Description de Klaviyo

Klaviyo est une plateforme marketing moderne qui permet aux marques d'e-commerce de créer un nombre illimité de relations clients de grande valeur. Contrairement à d'autres logiciels de marketing, elle ne vous oblige pas à faire des compromis entre facilité d'utilisation et fonctionnalités puissantes. Les magasins peuvent donc tirer parti de stratégies de segmentation marketing très ciblées sans compromettre leur vitesse. C'est pourquoi plus de 10 000 marques innovantes comme Brooklinen et Bonobos sont passées à Klaviyo.

Qui utilise Klaviyo ?

Klaviyo équipe principalement les boutiques d'e-commerce en raison de ses intégrations transparentes dans des plateformes telles que Magento, Shopify et WooCommerce. Il s'intègre également aux entreprises B2C et B2B à l'aide de sites web personnalisés.

Informations sur Klaviyo

Klaviyo

Fondé en 2012

Informations sur Klaviyo

Klaviyo

Fondé en 2012

Klaviyo en vidéos et en images

Klaviyo Logiciel - 1 - aperçu
Klaviyo Logiciel - 2 - aperçu
Klaviyo Logiciel - 3 - aperçu
Klaviyo Logiciel - 4 - aperçu
Klaviyo Logiciel - 5 - aperçu

Comparez le prix du logiciel Klaviyo avec ses alternatives

À partir de

20,00 $US/mois
10,00 $US/mois
19,00 $US/mois
N/A

Version gratuite

Version gratuite Oui
Version gratuite Oui
Version gratuite Oui
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de Klaviyo

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • Webinaires
  • Documentation

Fonctionnalités - Klaviyo

  • API
  • Actions découlant d'un événement
  • Analyse des campagnes
  • Analyse en temps réel
  • Base de données de contacts
  • Bibliothèque d'images
  • Bloqueur de spam
  • CRM
  • Campagnes de drip marketing
  • Campagnes multiples
  • Champs personnalisables
  • Conformité CAN SPAM
  • Contenu dynamique
  • Distribution d'e-mails
  • E-mails optimisés pour format mobile
  • Enquêtes clients
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Formulaires web
  • Gestion de la liste de diffusion
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des abonnés
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des campagnes e-mail
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des listes
  • Gestion des modèles
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Marketing multicanal
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Planification des campagnes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Répondeurs automatiques
  • Saisie de leads
  • Segmentation de la clientèle
  • Segmentation des campagnes
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des activités
  • Suivi des clics
  • Suivi des e-mails
  • Tableau de bord d'activités
  • Tests A/B
  • e-mail marketing
  • Éditeur WYSIWYG

Logiciels d'email marketing : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Analyse en temps réel
  • Analyse visuelle
  • Authentification unique
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Bibliothèque d'images
  • Bibliothèque de contenu
  • CRM
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Distribution
  • Filtrage
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formats multiples d'édition
  • Gestion de contenu
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des changements
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des modèles
  • Gestion des métadonnées
  • Gestion des performances sur les réseaux sociaux
  • Gestion des ressources numériques
  • Gestion des œuvres d'art
  • Gestion multicanal
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Marketing multicanal
  • Marquage
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Notes et commentaires
  • Outils de collaboration
  • Promotion sociale
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Retouche numérique
  • Règles relatives à la marque
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des activités
  • Suivi des médias sociaux
  • Tableau de bord d'activités

Logiciels de branding : afficher la liste complète

  • API
  • Actions découlant d'un événement
  • Alertes/Notifications
  • Analyse des campagnes
  • Analyse en temps réel
  • Analyse visuelle
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Campagnes de drip marketing
  • Campagnes multiples
  • Champs personnalisables
  • Données en temps réel
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Formulaires web
  • Gestion de contenu
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des canaux
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des leads
  • Gestion des modèles
  • Génération de leads
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Marketing multicanal
  • Marketing événementiel
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Optimisation des taux de conversion
  • Planification des campagnes
  • Planification des campagnes
  • Promotion sociale
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Répondeurs automatiques
  • Saisie de leads
  • Segmentation de la clientèle
  • Segmentation des campagnes
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des activités
  • Suivi des clics
  • Suivi des conversions
  • Tableau de bord d'activités
  • Tests A/B
  • e-mail marketing

Logiciels de gestion de campagnes : afficher la liste complète

  • API
  • Accès mobile
  • Actions découlant d'un événement
  • Analyse des campagnes
  • Analyse des ventes
  • Analyse visuelle
  • Automatisation du marketing
  • Base de données de clients
  • CRM
  • CTA personnalisables
  • Calendrier de marketing
  • Campagnes de drip marketing
  • Campagnes multiples
  • Communication multicanal
  • Contenu dynamique
  • Distribution d'e-mails
  • Données en temps réel
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des leads
  • Gestion des modèles
  • Génération de leads
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Marketing multicanal
  • Marketing par SMS
  • Marketing social
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Personnalisation
  • Promotion sociale
  • Qualification de leads
  • Saisie de leads
  • Search marketing
  • Segmentation
  • Segmentation des campagnes
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des activités
  • Suivi des conversions
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des visiteurs de sites web
  • Suivi du ROI et de l'analytique
  • Tableau de bord d'activités
  • Tests A/B
  • Tests multivariés
  • Web analytics
  • e-mail marketing

