Quick Base

Quick Base

par Quick Base

Qui utilise Quick Base ?

Business problem solvers and IT leaders, looking to unleash the problem-solving power of everyone in their business to innovate every day.

Description de Quick Base

Quick Base empowers businesses to quickly turn ideas into applications that make them more efficient, informed, and productive. By using Quick Base, anyone regardless of technical background can quickly create business apps they can use and share with others. Find out why Quick Base is trusted by 6,000 companies, including half of the Fortune 100.

Informations sur Quick Base

Quick Base

https://www.quickbase.com

Fondé en 1999

Prix de Quick Base

Quick Base n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Quick Base est disponible à partir de 500,00 $US/mois.

À partir de

500,00 $US/mois

Prix

Plans start at up to 50 custom apps and are fully customizable

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

Quick Base - Fonctionnalités

Logiciels BPM (Business Process Management)
Alertes/Notifications
Automatisation des processus métiers
Collaboration
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion des règles métiers
Gestion visuelle du workflow
Mappage de processus
Modélisation et conception de processus
Suivi des changements de processus
Accès mobile
Devis et offres
Gestion des tâches
Gestion du territoire
Intégration des médias sociaux
Intégration du chat interne
Intégration du marketing automation
Lead scoring
Segmentation
Stockage de documents
Système de calendrier et de rappel
e-mail marketing
Création et conception de formulaires
Fonction de glisser-déposer
Gestion des flux de travail
Gestion des itérations
Gestion du déploiement
Modèles d'applications prédéfinis
Modélisation visuelle
Outils de collaboration
Sans code
Tests de compatibilité
Contrôle des sources
Contrôles/Permissions d'accès
Débogage
Développement d'applications web
Développement de logiciel
Développement mobile
Factorisation de code
Gestion du déploiement
Modélisation de données
Outils de collaboration
Rapports et analyses
Sans code
Tests de compatibilité
Agrégation et publication de données
Assemblage par glisser-déposer
Automatisation des processus métiers
Développement assisté par IA
Développement collaboratif
Développement d'application Web et mobile
Gestion des exigences
Gestion des flux de travail
Gestion des intégrations
Gestion des itérations
Gestion du déploiement
Modèles
Modélisation visuelle
Suivi des performances
Accès mobile
Analyse des performances
Compatible avec divers languages de programmation
Contrôles/Permissions d'accès
Conversion de bases de données
Migration de données
NOSQL
Relationnel
Réplication de données
Sauvegarde et récupération
Virtualisation
CRM
Comptabilité de fiducie
Facturation
Gestion de cas juridiques
Gestion des calendriers
Gestion des conflits
Gestion des contrats
Gestion des documents
Gestion des e-mails
Gestion des tâches
Portail client
Suivi du temps
Diagrammes de Gantt
Gestion des idées
Gestion des portefeuilles
Gestion des ressources
Gestion du budget
Modèles personnalisables
Méthodes Agile
Méthodes classiques
Outils de collaboration
Portail client
Suivi des étapes
Suivi du temps et des dépenses
Suivi progression/coût
Tableau kanban
Accès mobile
Aperçu de Gantt/du calendrier
Creation de sous-tâches
Gamification
Gestion des tâches récurrentes
Liste des tâches
Outils de collaboration
Rapports et analyses
Suivi du pourcentage de progression
Suivi du temps
Tableau des tâches
Tableur
Accès mobile
Base de données de contacts
Devis
Facturation
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Planification
Recouvrement des paiements sur le terrain
Routage
Signature électronique
Suivi de l'historique des services
Suivi du temps en ligne
Base de données de clients
Création de bons de travail
Devis
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des stocks
Gestion des tâches
Maintenance préventive
Planification
Rendez-vous récurrents
Routage
Accès hors ligne
Accès mobile
Bâtiments résidentiels
CRM
Commerce
Demandes de renseignements et soumissions
Estimation
Gestion des contrats
Gestion des sous-traitants
Intégration comptable
Ordres de changement
Rapports d'incidents
Sous-traitants
Suivi des équipements
Suivi du budget et coût des tâches
Base de données des employés
Feedback à 360 degrés
Gestion de la paie
Gestion des avantages
Gestion des congés
Gestion des performances
Gestion des rémunérations
Gestion du recrutement
Gestion du temps et des absences
Intégration des employés
Portail libre-service
Profils des employés
Suivi des candidatures
Accès mobile
Automatisation des processus métiers
Configuration des workflows
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion des calendriers
Gestion des documents
Gestion des formulaires
Gestion des tâches
Intégrations de tiers
Sans code
Suivi de la conformité
Tableau de bord personnalisable
Éditeur graphique de workflow
Accès à distance
Assistance à distance
Chat vidéo
Collaboration
Conférences web
Gestion des réunions
Gestion des tâches
Messagerie instantanée
Signature électronique
Softphone
Suivi de l'activité des employés
Suivi des fuseaux horaires

Avis sur Quick Base

Afficher 5 avis sur 208

Note globale
4,5/5
Facilité d'utilisation
4,1/5
Service client
4,3/5
Fonctionnalités
4,2/5
Rapport qualité-prix
4,1/5
George K.
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : GetApp
  • Publié le 22/02/2016

"Quickbase: the the missing link between applications and and business owners"

