RQ Retail Management

RQ Retail Management

Description de RQ Retail Management

Axé sur l'innovation, l'agilité et le service, iQmetrix est le premier fournisseur de solutions de gestion de commerce de détail destinées aux commerces de détail spécialisés. Le logiciel de gestion de commerce de détail puissant et intuitif, RQ, est doté de fonctionnalités permettant de gérer et de rationaliser les fonctions essentielles des entreprises, telles que le point de vente, le CRM, la gestion des stocks, les ressources humaines et la comptabilité, tout en proposant des applications innovantes pour accélérer les bénéfices, notamment le marketing, le reporting et les analyses avancés, ainsi que l'automatisation de la force de vente et des services.

Qui utilise RQ Retail Management ?

Les commerces de détail spécialisés allant de 2 à 4 000 emplacements avec un nombre illimité d'utilisateurs.

RQ Retail Management Logiciel - 1 RQ Retail Management Logiciel - 2 RQ Retail Management Logiciel - 3 RQ Retail Management Logiciel - 4 RQ Retail Management Logiciel - 5

RQ Retail Management ne vous convainc pas tout à fait ?
Comparer avec une alternative populaire

RQ Retail Management

4,3 (55)
RQ Retail Management
Indisponible dans votre pays
99,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
36
1
4,3 (55)
4,5 (55)
4,2 (55)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
179,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
89
4
4,3 (179)
4,6 (179)
4,3 (179)
Pourquoi ce message s'affiche-t-il ?

Alternatives à RQ Retail Management

WooPOS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Gestion des stocks
Identification des produits
LS Retail
Fonctionnalités les mieux notées
Rapports et analyses
e-mail marketing
RunIt RealTime Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Cumulus Retail
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des stocks de la vente au détail
Rapports de ventes
retailcloud
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks de la vente au détail
Suivi des coûts
e-mail marketing
Retail Express
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des prix
Identification des produits
Rapports de ventes
TASK
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
KORONA
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Rapports de ventes
Traitement des paiements
Dessert POS
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Rapports et analyses

Avis sur RQ Retail Management

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
40%
4
44%
3
13%
2
4%
Mary
Mary
Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

I've been using RQ for many many years now absolutely love how easy it is to use. Great tech support

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Best retail software out there hands down!

Avantages :

Easy of use. Navigation, reports, widgets, cash management functions. Everything about rq is just right for retail.

Inconvénients :

When they do have a software update it resets all my favorites, my favorite reports and homepage layout. Only thing.

Utilisateur vérifié
Virtual Assistant (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Best option available

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : For the most part things are very good but there are some features that make things harder than they should be, and it seems with every software update we get a new glitch.

Avantages :

RQ does what we need to for our cellular sales company. It houses all of our inventory, sales, goals, commissions, employee reporting, and more.

Inconvénients :

It does not preserve historical data or allow you to future date changes such as reconciliation, chargebacks to commissions, etc. The coupons do not have flexibility in how you can offer a promo and they force return when they shouldn't.

Stephanie
Vice President (É.-U.)
Services sans fil, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Con company

2,0 il y a 4 ans

Avantages :

RQ4 on its face is a great POS tool with the one positive that it seemed to provide more detailed reports than most other POS software available.

Inconvénients :

RQ4 was constantly doing updates which caused a lot of the functionality of the POS sofware to actually work. The updates created more bugs than what they were supposedly being created to fix. On top of the fact that these "updates" took away useful features most of the time because software writers were listening to "customer advice" and wrote in changes that had illogical practicality for actual end-users. Lastly, my recommendation is to not use this company--go somewhere else. We were a customer for over 7 years and when we had to close our doors, we were told that RQ4's (iQmetrix) contract involved a clause in which they could auto-renew every year--which sounds fine until you learn about the rest of the contract clause...in that if your contract is set for auto-renewal on Dec. 31st, AND you don't cancel within 60 days of your auto-renewal date, say you cancel on Nov. 1st in this scenario, RQ4 is obligating you to pay an entire year of services for the following year! So whatever you do, don't use this company! They operate on criminal contract practices.

DOMINIC
DOMINIC
Regional Sales Manager (É.-U.)
Vente au détail, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Good Product For Cellular Dealer Channel

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Overall great and would recommend to all cellular dealers for each carrier.

Avantages :

The ease in inputting a sale in the system when scanner and computers are working in sync. The reporting functionality to show how much money the sales rep and the store generated for the sale.

Inconvénients :

The slow down periods when multiple people are running reports all at the same time. For instance big holiday shopping times all store locations wouldn't be able to run sales reports.

Casey
Store Manager (É.-U.)
Vente au détail, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Excellent product for integration

5,0 il y a 8 mois

Avantages :

I have used this product for 6 years in my current role, and it is one of the most utilized programs we have. The integration with a lot of the other tools we have Statflo, Shiftlab, ...etc makes it very convenient and efficient.

Inconvénients :

Some of the software updates can be inconvenient, but they're usually quick to update and fix any bugs.