18 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Chartbeat

Chartbeat est une suite d'outils d'analytique de contenu pour les éditeurs qui vous permet de suivre facilement l'engagement des lecteurs sur votre site, d'optimiser l'expérience utilisateur en temps réel et de partager des métriques clés avec votre équipe. Les analytiques historiques et en temps réel donnent à votre équipe un aperçu inégalé de vos données et les outils d'optimisation sont utilisés par les éditeurs du monde entier (par exemple, CNN, NYT, BBC, Globo, Le Figaro, etc.) pour élaborer des stratégies éditoriales qui augmentent la fidélisation des lecteurs.

Qui utilise Chartbeat ?

Conçue pour les entreprises de médias numériques et de publication, cette solution web permet d'évaluer les performances du contenu, d'identifier les tendances des données et bien plus encore afin d'améliorer l'engagement du public.

Chartbeat Logiciel - 1
Chartbeat Logiciel - 2
Chartbeat Logiciel - 3

Chartbeat ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Chartbeat

Chartbeat

4,8 (16)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
35
3
4,7 (16)
4,6 (16)
4,6 (16)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
48
3
4,2 (8 111)
4,7 (8 111)
4,2 (8 111)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Chartbeat

Google Analytics 360
Fonctionnalités les mieux notées
Rapports et analyses
Suivi des conversions
Visualisation de données
Taboola
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des campagnes
Ciblage du public
Gestion des campagnes
Fullstory
Fonctionnalités les mieux notées
Rapports et analyses
Real-Time Monitoring
Suivi des activités
Marketing 360
Fonctionnalités les mieux notées
Bloqueur de spam
Facturation en ligne
Prévention des paiements frauduleux
Germain UX
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Gestion des ressources
Tableau de bord
Jahia
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de contenu
Gestion de site web
Options de publication de contenu
Bloomreach
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des campagnes e-mail
Mobile Optimization
Similarweb
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse de la concurrence
Rapports et statistiques
Visualisation de données
Centralpoint
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.

Avis sur Chartbeat

Note moyenne

Note globale
4,8
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
81%
4
19%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Real-Time Analytics

5,0 il y a 6 mois

Avantages :

I love how Chartbeat provides real-time analytics. It helps me understand my audience's behavior instantly, allowing me to make quick content decisions.

Inconvénients :

The downside is that the interface can be overwhelming at first and requires some time to get used to.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Édition, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Best real-time Web Analytics period

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : We use chartbeat for real-time traffic analysis. It helps us understand what assets we're wining on, which need to be improved and even helps us determine more content to write based off what does well.

Avantages :

The ease of use and segmentation in real-time help us truly understand our audience, reach and when it's time to freshen articles.

Inconvénients :

I can't find much to complain about. It's a bit costly and some of our teams can't afford it.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Édition, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Easy, powerful A/B testing

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

I love how easy it's been to integrate this into our website and use it to do a/b testing on pieces even after they're published. The testing widget is very intuitive and supports a large number of variants.

Inconvénients :

It'd be amazing if we could eliminate CERTAIN variants while they're testing without canceling the entire test. That way the remaining, stronger variants can finish faster. Adding variants mid-test could be nice too potentially but is probably a lot trickier to do/get good results for.

William
Digital Content Producer (É.-U.)
Médias en ligne, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Chartbeat in the news

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Overall, we're able to see how well stories are doing on our news site and it helps the digital team to understand what might do well and should be a higher priority.

Avantages :

Analytics on where traffic is coming from and how much. It's helpful to see that a story is gaining traction to know to get a video in there before it airs on TV. The ability to look at other news stations in our company across the state, region and even the country is a great asset to fin trending topics.

Inconvénients :

Not much to say here. It does however seem that when there are multiple authors on a story/post, Chartbeat doesn't factor them into the individual's overall views. Nothing major, just a bit of a nuisance some days.

Cameron
sr. director (É.-U.)
Sports, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Chartbeat beats ahead of Google Analytics

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : This overall experience with Chartbeat has taken us off Google Analytics (not completely but close).