Commentaires: I have used Quickbase for about 2 years now, and I have needed to create the application for my company from scratch.
After having dabbled with the likes of designing a SQL or Access database, to creating a seemingly easier FileMaker application, Quickbase ended up winning those, hands down.
From a UI/UX perspective, Quickbase is a very intuitive products. You will immediately notice the attention to detail in designing this product the very first time you run into an error in a formula, or any design element. All feedback from the application is so detailed to the point where it practically resolves the issue for you. No other application has ever done that for me. Furthermore, it allows even a non-technical user create fairly complex applications that are far from achievable using a normal database product. Even if you are looking to create certain more advanced functionality in Quickbase, for instance, interacting with other applications via the API, you have native connectors within Quickbase which is constantly growing, and you can use applications like Zapier to further than integration without requiring any programming knowledge. I can write about the benefits of this application for pages, but, I will just say that, if you are drowning in Excel sheets to run your business, and have no way to link your data in an elegant way, do yourself a favor, and check out Quickbase for this purpose.

Avantages: - Easy of use (Great UI/UX)
- Flexible Interface
- Scalable
- Supports a full API for integration to virtually any other application
- Allows for scaling to a multi-user application, allowing for complex workflows to match business process.
- It's a mature product, which means that you would hard pressed to ask a question that hasn't already been answered by one of the Quickbase geniuses in the community forums.
- The community support is fantastic, and their support is very quick and efficient.

Inconvénients: - Reports are not easily formattable. So, if you want to send out reports to your clients, or internally within the company, you would have to resort to 3rd party tools to allow for such functionality.
I'm hoping that Quickbase will work on this particular aspect of their reporting in future releases.

Réponse de l'éditeur

envoyé par QuickBase le 23/02/2016

Thanks for the fantastic review, George! Glad to hear QuickBase is working for you and your organization. We are always working to enhance QuickBase -- including updating our reporting options -- so please stay tuned for great new features in the future!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : GetApp
  • Publié le 22/02/2016
Utilisateur vérifié
PM
Services d'information, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 21/05/2020

"Great platform. Young but with lots of potential. "

Commentaires: Overall great. Excited to see where they take the platform. Great company.

Avantages: Their premise of citizen development is spot on and what is needed right now by businesses. SFDC is too restrictive technologically and the price tag is prohibitive. Quick Base allows businesses to be agile and build either applications for the long term or ad hoc apps for short term use. Customer support is extremely responsive and helpful. Amazing. They have a good grasp on customer needs and build them into their roadmap. They recently added Pipelines, for instance.

Inconvénients: They also do not have a native generic Sync to OBCD databases. They recently rolled out Sandbox functionality but there is still no dev environment - the sandbox is the dev environment. QB also disallows scheduled automations of table to table copies if you have Sandbox enabled. Big problem! Cannot remove the default "Create New App" link that everyone sees when logging in the homepage. This means every new user clicks it, and admins get a million notifications of "Joe wants permissions to create apps" from every new user.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 21/05/2020
Abe G.
CEO
Services financiers, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    1/5
  • Facilité d'utilisation
    1/5
  • Fonctionnalités
    1/5
  • Support client
    1/5
  • Rapport qualité-prix
    1/5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 15/05/2020

"Disturbing Relationship with a company that should be there for your success"

Commentaires: In the begining, we started using the app. everything was great until about a year in. im not happy and for the investment, take my advise, SPEND the Extra money and just use Salesforce they arent the best platform for no good reasons. we have already started using Salesforce and have befitted from the switch Greatly.

Avantages: This App is basically an excel sheet on steroids.

Inconvénients: The app takes you through multiple steps to save, add or edit an app page. When it comes to process, this app will make you click "Edit" then once you enter your data you have to click "save". The "premier" users or platinum users is ok but when you try to speak to them, all you get is "good luck going else where" . The fact is, they will lure you in, but lets face it. once you move your database in, they count on you not moving it out.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 15/05/2020
Utilisateur vérifié
Program/Project Analyst III
Services et technologies de l'information, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 13/04/2020

"Quickbase is highly customizable "

Commentaires: Quickbase is a good platform for mass creation of work orders or tasks, reporting on high levels and tracking work orders.

Avantages: This software can be customized for your companies specific needs, can generate work orders and dispatch them, can be accessed via mobile app or web browser and has completely customizable reporting.

Inconvénients: Unlike other work order generating platforms, this does not have a chat feature for the person work orders are dispatched to and the dispatcher integrated within the system.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Intuit le 15/04/2020

It's rewarding for us to hear about your experience with QuickBooks. Helping you get the job done so you can spend more time doing what you love is what we're here for. Wishing you a year filled with success! -Hannah, The QuickBooks Team.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 13/04/2020
Utilisateur vérifié
Senior Associate - IT Audit
Comptabilité, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/11/2019

"A Lot of Functionality and Options when Building on top of QB"

Commentaires: Has truly been excellent the majority of the time. Minor hiccups, like anything, along the way, but now we have a good plethora of applications and functionalities spread across a growing company and QB has adapted well and increased their response time with any issues identified. It has been a while since any sort of major incident has come up.

Avantages: The flexibility, ability to query reports on demand, employee tracking, internal applications that are able to be built off QB, along with many other internal applications. Able to easily code alerting to employees based on alerts, allow them to manage assignments and tasks, keep track of their projects and schedule, and ultimately save our company money.

Inconvénients: Reliability on services is sometimes difficult. If something breaks, you will need to understand what is broken and alert Quickbase. There is only so much you can troubleshoot before waiting on QB.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/11/2019