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à choisir le meilleur logiciel

Description de Salsa CRM

Salsa CRM est un logiciel de gestion des donateurs/membres qui aide les organismes à but non lucratif à créer de riches profils de donateurs, à suivre chaque don et interaction, à créer des appels de publipostage et à faire des rapports sur toutes les activités de développement. Obtenez également la solution Salsa Engage complètement intégrée pour le marketing numérique moderne, la collecte de fonds en ligne, la promotion en ligne et la collecte de fonds entre pairs. Le guide de NTEN/Idealware souligne que Salsa CRM possède des "fonctionnalités performantes dans toutes les catégories". Les clients ont enregistré une croissance moyenne des dons de 28 % d'une année sur l'autre et une rétention de 74 % des donateurs.

Qui utilise Salsa CRM ?

Salsa propose des solutions exclusivement pour les organismes à but non lucratif. Que ce soit des œuvres de charité naissantes, des organismes à but non lucratif de taille moyenne ou des organisations mondiales, les clients sont au premier plan du secteur en matière de rétention et d'acquisition des donateurs.

Salsa CRM Logiciel - 1
Salsa CRM Logiciel - 2
Salsa CRM Logiciel - 3
Salsa CRM Logiciel - 4
Salsa CRM Logiciel - 5

Salsa CRM ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Salsa CRM

Salsa CRM

4,1 (237)
0,01 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
51
1
3,9 (237)
4,0 (237)
4,4 (237)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
25,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
195
26
4,0 (18 575)
4,0 (18 575)
4,1 (18 575)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Salsa CRM

Salesforce Sales Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de clients
Base de données de contacts
CRM
Salesforce Platform
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation des processus métiers
Champs personnalisables
Contrôles/Permissions d'accès
Blackbaud Raiser's Edge NXT
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des donateurs
Suivi des dons
Traitement des paiements
Little Green Light
Fonctionnalités les mieux notées
Fonctions pour organ. à but non lucratif
Gestion des donateurs
Suivi des dons
GiveSmart
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des inscriptions
Suivi des contributions
DonorView
Fonctionnalités les mieux notées
Don en ligne
Fonctions pour organ. à but non lucratif
Suivi des dons
DonorPerfect
Fonctionnalités les mieux notées
Fonctions pour organ. à but non lucratif
Gestion des donateurs
Suivi des dons
Neon CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des donateurs
Suivi des dons
Classy
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des campagnes
Suivi des contributions
Traitement des paiements

Avis sur Salsa CRM

Note moyenne

Note globale
4,1
Facilité d'utilisation
3,9
Service client
4,4
Fonctionnalités
4,0
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
40%
4
39%
3
13%
2
5%
1
3%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Arts de la scène, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Newbie and committed

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : They were so patient with our org from the start, made the entire process to onboard easy, and we're already seeing a difference in time management simply by having an effective, user-friendly CRM.

Avantages :

My nonprofit just started to use this software last week, and we're already in heaven. Our account rep is stupendous, and they're making the transfer from our previous donor management software to this CRM platform extremely easy. The UX is stellar, its donor management capabilities are unmatched, and reporting is made super easy. I'm looking forward to learning this software more and its sister, Salsa Engage.

Inconvénients :

I haven't found any cons yet, although I'm curious to see just how smoothly their social media capabilities function.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services à la personne et aux familles, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : GetApp

Happy Customer

4,0 il y a 7 ans

Commentaires : This is the best CRM software I've ever used. Easy to pull reports, do batching, and get information. Is a great tool for gathering information about your donors.

Avantages :

Very easy to use as compared with other CRMs that I've tried. Friendly customer service. Very happy to have cloud based option to check when I'm out of the office.

Inconvénients :

More help with instruction and maybe a reference manual. Sometimes it feels hard to get a handle on the very many add on features, which is a good thing.

Douglas
President (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Disjointed, kludgy, unintuitive, overly-complex, and outdated on the CRM side

2,0 il y a 4 ans

Commentaires : We gave it our best shot. We spent days and days trying to import people - without ever really succeeding. I worked for DAYS trying to master the reporting interface. Which looks (and probably is????) extremely and outlandishly powerful. The only trouble is - its SOOOO powerful (and complicated), nobody even uses it. I finally contacted the company to ask if there were any training videos on it - and they (literally) told me that virtually nobody writes their own report definitions. "Most of their customers hire consultants to do that," they said. When I finally DID succeed in writing a couple that worked, they seemed somewhat surprised. Lots of little things just didn't seem to make sense. For example, even -- if I was logged in, and two hours pass, it logs me out, providing the log-in credentials to log back in again - which is fairly common. But if one tries to put in credentials on that page and log back in, it says, in tiny print on an otherwise-white screen upper left, "Forbidden." The one thing NOT to do to a customer who has just paid $4500 for a year's worth of use of a software platform is log him out - and when he tries to use the log-in page to log back in again, tell him it's forbidden.

Avantages :

Salsa Engage is a new product. If they had built a CRM from the ground up, incorporating Salsa CRM components, I have a hunch it would have been better. Salsa Engage, for its part, allows one to do online forms, email groups (in a matter of speaking), and some social media integration. (But wow - they didn't.) It will indeed do those automated sequence emails (though not dependably; and strangely, when I informed their customer service that the 'drip' sequence wasn't always working, they literally said, "Yes, if

Inconvénients :

For the CRM side (Salsa CRM), they just bought an off-the-shelf product from another vendor. (DonorPro.) It's a dated interface. (Like - 1965 maybe?) (I jest. But not by much.) Then they tried to figure out a way to cobble it together with their [better] efforts in Salsa Engage. The trouble is, if a person doesn't buy access to Salsa CRM, there really is ZERO CRM. For example, one can generate a group email, of sorts, from directly in Salsa Engage. But there's really no way to jot down a mailing address with a phone number in Salsa Engage, solely. (It only accepts contacts with emails.) The whole thing seemd Kludgy, actually.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Great features

4,0 il y a 7 ans

Commentaires : Our experience with salsa has been great overall! The biggest challenge was the transition process. We were moving from google drive and several other platforms for ticket sales, emails, etc. so we didn't have any experience with this. It eventually all worked out and the Salsa team really stepped up to accommodate our needs.

Avantages :

Salsa is constantly updating the system which really helps nonprofits stay current in the technical trends also helping us make the best use of our time and funds.

Inconvénients :

There are a few glitches from time to time, as there is with any technical updates. They work to fix them quickly and the customer support staff is very helpful!

Brittany
Brittany
Development Manager (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great product!

5,0 il y a 7 ans

Avantages :

Is super easy to learn how to use. Great registration pages for events that promote individual fundraising.

Inconvénients :

Not many options for social media marketing. I wish it allowed for more cross promotion across different social platforms.