Avantages :

The real-time dashboard is far superior to GA and also the reporting structure sent to my email on my frequency of choice on a per-author basis is the best feature it has

Inconvénients :

The understanding of the differences to Google Analytics was difficult at first but the description and new FAQ answers helped assist that – nothing I don't like!

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Médias de diffusion, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Chartbeat critical to digital success

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Very positive overall experience and we can adapt nimbly thanks to real-time analysis

Avantages :

Easy to use and integrate among the team

Inconvénients :

I find the archival features a little difficult to get to grips with, whereas current content is simpler to harness

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Production audiovisuelle, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

So easy a sheep could use it

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Excellent!

Avantages :

It's user-friendly, easy to navigate and the data I need is very simple to see/access throughout the day.

Inconvénients :

I can't go back and track how one particular item did on our site.

John
Vice President, Digital (É.-U.)
Médias de diffusion, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Chartbeat is an essential tool for any digital publisher

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : I have never been disappointed by Chartbeat. Any technical issues are quickly disclosed and resolved. Customer support is responsive, and the product is fairly priced for smaller publishers.

Avantages :

Chartbeat is extremely easy to deploy, reliable and frankly indispensable. And the smartphone app is killer.

Inconvénients :

The number and type of alerts I can set are limited, so I would like to have more options for alerting me to various trends.

Cyrus
Digital Publishing Editor (R.-U.)
Édition, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Review

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : I've always enjoyed working with Chartbeat and find their team and software to be of a high quality

Avantages :

The HUD and in particular headline testing are invaluable tools in our day-to-day publishing operations

Inconvénients :

I would love a heatmap feature which could track when and where people drop out of the page as they scroll down.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Médias de diffusion, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Essential resource for digital reporters

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : As a digital reporter, Chartbeat is an essential part of my daily workflow. I use it to check the engagement on my stories from the day before, to test multiple headline options, and to see how my posts fare over the course of the day.

Avantages :

Daily reports with statistics on engagement on all of my articles; real-time statistical tracking; headline testing;

Inconvénients :

The search capabilities for past data could be a little more user-friendly

Leah
Digital Producer (É.-U.)
Médias de diffusion, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Chartbeat is the best option for understanding web analytics

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : 10/10 would reccommend!

Avantages :

I like that I can see real time data that allows me to then determine the best course of action for distribution of content.

Inconvénients :

I wish there were more demographic categories of users.

Kaley
Sustainability reporter (É.-U.)
Médias en ligne, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Here's Looking at Chartbeat

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Happy with how it's bolstered my online content and story generation. It's also critical to know how users are gained, so I can plan out my sharing on social media, etc.

Avantages :

Gleaming graphics and simplified format make it easy to check (very very often) on how stories are performing.

Inconvénients :

Jumping in and out of historical pages or author segments can be a bit full of friction.

Mark
Business and politics editor (É.-U.)
Presse écrite, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

My review of Chartbeat

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Chartbeat helps me understand what stories are doing well on the website and which are not. That knowledge helps me in evaluating staff and in planning future news coverage.

Avantages :

It's easy to use and clearly readable. It's a great snapshot.

Inconvénients :

I have no complaints. It does the job that I expect it to do.

Jane
Managing editor of digital content (É.-U.)
Médias de diffusion, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Part of my daily workflow

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

Our company uses Chartbeat and it has made such a big difference in our daily editorial content planning since we implemented it.

Inconvénients :

I need to learn to tweak the Chartbeat alerts to only see spike alerts over a certain threshold.

Ese
Communications Manager (É.-U.)
Collecte de fonds, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Very helpful tool

4,0 il y a 3 ans

Avantages :

I like that the tool functions in real-time.

Inconvénients :

There is no way to freeze the data as far as I can tell. It can be a bit hard on the eyes with the data constantly changing. I know this contradicts what I enjoy most, but having the option to stop the data at a given point in time would be helpful.

Gareth
Content Editor (R.-U.)
Production audiovisuelle, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Indispensable tool

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : I use it every day, and it's a brilliant piece of software for my industry.

Avantages :

Ease of use, at-a-glance analytics, instant data

Inconvénients :

Can be clunky to use on occasion, would like more shortcuts