15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Amplitude

Amplitude est une solution d'analytique mobile et web de premier plan avec suivi du parcours utilisateur multiplateforme, analyse du comportement des utilisateurs et capacités de segmentation.

Allez au-delà des métriques telles que les vues de pages et les clics. Visualisez chaque chemin emprunté par les utilisateurs dans une vue unique et effectuez un zoom avant pour comprendre le contexte et l'intention derrière leurs actions.

Répondez à des questions complexes sur les produits, par exemple "quelles sont les activités qui incitent les utilisateurs à revenir ? Quel est l'impact de votre dernière version ?". La plateforme comportementale d'Amplitude s'occupe du gros du travail.

Qui utilise Amplitude ?

Solution d'analytique web et mobile qui permet aux entreprises de toutes tailles de convertir et de fidéliser leurs clients grâce à des outils tels que des données comportementales, des opinions, des avis, etc.

Amplitude Logiciel - 1

Amplitude ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Amplitude

Amplitude

4,6 (64)
995,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
32
3
4,1 (64)
4,4 (64)
4,4 (64)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
120,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
50
84
4,5 (72)
4,1 (72)
4,3 (72)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Amplitude

Segment
Fonctionnalités les mieux notées
Saisie et transfert de données
Segmentation de la clientèle
Suivi de l'engagement
Pendo
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la communication
Rapports et analyses
Suivi et analyse de l'utilisation
Google Analytics 360
Fonctionnalités les mieux notées
Rapports et analyses
Suivi des conversions
Visualisation de données
Heap
Fonctionnalités les mieux notées
Connecteurs de données
Rapports et analyses
Visualisation de données
Mixpanel
Fonctionnalités les mieux notées
Rapports et analyses
Suivi et analyse de l'utilisation
Visualisation de données
Kissmetrics
Fonctionnalités les mieux notées
Data discovery
Rapports et statistiques
Visualisation de données
Firebase
Fonctionnalités les mieux notées
API
Notifications web
Rapports et analyses
Fullstory
Fonctionnalités les mieux notées
Rapports et analyses
Surveillance en temps réel
Tableau de bord
Countly
Fonctionnalités les mieux notées
Rapports et statistiques
Suivi des conversions
Suivi et analyse de l'utilisation

Avis sur Amplitude

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,1
Service client
4,4
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
66%
4
30%
3
3%
2
2%
Jovan
Jovan
Head of Marketing (Serbie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great software for product and customer acquisition analysis

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Now we are using one tool instead of three tools in combination for the same thing.

Avantages :

With Amplitude, you can really dig very deep into the data you need. With this tool, you can measure both product and marketing metrics which provides you a holistic overview of everything you really need.

Inconvénients :

Setting up events you want to track can be tough. The overall tool learning curve can take a lot of time. Sometimes problems can occur in UTM tagging.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : GetApp

Alternatives envisagées précédemment :

Best-in-class for Product Analytics

5,0 il y a 7 mois

Commentaires : A couple of years ago our company BrainTesting launched a psychological evaluation platform, offering as a first product a renewed IQ test. I knew firsthand of the power of Amplitude and needed to understand why very few users where buying our product. In a breeze, we installed it in our landing website https://www.brain-testing.org and also on our application and pinpointed where the conversion issues were occuring. We could exactly tell which stages of the funnel where working and what users were doing. We started with the Free product and I must say it is incredible the level of value they offer for free. Some advanced features are not available, yet it is so much nevertheless that you can do. If things go better, we will definitely upgrade soon. After the initial analytical success, we have continued building analysis on Amplitude. First we prepared different analysis of how users behaved in our website. Second we analyzed in heavier detail how everything in the app went. Another great thing is how you can easily organize everything in order to be able to find it. Of course, there is work on your side first. Lastly, we created dashboards where we tracked how the main KPIs of those analysis are doing daily. Now we are focusing on diving deep into customer segments and how we can best tackle each experience. We look forward to continue having Amplitude as our analytical go-to partner.

Avantages :

- Really powerful analytics visualizations: you can analyze your data in many different ways and do it fast - Tons of advanced features: configuration, data ingestion and so on. - Customer-focus: constantly listening to what the market needs and delivering - Innovation: they are always ahead of the competition and launch the best features - Great support team from past experiences

Inconvénients :

- It is pretty pricey, specially if your business is low-margin and high traffic - The tool requires some learning effort. Is not very complicated, but you need to dedicate a bit to the basics. Some things could also be more intuitive.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Good free plan but not many features.

3,0 il y a 6 ans

Commentaires : Cheap analytics with a good set of features.

Avantages :

It is free the use and has a nice dashboard that is customizable. It has user profiles like Mixpanel but they are much harder to access as there is no searchable list of user profiles. Also has a real time stream of events.

Inconvénients :

It has no where near the features of others like Mixpanel. Doesn't have an iOS app or any API to access your analytics data. Also there is no prebuilt dashboard like Flurry where you can get a general overview instead you have to create your own dashboards/charts. I will probably go with Flurry for free analytics for my next project and if you are looking for something better Mixpanel is probably the best out there but it is very expensive.

Lucien
VP of Product (R.-U.)
Services et technologies de l'information, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Amplitude is a must have analytics tool for innovative product teams looking for fast agile insights

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : Amplitude is absolutely critical for us to ensure we are tracking and testing all metrics in relation to launching new products to market, including customer analytics and product usage. It is amongst the best tools in market for quickly creating visualisations to help understand where to iterate.

Avantages :

Amplitude is absolutely brilliant as a flexible BI tool where reports take minutes to set up. We use Looker and this is not a flexible light weight tool for rapid product feedback on new product launches. We use Amplitude for this to test, and learn about new products or features we take to market.

Inconvénients :

The flexibility of Amplitude can also make it a little lightweight when you're looking to enhance the visualisations.

Kaustubh
Founder (Inde)
E-learning, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Wonderful for Product Analytics

5,0 l’année dernière

Commentaires : Exceptionally amazing.

Avantages :

- Very quick data visualization capabilities DIY- Extremely simple setup- Different options for different use-cases (Eg: Engagement, Monetization, Retention)

Inconvénients :

- Limitation in "join" functionalities to group multiple events