Description de RB Control Systems

RB Retail and Service Solutions offre aux propriétaires d'entreprises les outils nécessaires pour réussir. C'est une solution logicielle conçue pour votre entreprise, que vous exploitiez plusieurs sites, un seul itinéraire de service ou pour toute autre situation intermédiaire.

Qui utilise RB Control Systems ?

Pour les petites et moyennes entreprises.

Informations sur RB Control Systems

RB Retail and Service Software

Fondé en 2003

Informations sur RB Control Systems

RB Retail and Service Software

Fondé en 2003

RB Control Systems en vidéos et en images

Vidéo de RB Control Systems
RB Control Systems Logiciel - 1 - aperçu
RB Control Systems Logiciel - 2 - aperçu
RB Control Systems Logiciel - 3 - aperçu
RB Control Systems Logiciel - 4 - aperçu
RB Control Systems Logiciel - 5 - aperçu

Comparez le prix du logiciel RB Control Systems avec ses alternatives

À partir de

s/o
s/o
20,00 $US/mois
s/o

Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Non
Version gratuite Oui
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Non
Essai gratuit Non
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Non

Déploiement et prise en charge de RB Control Systems

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mac (ordinateur)
  • Windows (ordinateur)
  • Windows (sur site)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

Fonctionnalités - RB Control Systems

  • API
  • Accès hors ligne
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Automatisation des commandes
  • Base de données de clients
  • Bons de commande
  • CRM
  • Caisse pour détaillant
  • Caisse pour restaurants
  • Carte de fidélité
  • Comptes clients
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion des articles mis de côté
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commissions
  • Gestion des employés
  • Gestion des factures
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des retours
  • Gestion des reçus
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des taxes de vente
  • Historique des clients
  • Historique des transactions
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Mises à jour en temps réel
  • Paiements électroniques
  • Point de vente (PDV)
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Reconnaissance de code-barres
  • Signature électronique
  • Suivi de l'inventaire
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements

Logiciels de caisse : afficher la liste complète

  • API
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Base de données de clients
  • Carte de fidélité
  • Catalogue de produits
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion de la vente au détail
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commissions
  • Gestion des employés
  • Gestion des prix
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des retours
  • Gestion des reçus
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des taxes de vente
  • Historique des clients
  • Historique des transactions
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Mises à jour en temps réel
  • Paiements électroniques
  • Point de vente (PDV)
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Reconnaissance de code-barres
  • Réapprovisionnement
  • Signature électronique
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des retours
  • Synchronisation de données
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • e-mail marketing
  • Écran tactile

Logiciels de caisse pour magasins : afficher la liste complète

  • Application mobile
  • Base de données de clients
  • Booking Management
  • Cartes géographiques
  • Checklists & Inspection
  • Commandes récurrentes
  • Devis
  • Facturation
  • Facturation récurrente
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires électroniques
  • GPS
  • Gestion des communications
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Historique des services
  • Intégrations de tiers
  • Optimisation des itinéraires
  • Paiements en ligne
  • Planification de la maintenance
  • Rapports et analyses
  • Rapports personnalisables
  • Scan et analyse d'image
  • Suivi de l'usage des produits chimiques
  • Suivi des coûts
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit et de débit

Logiciels pour piscines : afficher la liste complète

Alternatives à RB Control Systems

Plus d'alternatives à RB Control Systems

Avis sur RB Control Systems

Lire les 56 avis

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par note

5
34
4
15
3
3
2
1
1
3

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001
Karri K.
Owner/President (É.-U.)
Vente au détail, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

AWESOME

5 il y a 6 mois

Commentaires : I have used RB since 2007 and absolutely love the software. It has helped in so many areas of our business.

Avantages :

Inventory management between 3 locations and the ability to schedule service.

Inconvénients :

Inventory isn't always correct, but way better than the way we did before. RB is by no means perfect but it's as close to it that I have found and easy to use and train people on.

