17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

CoSchedule Marketing Suite

CoSchedule Marketing Suite

Description de CoSchedule Marketing Suite

Le calendrier marketing n° 1 pour tout ce dont vous avez besoin. CoSchedule permet aux utilisateurs de développer l'ensemble de leur stratégie de content marketing, de collaborer et de rationaliser chaque projet marketing au même endroit. Intégrez vos outils marketing préférés et gérez le flux de travail de toute votre équipe. Reconnu par Entrepreneur.com, CoSchedule aide plus de 8 000 équipes marketing à rester organisées dans plus de 100 pays. Fonctionnalités : Solutions de gestion de blog, outils de flux de travail, outils de médias sociaux

Qui utilise CoSchedule Marketing Suite ?

Soloprenuers, professionnels du marketing, équipes de marketing et agences de marketing. Les commerçants cherchent à s'organiser et à le faire.

CoSchedule Marketing Suite Logiciel - 1
CoSchedule Marketing Suite Logiciel - 2
CoSchedule Marketing Suite Logiciel - 3
CoSchedule Marketing Suite Logiciel - 4
CoSchedule Marketing Suite Logiciel - 5

CoSchedule Marketing Suite ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

CoSchedule Marketing Suite

CoSchedule Marketing Suite

4,4 (106)
39,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
126
21
4,2 (106)
4,0 (106)
4,2 (106)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
42,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
76
14
4,6 (498)
4,6 (498)
4,7 (498)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à CoSchedule Marketing Suite

Loomly
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de plusieurs comptes
Planification des publications
Édition automatisée
Sign In Scheduling
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmations et rappels
Réservation en ligne
Synchronisation du calendrier
Bookafy
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Planification en temps réel
Réservation en ligne
EZnet Scheduler
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Gestion des rendez-vous
Réservation en ligne
Schedulicity
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Planification en temps réel
Réservation en ligne
SocialPilot
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de contenu
Intégration des médias sociaux
Planification des publications
Hootsuite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de plusieurs comptes
Intégration des médias sociaux
Planification des publications
Later
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de plusieurs comptes
Planification des publications
Édition automatisée
Buffer
Fonctionnalités les mieux notées
Intégration des médias sociaux
Planification des publications
Édition automatisée

Avis sur CoSchedule Marketing Suite

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
53%
4
37%
3
8%
2
1%
1
1%
Brian
Brian
Account Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Articles de sport
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Easy to learn and understand. Implementation was painless.

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : One Place for 20+ social accounts and 6 blogs. Time to post and schedule was dramatically reduced and the analytical reporting is Great!

Avantages :

Calendar view and task scheduler make it easy to collaborate with teams. Task lists can be created and saved to easily apply them to campaigns and love the fact that I can integrate with Email services and WordPress blogs.

Inconvénients :

Tagging across multiple platforms is difficult to do. I'm on the fence about the cost. The ability to use different photos is possible but you need to schedule then edit each platform individually.

Brian
Brian
Partnerships and Tech Marketing Manager (Irlande)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis
Source : GetApp

Smooth automation and time saving.

4,0 il y a 7 ans

Avantages :

We rely on the 're-queue' feature to continue posting evergreen content so that the content calendar and pipeline is focused on quality, not just quantity - but volume is taken care of without overkill thanks to the algorithm. Feel that some of the features CoSchedule has are not listed here vs. buffer. Wordpress plugin is good and useful. Task setting and collaborative use are great. Could easily be expanded into a wider project management tool and should be if you think of how content aligns with wider roadmaps.

Inconvénients :

It's not cheap - we are investigating a move to Nelio that seems to have similar features for a lot less. (inc. the wordpress plugin.) Some people find navigations a little difficult in CS, would be good if it integrated with slack.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Mediocre Content Calendar

3,0 il y a 6 ans

Commentaires : It allowed us to create a content calendar and solidify our content marketing workflow.

Avantages :

It is nice to have an online editorial calendar, where every team member can see the calendar and their responsibilities in one place. The tasks feature makes it very easy to manage our content from conception to completion. I also liked that I could save sets of tasks that we used often, so I saved time when creating new content projects and assigning them out.

Inconvénients :

It is hard to share the editorial calendar with leadership teams. There is no print-friendly version that allows me to share a "content calendar" that leadership can review, and it's too clunky to have leadership inside the platform to review. I would have loved to have seen a print-friendly version or an export option that also allows for sorting by tags. The social media features were also not great--it was more like CoSchedule was checking the box for social media publishing. We would rather use HootSuite or SproutSocial. We often had issues with CoSchedule pulling the wrong images for social posts, even though we had specific OpenGraph images specified in the CMS.

Victoria
Victoria
Content Creator (Zimbabwe)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Allows you to plan ahead

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

This tool is perfect for people like me who are forever busy. I can just plan ahead and schedule all my posts and projects at once. On top of that, I can always edit anything into and out of my schedule. When it comes to project management, it's so easy to attach files and tag your teammates.

Inconvénients :

The load time is slow. Other than that, I think everything works great.

Réponse de l'équipe de CoSchedule

il y a 2 ans

Thanks for leaving your honest review, Victoria! We're so glad to hear you've been enjoying CoSchedule. If you ever run into trouble or have any questions, feel welcome to reach out at support@coschedule.com. We'd love to help!

Jeffrey
Jeffrey
Marcom Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

An Excellent Time Management Tool

4,0 il y a 6 ans

Avantages :

I absolutely love the ability to reschedule posts for x-amount of future instances. Many of the blogs we do are listicles, and being able to plan out a posting schedule months in advance has saved us a ton of time. Reposting is a cinch. Collaboration is another big A+ feature. They don't make it difficult at all for someone to take over, share, and give back any piece of content.

Inconvénients :

It's pricey. It's not the most expensive management tool out there, but for what they actually give you for what you pay, it seems a bit steep. It's also probably not the best tool for larger businesses. We're not huge by any means so CoSchedule works great for us, but I can see a lot of problems arising for larger businesses.