
Qui utilise Personio ?
Les clients de Personio sont des petites et moyennes entreprises de tous les secteurs comptant de 10 à 2000 employés.
Description de Personio
Personio est le logiciel européen à guichet unique conçu pour la GRH des petites et moyennes entreprises. Automatisez tous les processus RH du suivi des candidatures à la gestion des absences et extrayez des informations sur le personnel par un simple clic sur un bouton. Recrutez, gérez et développez votre personnel à l'aide d'un seul et unique logiciel de ressources humaines qui s'adapte en toute flexibilité à vos besoins et à vos processus. Des interfaces claires et simples combinées à une assistance à la configuration de premier ordre garantissent le bon fonctionnement de Personio en moins de quatre semaines.
Informations sur Personio
Personio
http://www.personio.de/
Fondé en 2015











Présentation des tarifs de Personio
Consulter les tarifsPersonio n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Personio est disponible à partir de 99,00 $US/mois.
À partir de
99,00 $US/mois Consulter les tarifs
Version gratuite
Non
Essai gratuit
Déploiement et prise en charge de Personio
Ressources d'aide
- Support en horaire de bureau
Déploiement
- Cloud, SaaS, web
- Mobile (iOS natif)
- Mobile (Android natif)
Formation
- Formation présentielle
- Formation en ligne en direct
- Webinaires
- Documentation
Personio - Fonctionnalités
Logiciels d'onboarding
- Formulaires E-Verify et I-9
- Formulaires électroniques
- Gestion d'orientation du flux de travail
- Gestion de la description des tâches
- Gestion de la formation
- Gestion des documents
- Gestion des tâches
- Manuel de l'employé
- Portail libre-service
- Signature électronique
Logiciels de HR analytics
- Analyse des tendances
- Bibliothèque de mesures RH
- Gestion des recrutements
- Gestion des talents
- Modélisation des plans de rémunération
- Modélisation prédictive
- Planification de la relève
- Rapports sur les congés et les absences
- Suivi de la rotation du personnel
- Tableau de bord
Logiciels de paie
- Conformité fiscale
- Externalisation de la paie
- Formulaire W-2/ 1099
- Gestion des avantages
- Impression de chèques
- Portail libre-service
- Prise en charge de plusieurs pays
- Prise en charge de plusieurs états
- Rapports de paie
- Saisie sur salaire
- Suivi 401(k)
- Suivi des vacances/congés
- Versement direct
Logiciels de recrutement
- Analyse de CV
- CRM
- Cabinets de recrutement
- Gestion des entretiens
- Intégration des employés
- Offre d'emploi
- Portail libre-service
- Publication d'offres d'emploi
- Ressources humaines internes
- Vérification des antécédents
- Vérification des références
- Évaluations
Logiciels de ressources humaines
- Base de données des employés
- Feedback à 360 degrés
- Gestion de la paie
- Gestion des avantages
- Gestion des congés
- Gestion des performances
- Gestion des rémunérations
- Gestion du recrutement
- Gestion du temps et des absences
- Intégration des employés
- Portail libre-service
- Profils des employés
- Suivi des candidatures
Logiciels de ressources humaines : afficher la liste complète
Personio - Alternatives
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Janosch F.
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Note globale5 /5
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Facilité d'utilisation5 /5
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Fonctionnalités4 /5
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Support client5 /5
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Rapport qualité-prix5 /5
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Probabilité de recommander le produit
- Source de l'avis
- Publié le 16/11/2018
"Excellent, powerful product, great customer service and support"
Commentaires: If I had to name a benchmark for what the smoothest, most flexible and flawless software implementation process I ever have been part of was, it would be this. From the product itself (simple, clean, powerful) to the implementation management (competent, friendly, flexible, knowledgable) to the support and service (fast, helpful, invested) and finally the passive resources (helcenter, tutorials, technical documentation, customer information, release notes) this just rocks. I am very happy with it and can only recommend Personio further.
Avantages:
The functionalities are powerful and well implemented. All features are thoroughly thought through and integrate tight and seamlessly into each other. Whenever I came across something i wondered about there was a good reason for it to be this way and it came in handy when we needed it. So, the product itself is simply top notch.
The Customer Service also is fantastic. We had an implementation manager who was understanding, helpful, progressively thinking and extremely well versed in the product. On top of it she was flexible and friendly. I can not imagine how it could have been better.
Inconvénients: I can not imagine much. Some of the Features (for example handling of training tracking or the recruitment part) could have some more features but than again, it is always a matter of keeping the balance between to much and lacking. This balance was always there and I appreciate that it is clear, that some areas of the product still are growing. For our use case everything we needed (and more) was there.
- Source de l'avis
- Publié le 16/11/2018

Thomas K.
-
Note globale4 /5
-
Facilité d'utilisation5 /5
-
Fonctionnalités4 /5
-
Support client5 /5
-
Rapport qualité-prix5 /5
-
Probabilité de recommander le produit
- Source de l'avis
- Publié le 04/09/2019
"A very good decision I am still proud of"
Commentaires:
Difficult. I like it! Had some experience with Workdays in the company before and was at the beginning a kind of sad that little business has not the budget for such software.
But now I am even happier because Personio not only is quiete as good - it is even better for small business purpose because it's less complex and allowes to stremline processes better for our needs.