Réponse de l'équipe de RB Retail and Service Software

il y a 6 mois

Thank you so much for the review, and kind words. We greatly appreciate the feedback, and do not intend to stop integrating with QuickBooks. In fact, we just integrated with QuickBooks Online available in RB SQL.

Johann G.
Owner/Operator (É.-U.)
Eau/gaz/électricité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

The Pool service software with all features necessary to run a company

5 il y a 10 mois

Commentaires : What is really great is the very good support team which is always helpful and very knowledgeable.

Avantages :

Route Planning, Customer Data base, Accounts receivables

Inconvénients :

It is bit complicated to use and need a lot of time to understand all features. An intensive training at the beginning is necessary. The inventory part of the program is unpractical and should be easier to use. The graphic design of the program and its many functions should be made more modern with push buttons etc. The program is obviously made by by sophisticated software engineers. Further developing the product more with a user perspective and making functionalities easier to use would be helpful.

Kenneth C.
CEO (É.-U.)
Vente au détail, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Semi Happy

3 il y a 2 ans

Commentaires : I have been with them for a long time and they are good people. I just feel like in just a few aspects they are being left behind. I do not want to leave but I am going to have too.

Avantages :

The program is a whole package. Scheduling, Billing, POS

Inconvénients :

I wished it was on the cloud. I am constantly having issues with glitches. I come in and I cannot access RB. It takes hours sometimes to clear up the issues. Sometimes RB says its on there end and then sometimes they say its my server. 2 times in the last two months I was unable to print the schedules for my guys and we are completely shut down until it is straightened out. I have learned to print the schedules the night before just in case and that has saved me. I would like a more stream line set up than Mobile Live. Its very antiquated compared to other pool service software mobile apps. Always having connection issues. No before and after pictures with time stamps.

Jerrad K.
Manager (É.-U.)
Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Awesome. Exceeded expectations.

5 il y a 4 ans

Commentaires : I can bill customers out so much easier, inventory management is simple, I can focus more time on service calls and generating money rather than deal with a POS system that takes forever to get things done.

Avantages :

It's easy to use. I used another POS system last year and I had to switch to RB controls before my contract was up with the other system (I still have 1 year remaining on that contract). To simply say it, RB is just better in every way. One feature that is nice is the ability to attach photos to customers in their file. I attach liner drawings, safety cover drawings, etc to make it easy to reorder when the time comes around. What's nice is when you need help, RB is there to help you. I've had to call tech support numerous times asking for help. Instead of just fixing the problem for you, they take the time to show you how to fix it or make any adjustments you need and they aren't bothered to help. It's refreshing, the customer service is second to nobody.

Inconvénients :

That I didn't switch to RB controls sooner... seriously. I can't think of any cons off the top of my head.

Vincent S.
Owner (É.-U.)
Informatique et sécurité réseau, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Not the best support for larger implementations

4 il y a 2 ans

Commentaires : We like the centralized database (although using access) so all of our inventory and customers are in a single database. It also supports remote desktop and Remote Web Apps implementation but requires each client to be set up individually due to the way they do the licensing.

Avantages :

Works well when it is operational. typically problem free. Has all of the features a pool store would need.

Inconvénients :

The pool company is 100% dependent on the vendor for support and/or moving this to a new PC/Server. RB Support dictates to the pool store on how the migrations will be performed and scheduled regardless of the pool stores preferences. We have a larger implementation with a chain of stores and our setup is a little more complex and they are not willing to allow us to run the new system in parallel for testing prior to cut-over. "All or none" policy.

Réponse de l'équipe de RB Retail and Service Software

il y a 2 ans

Good Afternoon Vincent, After reviewing our support tickets for the company you are preforming this work for, it appears that our techs did preform services not encompassed in our standard contract services. RB has set procedures and protocols for re-installations that we are unable change due to security measures enforced by the PCI Security Council. I apologize that your interaction with our tech team did not meet your standards.