15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de PicSpotr

Gestion de studio simple qui aide les photographes à planifier les séances, à rédiger des contrats, à facturer les clients, à gérer les contacts, etc.

Qui utilise PicSpotr ?

PicSpotr est utilisé par des photographes aux États-Unis, au Royaume-Uni, en France, en Australie et au Canada.

PicSpotr ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

PicSpotr

PicSpotr

4,5 (42)
16,15 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
11
1
4,4 (42)
4,6 (42)
4,7 (42)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
15 000,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
18
Intégrations introuvables
4,2 (603)
4,4 (603)
4,4 (603)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à PicSpotr

Sprout
Fonctionnalités les mieux notées
Configuration/suivi des objectifs
Portail des employés
Suivi de la santé
17hats
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion de projets
Gestion financière
Square Point of Sale
Fonctionnalités les mieux notées
Paiements en ligne
Sécurité des données
Traitement des paiements
Iris Works
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Gestion des contrats/licences
Gestion des rendez-vous
Light Blue
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des clients
Gestion des événements
Planification des rendez-vous
Studio Ninja
Fonctionnalités les mieux notées
CRM
Facturation
Gestion de projets
Sprout Studio
Fonctionnalités les mieux notées
Booking Management
Gestion des leads
Gestion des rendez-vous
HoneyBook
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Paiements en ligne
Traitement des paiements
Tave Studio Manager
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des clients
Gestion des contrats/licences

Avis sur PicSpotr

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
64%
4
24%
3
10%
2
2%
Aaron
Aaron
Photographer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Production audiovisuelle, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Ease of Use

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : My overall experience has been wonderful.

Avantages :

The app’s branding capabilities and features are amazing. The app also has the ability to streamline things you need for your clients in one place. I have yet to explore all amazing features this app has to offer.

Inconvénients :

There weren't any icons at the moment. Overall picSpotr had everything I needed.

Nikki
Founder (É.-U.)
Photographie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Now has an app!

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Picspotr scheduler helped me make the most of my time and syncing with my original calendar added convenience. Having all related information with the event was a big convenience as well.

Avantages :

Picspotr finally released an app in the early months of 2021, it added a lot of convenience. Picspotr is a beginner friendly CRM that's designed for photographers and competitively priced. Picspotr helps manage client information and profiles, workflows, payments, and invoices. Get contracts e-signed easily. The Picspotr scheduler keeps related client profiles and invoices with events. It can be synced with Outlook or Google calendar and lets clients know when you're available.

Inconvénients :

Picspotr has made improvements but it still hasn't caught up. I didn't have success with the online payments or invoices. Both were just clumsy and difficult. I wanted more personalization and branding.

Esmee
Owner/Photographer (É.-U.)
Photographie, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Want to love it but...

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : Hard to manage. Very generic interface. Would love for the content to be more inline with the company's branding (i.e. integration with my website). I'd love a prettier interface. I've only used it for one client and she wasn't impressed.

Avantages :

I like the branding capabilities, the features and the ability to streamline everything for your clients in one place. I have yet to explore all features. So this review is based on my short experience so far.

Inconvénients :

I am really finding it frustrating to just pop out a simple contract and an invoice to a client without having to start from scratch. I have looked hi and low for a way to do this simply but there just isn't. I'm coming from a PayPal environment where my items were saved and loaded. I could save an invoice as a template. Same as on Agree.com which I use for contracts. I don't want to have to edit and create contracts with each and every client when most of them are carbon copies.

Réponse de l'équipe de PicSpotr

il y a 4 ans

Hi Esmee, thank you for taking the time to review PicSpotr. The platform does allow for the ability to create contract templates with template tags. You can then re-use the templates on demand without having to re-create them. You can also create invoice templates with predefined payment schedules to make creating invoices more simple.

Vas
Photographer (R.-U.)
Photographie, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

One of the best out there, very easy to use

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : I have no complaints

Avantages :

I have tried a few online services that I am able to keep track of all my booking, but Picpotr is very easy to set up and understand . I look a lot more professional giving my clients their own portal area where they can keep track of their bookings, communication and payments made/due .

Inconvénients :

I wish there could be more integration with smugmug contact forms, but this is a limitation on smugmugs side with their security. Also would not mind more options on the iPhone App, like access to the questionnaire the client filled out.

Emma
Owner/Photographer (É.-U.)
Photographie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

5 Stars

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : I love it and reccomend it to all my photographer friends!

Avantages :

I absolutely love using PicSpotr! It is super user freindly and has made my job 10x easier along with allowing me to have a much more professional look! The price is amazing as most studio management systems are super expensive. Anytime I've needed help I have always got super fast responses to help me resolve my issues that I had!

Inconvénients :

There are no cons! I absolutely love everything about it and have yet to experience any issues!

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