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à choisir le meilleur logiciel

Description de Pega CRM

Pegasystems offre une approche transformationnelle du CRM avec des produits qui vous aident à établir des relations solides, durables et rentables avec vos clients. Le CPM (Customer Process Manager) de Pega repose sur des capacités BPM (Business Process Management) principales et est également disponible avec des modèles, des processus et des interfaces spécifiques au secteur pour les services financiers, les soins de santé et l'assurance.

Qui utilise Pega CRM ?

Les grandes entreprises de secteurs variés.

Pega CRM Logiciel - 1

Pega CRM ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Pega CRM

Pega CRM

3,9 (13)
90,00 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
23
1
3,8 (13)
3,3 (13)
3,6 (13)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
25,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
195
26
4,0 (18 576)
4,0 (18 576)
4,1 (18 576)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Pega CRM

Salesforce Sales Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de clients
Base de données de contacts
CRM
Odoo
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôle du processus d'approbation
Suivi de la progression des tâches
Tableau kanban
Zoho CRM
Fonctionnalités les mieux notées
CRM
Données en temps réel
Gestion de l'assistance téléphonique
Creatio CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des contacts
Gestion du pipeline de ventes
SimpleCRM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des leads
Génération de leads
Vtiger CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des contacts
Gestion des leads
Salesforce Starter
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des leads
Gestion du pipeline de ventes
Agile CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des contacts
Gestion des leads
SuperOffice CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des leads
Gestion du pipeline de ventes

Avis sur Pega CRM

Note moyenne

Note globale
3,9
Facilité d'utilisation
3,8
Service client
3,6
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
3,3

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
46%
4
23%
3
15%
2
8%
1
8%
Robel
Robel
Junior Accountant (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services environnementaux, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

PEGA review

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : - I enjoy using PEGA CRM, very efficient, fast, rarely crashes and allows me to give a customer a great customer service experience over the phone

Avantages :

- Rarely crashed and was very efficient in processing customer credit card requests. Took me only 1 day to be comfortable with software, was used to handle maintenance and changes of credit card accounts for TD Canada Trust bank.

Inconvénients :

- Certain processes for a customer couldn't be done in PEGA and another software had to be used (for example removing an overlimit block on customer credit card). Would be improved if all processes can be done through PEGA software.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Build your application quickly

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : I use this tool daily to develop a CRM for a client in the area of tourism. Based on the processes defined by the business area of the company, we have designed and built the logic using the components provided by Pega to save time building the application.

Avantages :

You can develop a web application from 0 without writing a single line of code. With its model-based approach it allows you to diagram your processes and from there build all the logic that your application needs. It has a wide range of prefabricated components with the best practices which reduce the chances of errors and reduce built time.

Inconvénients :

To solve very specific needs of your application you need to adapt to the limits of this tool since you do not write code in it. Likewise, its continuous integration must be improved since working with branches makes it difficult to make the merge of the work of several people.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Banque
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Give this one a pass

2,0 il y a 6 ans

Avantages :

There are deep cases where a product like Pega would thrive. However, increasingly these feel like edge cases as the market is very mature now. Works very well with legacy data and can be fairly easily customized for a specific client interaction type.

Inconvénients :

It is easily the hardest application to work with that I have ever supported. Pega itself provides little insight into changes and things like secure connections to email servers. Everything is an extra cost, every feature requires custom development. It was pitched as a turnkey solution but has been anything but

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Enterprise Level CRM Tool by Pega systems

4,0 il y a 5 ans

Avantages :

1. The software has customer service modules also integrated along with usual sales, marketing and CRM functionalities. 2. Multi-channel customer recognition capacities to provide complete data capture capabilities. 3. Since Pega is mainly BPM centric, a large number of clients have been able to find eligible use case an implemented Pega.

Inconvénients :

Making customization can be quite challenging technically and also later maintenance also may become cumbersome.

Myca
Director, Customer Experience (É.-U.)
Philanthropie, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

CRM and BPM for "The Rest of Us"

4,0 il y a 7 ans

Commentaires : Overall, Pega is an ideal solution for organizations with complex needs and deep data sets that need to stay in touch with their constituents or customers. The beauty of Pega is the flexibility of the platform. I'm happy to say we have ZERO custom code and even though we're not quite live, we have already gone through an upgrade with ZERO problems with compatibility.

Avantages :

For a mid-sized nonprofit, Pega is a lifesaver. Sure, Microsoft Dynamics and SalesForce Cloud provide key CRM functionality at a reasonable price -- but both require significant and ongoing investments in consulting time, something that is tough for nonprofits to budget for. With Pega CRM, we are able to gain an enterprise-scale CRM solution PLUS a business process automation tool that can (eventually) be administered internally.

Inconvénients :

Our implementation partner, Serendebyte, was not ideal. We had multiple challenges with attempting to get them to complete the agreed-upon scope. Word to the wise, no matter what the sales team says, take the time to bring your implementation team onsite before you agree to use them. Don't even trust a phone call! We didn't get the same team we talked to in the partner interview, and it showed.