Avantages:
It's HR Software with service for every employee, managers etc. - and so what I like most is, that nearly everybody likes to use it though we did not have much training effort.
Big benefit (usualy) is as well, that Personio has an ongoing development nad gets even better every month.
Inconvénients: Some "improvements" - especially in design - are not really steps forward but seem to complicate work - but usually respective suggestions are heared and drawn into account.
- Source de l'avis
- Publié le 04/09/2019
Marta S.
-
Note globale3 /5
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Facilité d'utilisation5 /5
-
Fonctionnalités2 /5
-
Support client4 /5
-
Rapport qualité-prix2 /5
-
Probabilité de recommander le produit
- Source de l'avis
- Publié le 16/11/2020
"Basics fehlen (immer noch), Fokus auf Entwicklung von Features mit Prio ?"
Commentaires:
Wir waren total happy, als wir Personio damals bekommen hatten (von Null Software auf Personio), junges start-up, optisch cool, Basis Features da, super netter Support - aber auch da schon mit Einschränkungen (was aber bei dem Preis ok war). Was man sagen muss - sie entwickeln wie die Weltmeister, was man aber auch in letzter Zeit sagen muss: nicht immer wird's besser - und vor allem wird es erheblich teurer und das bei fehlenden Features, die einfach jede andere HR-Software standardmäßig hat und ich kann jetzt zwar elektronisch Dinge unterschreiben lassen, erfahre aber grundlegende Dinge aus meinem System nicht, weil halt an Basics nicht weiter gearbeitet wird. Fakt ist auch: im HR-Bereich gibt es viele Unternehmen, die eben noch nicht ganz neumodisch sind und gewisse Dinge benötigen, auf die geht das junge Team nicht ein: großes Minus ist auch die unflexible Vertragslaufzeit - da sind andere Anbieter besser
Statt sich also permanent von anderen durch teuren (und teils unnötigen) Schnick-Schnack abheben zu wollen: schaut Euch HR-Arbeit an und arbeitet an den Basics
Avantages:
ganz klar: Optik-Sieger - sehr intuitiv, gute Darstellung (wobei in letzter Zeit insbesondere im Bewerbermanagement für meine Begriffe verschlimmbessert wurde)
super war der Implementierungsprozess über mehrere Wochen und kleine Schritte
Mein Favorit ist das Abwesenheitsmanagement - für MA super einfach zu bedienen
Inconvénients:
Fakt ist: es fehlen z. T. immer noch die HR-Basics - wenn ein MA ein Dokument hochlädt, erfahre ich es nicht, ich kann keine Kommentare, Aufgaben oder sonst irgendetwas im System hinterlegen ohne meiner Kollegin Dinge ohne eine zusätzliche Mail mitzuteilen; wenn jemand Überstunden in Urlaub umgewandelt hat und krank wird, muss man die Stunden manuell wieder gutschreiben etc. pp (das geht bei kleinen Firmen noch, ab einer gewissen Größe...keine Chance).
Einige Funktionen funktionieren seit einiger Zeit mal und mal nicht; seit der Serverumstellung auf einen anderen Provider immer mal wieder technische Probleme; manch hinterlegte Kontigentregel entwickelt nach 2 Jahren ungeahntes Eigenleben...auch eingestellte Berechtigungen gehen mal und mal nicht (Achtung: wenn Leute Dinge sehen die sie nicht sehen sollen...)
- Source de l'avis
- Publié le 16/11/2020
Anna Z.
-
Note globale5 /5
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Facilité d'utilisation3 /5
-
Fonctionnalités5 /5
-
Support client5 /5
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Rapport qualité-prix5 /5
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Probabilité de recommander le produit
- Source de l'avis
- Publié le 03/09/2019
"Great tool for monitoring all your HR related tasks"
Commentaires:
We have saved a lot of time preparing the pay rolls for our employees as we had to do it all manually before and now it's just a couple of clicks. We also use their documents storage and each employee knows where to find their important information instead asking the HR manager or look for it on google docs.
The benefits and time saving definitely outweigh the costs of this app.
Avantages:
The support is great. Everyone I have talked to on the phone was aways super nice and helpful.
I also like the fact that they take your feedback seriously and suggest the things you mentioned to their product team and might implement solutions that will make the tool even better for you and your team.
Inconvénients:
It's not easy to set up because it's very detailed- that's why you have an implementation manager to help you with that.
I also have to use their support quite often when I want to change something, because I'm afraid that it'll adjust things I didn't want to change.
- Source de l'avis
- Publié le 03/09/2019
Elena L.
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Note globale5 /5
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Facilité d'utilisation5 /5
-
Fonctionnalités4 /5
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Support client5 /5
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Rapport qualité-prix5 /5
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Probabilité de recommander le produit
- Source de l'avis
- Publié le 09/09/2019
"One of the best HRIS in Germany"
Avantages: It's the best HRIS that I've tried so far. It has tons of features, attributes and process that we can customize according to our needs. The support is very fast, helpful and friendly.
Inconvénients: Sometimes it is a bit complicated to use, but it comes with all the features and configuration possibilities. I am missing a couple of features, like an overview of the employee's promotions/titles and reports indicating promotions.
- Source de l'avis
- Publié le 09/09/2019