Description de iMIS

iMIS est l'une des meilleures solutions pour la gestion, dans le cloud, des organismes à but non lucratif, des associations, des syndicats et des adhésions. iMIS Cloud offre les toutes dernières technologies, notamment une API performante avec des centaines d'intégrations éprouvées, un moteur de notation d'engagement intégré, des tableaux de bord dynamiques, un CMS (système de gestion de contenu) web en option et toutes les fonctionnalités dont vous avez besoin pour gérer votre organisation.

Qui utilise iMIS ?

Plateforme conçue spécifiquement pour les associations et les organisations associatives.

Où peut-on déployer iMIS ?

Cloud, SaaS, web

À propos de l'éditeur

  • Advanced Solutions International
  • Situé à Alexandria, É.-U.
  • Fondé en 1991
  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Australie, Bahamas, Canada, Guam, Irlande et 8 autres

Langues

anglais

À propos de l'éditeur

  • Advanced Solutions International
  • Situé à Alexandria, É.-U.
  • Fondé en 1991
  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Australie, Bahamas, Canada, Guam, Irlande et 8 autres

Langues

anglais

iMIS en vidéos et en images

iMIS Logiciel - 1
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Comparez le prix du logiciel iMIS avec ses alternatives

200,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
25,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
s/o
Version gratuite
Essai gratuit
175,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - iMIS

  • Base de données de membres
  • CRM
  • Communication avec les membres
  • Don en ligne
  • Don récurrent
  • Fonctions pour organ. à but non lucratif
  • Gestion de la communication
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des applications
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des contacts
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des donateurs
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des promesses de don
  • Gestion des reçus
  • Gestion des événements
  • Gestions des anciens élèves
  • Intégration des médias sociaux
  • Portail des membres
  • Portail libre-service
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Renouvellement d'abonnements
  • Répertoire de membres
  • Suivi des contributions
  • Suivi des dons
  • Tableau de bord
  • Traitement des paiements
  • Types de membres
  • e-mail marketing

Alternatives à iMIS

Gestion des cours et des membres, inscription, collecte de fonds et communications dans un système cloud flexible et facile à utiliser.
Un logiciel sur cloud tout-en-un simple et abordable pour gérer et développer votre communauté.
Système de gestion d'association tout-en-un conçu pour les associations de petite à grande taille.
EveryAction propose des outils de collecte de fonds, d'organisation et de défense des droits numériques et multicanaux, sur un CRM unique et unifié.
De "nouvelles solutions normales" intégrées pour gérer votre prestation de services : visioconférence, messagerie, SMS, fonctionnalités mobiles, etc.
Almabase est une solution d'engagement des anciens élèves. Les écoles constatent une augmentation jusqu'à trois fois supérieure de la participation des anciens élèves au cours de la première année.
AssoConnect permet aux associations de gérer la compta, les membres, les adhésions, leur site et les dons au sein d'un même logiciel.
Logiciel qui vous aide avec la gestion et l'engagement des anciens élèves et les dons. Demandez une démo dès aujourd'hui.
Découvrez des fonctions de collecte de fonds, de marketing, de gestion événementielle et de gestion des donateurs sur une plateforme unique où toutes vos données alimentent un seul CRM.
Tithe.ly a été créé pour encourager les dons et la générosité en apportant l'innovation technologique dans l'Église. Démarrez gratuitement en quelques minutes !
Eudonet CRM optimise votre relation client et vous aide à piloter votre activité.
Raklet est un logiciel d'adhésion tout-en-un qui vous permet d'interagir avec votre communauté de manière significative et numérique.
DonorPerfect permet à votre équipe de collaborer, de collecter davantage de fonds et de développer des relations qui font avancer votre mission.

Avis sur iMIS

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
3,9
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
51%
4
33%
3
11%
2
4%
1
1%
Michelle
Michelle
Credentialing Operations Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Been Using this CRM for 9+ Years

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Love iMIS for the most part! Does everything I need it to do and there are user organizations out there that offer great free resources for this product.

