionnaires d'équipements et les distributeurs en gros qui vendent des pièces de rechange et des consommables.

Equip360 Logiciel - 1
Equip360 Logiciel - 2
Equip360 Logiciel - 3
Equip360 Logiciel - 4
Equip360 Logiciel - 5

Equip360 ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Equip360

Equip360

4,2 (5)
150 000,00 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
45
13
4,0 (5)
4,3 (5)
4,6 (5)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
1 000,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
92
13
4,5 (75)
4,2 (75)
4,4 (75)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Equip360

Sana Commerce
Fonctionnalités les mieux notées
Catalogage/catégorisation
Gestion des commandes
Pour le B2B
OnPrintShop
Fonctionnalités les mieux notées
Configurateur de produits
Gestion de contenu
Gestion des commandes
All-In-One eCommerce Solution
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion de site web
Sécurité des données
ewiz commerce
Fonctionnalités les mieux notées
Catalogage/catégorisation
Gestion de la communication
Pour le B2B
Kentro
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des stocks
Sécurité des données
AGORA
Fonctionnalités les mieux notées
Achats et réceptions
Gestion des stocks
Gestion des utilisateurs
Spree
Fonctionnalités les mieux notées
Front et Back ends découplés
Intégrations de tiers
Panier d'achat
B2Sell B2B & eCommerce
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Wishibam
Fonctionnalités les mieux notées
Catalogage/catégorisation
Gestion de site web
Panier d'achat

Avis sur Equip360

Note moyenne

Note globale
4,2
Facilité d'utilisation
4,0
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
40%
4
40%
3
20%
Amanda
Director Customer and Product Support (É.-U.)
Automobile, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Equip your ebusiness for success!

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Equip has worked closely with our company to deliver a robust eCommerce channel for our customers. This platform has allowed us to grow sales with current customers and reach new customers. They have anticipated both ours and our customers needs and supported us both in implementing new features and timely solutions. Equip works closely with their clients to guide them in using eCommerce features, data analytics, and best practices to successfully market/sell their products and stay ahead of issues. The business partnership with Equip has been critical to our company's strategy plans.

Avantages :

This software has provided our customers an easy to use and stable solution with multiple efficiency tools based on their requests and navigation patterns. The customer focused and business driven development process ensures an agile and responsive platform for our customers. Strong release and responsive support teams. At launch we started with less than 15% of our customers entering orders online, today we are over 80% with increases each month.

Inconvénients :

Our wish list of features to improve in our eCommerce solution stem from limitations in our ERP system. Equip has worked closely with us to address many of these limitations, yet our Kit functionality continues to be an area of focus.

AMINDA
CSR (Site Support) (É.-U.)
Automobile, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great Customer Support

4,0 il y a 4 ans

Avantages :

As an Admin of the site, I like most that I get quick resolution to my issues and concerns. I appreciate the time the developers take to listen to suggestions for improvement. I like that the developers are always improving the software to keep it current with other sites features. I like that this software interfaces well with SAP.

Inconvénients :

I feel that the use of facets could be improved. I feel the challenges we have with the software stem more from our internal data, and less from the software.

Debra
Customer Service (É.-U.)
Services financiers, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Difficult to navigate

3,0 il y a 3 ans

Commentaires : We are forced to use this software at my company. It is supposed to make the process faster and easier, but it really takes longer than our old method. I'm sure it's a learning curve, but I'm not thrilled.

Avantages :

Able to pre-fill forms and retrieve client data with little effort. It is easy to sort and find my client by name.

Inconvénients :

I find the program difficult to work through. It's not intuitive. Often, I get to the end of my date entry and am met with an error. I know I didn't skip any steps, but I have to click the error message to return to a screen that never showed up in the first place.

Tamika
CSRII (É.-U.)
Automobile, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

GenAlpha Review

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : My overall experience has been pleasant. The product/software works well with all of the ins and outs that the company needs. Working with the personnel has been great. They listen to the changes needed and implement those changes to best fit the companies needs.

Avantages :

What I like most about the software is the ease of use.

Inconvénients :

What I like least about the software is the search capability. The global search feature seems a little glitchy at times.

Jessica
TICO Edge Parts Coordinator (É.-U.)
Vente au détail, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great Experience!

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Everything about this software, including the GenAlpha team, has been nothing short of awesome. Equip is very user-friendly for both internal and external users. Every update brings more tools to assist the customer with searching for and purchasing parts. Changes can be easily made by an administrator, or a help ticket can be submitted with ease for more complicated changes or updates. The responsiveness of the support team is 10/10.

Avantages :

From an administrator standpoint, this software is very easy to use. After speaking with many of our site users, the general consensus is that this software is easy to navigate and very user-friendly.

Inconvénients :

I don't know if there is anything that qualifies as something I like least. My experience has been great all-around!