AppsFlyer

Qui utilise AppsFlyer ?

Propriétaires d'applications, gestionnaires UA, gestionnaires de campagnes, responsables du marketing mobile, gestionnaires et développeurs BI dans tous les secteurs et toutes les régions de l'écosystème numérique

Description de AppsFlyer

Analyse marketing mobile et plateforme d'attribution qui fournit des outils pour mesurer, suivre et optimiser des campagnes de marketing mobile.

Informations sur AppsFlyer

AppsFlyer

https://www.appsflyer.com

Fondé en 2011

Prix de AppsFlyer

AppsFlyer n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.

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Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

AppsFlyer - Fonctionnalités

  • Analyse prédictive
  • Attribution de canal
  • Cartographie du parcours client
  • Mesure des performances
  • Statistiques sur les médias sociaux
  • Suivi des campagnes
  • Suivi du RIO
  • Tableau de bord
  • Tests A/B
  • Web analytics

Logiciels d'analyse marketing : afficher la liste complète

  • Analyse prédictive
  • Attribution entre canaux
  • Attribution multi touch
  • Cartographie du parcours client
  • Modélisation de l'attribution
  • Segmentation du public
  • Suivi des conversions
  • Suivi du RIO

Logiciels d'attribution marketing : afficher la liste complète

  • Alertes de compte
  • Blocage des IP
  • Gestion des remboursements
  • Suivi des activités
  • Suivi des mots-clés
  • Suivi du temps passé sur le site
  • Surveillance des adresses IP
  • Évaluation des risques

Logiciels de click fraud : afficher la liste complète

  • Attribution de canal
  • Ciblage contextuel
  • Coupons
  • Jeux concours par SMS
  • Marketing localisé
  • Messagerie texte
  • Notifications push
  • Suivi des engagements
  • e-mail marketing

Logiciels de marketing mobile : afficher la liste complète

  • Analyse d'entonnoir
  • Analyse par cohorte
  • Attribution de canal
  • Notifications push
  • Suivi des désinstallations
  • Suivi des revenus
  • Suivi des rétentions
  • Suivi des événements intégrés aux applications
  • Tests A/B

Logiciels de mobile analytics : afficher la liste complète

AppsFlyer - Logiciels similaires

Plus d'alternatives à AppsFlyer

Avis sur AppsFlyer

Read all reviews

Overall rating

4,1/5

Average score

Facilité d'utilisation 3,9
Service client 3,9
Fonctionnalités 4,1
Rapport qualité-prix 4,2

Review software

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Abdur R.
Mananger
Mode et vêtements, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/08/2019

"Exclusive software for marketing analytics"

Commentaires: When can work on our audience that is gathered through it easily

Avantages: Appsflyer is one if the best when it cames to analyis the marketing you have done beacuse it is very simple to get going with it and also it is very trure and accurate to gather the data from the different platforma

Inconvénients: The appsflyer is very good but I think it is a bit expensive when it is compared with other softwares

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/08/2019
Eduardo O.
Senior Digital Analytics Analyst
Télécommunications, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/06/2020

"Great overall quality."

Avantages: Data visualization is certainly a plus in AppsFlyer. Once you're able to understand the difference across all the reports is easy to rapidly mine insights about traffic quality, deployment issues

Inconvénients: It is very difficult to explain the difference between reports, I am aware that each one has a different purpose and data processing rules, but using LTV as a main data visualization has been a challenge since a lot of people tend to missunderstand the information shown in the graphics. There is a time when the business is mature enough to start re-engagement campaigns, but, with AppsFlyer this next comes with a "double attribution" problem, since the re-targeting events are attributed both to the user accquisition campaign and retargeting campaing, this (quite often) leads the company been obligated to paid for the same event to more than one partner.

Réponse de l'éditeur

envoyé par AppsFlyer le 05/06/2020

Hi Eduardo,

Thanks for being a valued AppsFlyer customer and providing your feedback. I reached out to our Product Team to get some clarification for you:

LTV is our primary (but not only metric) since understanding the LTV is the key to understanding the ROI on marketing initiatives and this the biggest challenge that our customers asked us to help with. So this is the default.

As for "double attribution" we have configurable postbacks and engagement windows which can be used to control attribution and postbacks for Acquisition and re-engagement campaigns.

These Help Center articles may be helpful on the second point:
https://support.appsflyer.com/hc/en-us/articles/208439256-In-app-events-postback-configuration

https://support.appsflyer.com/hc/en-us/articles/207033786-Retargeting-attribution-guide#setup-reengagement-window

I hope this helps!

- AppsFlyer

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/06/2020
Utilisateur vérifié
Gerente de Operações
11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    2 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/03/2018

"Started measure and track my app campaigns quickly"

Avantages: Measure every event and customer behavior in the app for every campaign, with maximum details to decide if it reached my goals or not. Also the fraud control help you prevent from bad traffic sources.

Inconvénients: If you advertise in a non-integrated media source (direct publisher), you cannot integrate it manually by yourself, and have to ask the publisher to make their integration with Appsflyer support team (and it takes a while).

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/03/2018
Steven S.
Software Engineer
Logiciels, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/06/2020

"Efficiently measure campaign reach"

Commentaires: We used apps flyer to reveal how our banner adds were performing, as measured by clickthroughs, on social platforms.

Avantages: Easily generate campaign banner links for social platforms and determine which get the most clicks. Works with app deeplinks too. Really easy to set up and the findings are rich and presented in a clear manner on the dashboard.

Inconvénients: Nothing really to improve here. It's a simple concept but very powerful in measuring the reach of marketing campaign imagery and text. Easier integration with MVT frameworks to enable headline testing might be useful.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/06/2020
Adir R.
Co-Founder & CEO
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/07/2018

"A great mobile attribution platform"

Avantages: First, great pricing model which is compatible for indie developers as well as enterprise. A good tool for tracking mobile attribution of campaigns and installs.

Inconvénients: A few issues -
1. Revenue data is cohorted and not "actual", which sometimes creates discrepancies when comparing to other platforms (i.e. Google Play console / iTunes analytics)
2. No easy way to deep-analyze data. You have to export a raw report and pivot it in excel (they recently launched a pivot feature but it's an enterprise feature...)

  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/07/2018