Avantages :

This is the highest-rated association management software out there, which is the reason why my organization went with them. They've also been around for quite sometime, which is also a plus. The software does what you need and can be customized in almost every way possible.

Inconvénients :

It is definitely on the pricier side of the spectrum, but is worth it for the most part. Also, customization became much cheaper in the newest version but if you're on an older version, it can be expensive to customize.

Jon
Deputy Executive Director (É.-U.)
Formation professionnelle et coaching, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Endless capabilities, not the simplest EMS but it does a lot

5,0 l’année dernière

Commentaires : Members are easily able to manage their membership status, event registrations, company info, contact info. We are able to offer a member experience with members-only content, event registrations based on membership, etc., which has been great in driving retention. We used to be an association that was based almost entirely on events but now about half of our members each year don't attend any events and are here for the other benefits, many of which we make available through members-only content on iMIS. Great responsive website through the iMIS RISE tool.

Avantages :

We did not previously have an AMS in place, we were a "data silo" association with many different buckets of information that needed to be imported/exported on a regular basis. iMIS has been a great piece for us in integrating our membership and event management, automated email marketing, mobile app, LMS, SMS texting and other things. Our membership/event marketing has improved greatly due to this. Our membership has more than doubled over the past six years and we would have had to add staff members if we didn't have this in place.

Inconvénients :

iMIS isn't the easiest system to configure, we have a consultant to deal with the implementation and setup. Some of the features like the built in email marketing aren't the greatest, we integrated with Informz instead of using the iMIS email (iMIS/Informz integration has been GREAT, but extra cost). Integrations and possibilities with iMIS are basically unlimited, but each has its own cost. With that said, we are doing a lot for our members that we didn't do prior to implementing iMIS.

Amy
Manager (É.-U.)
Comptabilité, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

iMIS

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : As a new user, iMIS is overwhelming and difficult to learn. After meeting with long term users they say iMIS is the "devil you know" once you learn the system it's better to keep working with it than try another database software. I am hopeful the iMIS Cloud will be easier to navigate and learn, but I feel iMIS users should not have to have programming background or decades of experience with iMIS to be comfortable using it.

Avantages :

As a very new user, it seems to have some functionality that eliminates manual work. For those who know how to use and program databases, I believe it has good functionality.

Inconvénients :

It is very difficult for new users to learn. Even with education and training, it takes years to get good at using iMIS. Every team needs to have someone with a programming background in order to fully utilize iMIS. Resellers have so many customers it can be difficult to get your tickets addressed timely.

Sarah
Projects & Business Intelligence Manager (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Customizable and Powerful

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : I've worked with iMIS for 13 years, and I'm very excited about iMIS Cloud and the improvements and additions that come with it. I'm able to customize what staff sees depending on their role, hiding information they don't need. The newest reporting tool is exciting, as is the new form builder. We're able to integrate tradeshow, LMS, and app software into iMIS, which allows us to streamline business across the association. The learning subscription and performance improvement program have been worthwhile for us as well. Highly recommend.

Avantages :

I've enjoyed working with iMIS for 13 years. Once you learn the system it's highly customizable and can handle pretty much anything you need it to. There are many experiential upgrades with the new iMIS Cloud version that create a simpler interface with better design options and functionality for staff.

Inconvénients :

I've found the learning curve to be a little steep with new users. The benefits of a powerful system that handles a ton of data work against light users who don't need and have trouble sifting through all of that data. I have staff that don't like using the system and avoid it whenever possible because they have trouble learning it well.

Gary
Finance & IT Officer (R.-U.)
Sports, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

iMIS Has Moved Us Out Of The Dark Ages

5,0 l’année dernière

Commentaires : Our CEO described the project as the best IT implementation he had ever seen and I have to agree.

Avantages :

iMIS is easy to use and is logical. If you don't know where to find something it's easy to work out. The process automation has been the real game changer for us, saving precious time for both our staff and end users.

Inconvénients :

Gift Aid not yet functional but we have found a work around for this.