Logiciels de marketing automation : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Analyse des campagnes
  • Analyse en temps réel
  • Archivage et rétention
  • Base de données de contacts
  • Bloqueur de spam
  • Boîtes de réception partagées
  • CRM
  • Campagnes de drip marketing
  • Champs personnalisables
  • Chat et messagerie
  • Distribution d'e-mails
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des boîtes de messagerie
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des modèles
  • Gestion des réponses
  • Gestion des signatures
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Liste blanche et liste noire
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Recherche/Filtre
  • Routage
  • Récupération de données
  • Répondeurs automatiques
  • Réponses préenregistrées
  • Segmentation de la clientèle
  • Segmentation des campagnes
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des clics
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des e-mails
  • Surveillance en temps réel
  • Tableau de bord d'activités
  • Tests A/B
  • e-mail marketing

Logiciels de messagerie : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Analyse des campagnes
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Campagnes multiples
  • Champs personnalisables
  • Chat et messagerie
  • Codes courts
  • Communication multicanal
  • Coupons mobiles
  • Envoi de SMS en masse
  • Gestion de la communication
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des modèles
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Jeux concours par SMS
  • MMS
  • Marketing multicanal
  • Marketing par SMS
  • Marquage
  • Messagerie SMS
  • Messagerie bidirectionnelle
  • Messagerie instantanée
  • Messagerie planifiée
  • Modèles personnalisables
  • Mots-clés mobiles
  • Notifications en temps réel
  • Personnalisation de messages
  • Planification automatisée
  • Planification des campagnes
  • Planification des campagnes
  • Rappels
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Répondeurs automatiques
  • Réponses automatisées
  • Segmentation de la clientèle
  • Segmentation des campagnes
  • Sondages et votes
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des activités
  • Suivi des interactions
  • Tableau de bord d'activités
  • e-mail marketing

Logiciels de sms marketing : afficher la liste complète

Alternatives à Klaviyo

Plus d'alternatives à Klaviyo

Avis sur Klaviyo

Lire les 226 avis

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,4
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par note

5
165
4
50
3
8
2
1
1
2

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001
Eszter D.
Eszter D.
Marketing manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Automobile, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Best e-mail marketing solution for Shopify

5 il y a 2 mois

Commentaires : I have tried many email marketing providers (MailChimp, Sendlane etc) and found that Klaviyo offers the highest customer service, hands-on implementation, very detailed training and on-boarding. They also offer many pre-build email templates and flows that are customizable

Avantages :

Klaviyo's customer service and implementation team is outstanding! Nate walked us through the platform and shows us the dashboard, which was very helpful. After we signed up, we had 6 (1-hour) onboarding calls with an implementation specialist to make sure we set up everything correctly. They offer MANY pre-built email campaign templates and flows, so creating a full email strategy is very easy! Reporting and the dashboard is very user friendly. Connecting with Shopify only takes a minute.

Inconvénients :

We hope that the SMS marketing feature will integrate with Gorgias soon - Klaviyo confirmed that it is coming!

Luke P.
Graphic Designer (R.-U.)
Design graphique, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Klaviyo Review - Best platform for online marketing

5 il y a 2 mois

Commentaires : My overall experience with Klaviyo has been extremely positive as it has allowed me to build better relationships with my target audience. I have faced very few issues with the platform and it is very easy to use, meaning that I was able to send campaigns quickly after I first started using it. I would highly recommend Klaviyo to anyone who wants to get started with online marketing and those with online stores on Shopify as you integrate the two, to boost customer loyalty and increase repeat business.

Avantages :

The best features of this platform include the ability to design and save your own personalised email templates that you can send to your customers in an email campaign, I have access to email templates provided by Klaviyo and the option of designing my own from scratch. This has been very useful as it allows for each email to appear professional in its aesthetics and layout. Furthermore, you can create a list of all your contacts and then create segments to send campaigns to a group of those contacts who meet specific criteria. This means I have been able to send emails to those who only certain campaigns apply to, without having to send it to all of my consumers, which stops people from unsubscribing from my mailing list and prevents emails from entering spam folders. The 'Smart send' option also stops emails from being sent to those who have received them in the last 24 hours, to also stop spam emails from being received by my customers. Perhaps the most useful feature provided is the 'Analytics' feature, which lets you view how each campaign is performing, as it provides accurate information on how many emails have been received and who has opened them. This allows me to measure the success of each campaign and helps me to improve the reach of my future campaigns.

Inconvénients :

I would like Klaviyo to let more information to be stored on each contact such as the company they work for, a 'notes' feature would be very useful which could allow you to enter extra details about the customer, as this is currently not an option. Also I would like the option of being able to search for an individual and then add them to another (new) list/segment, so that when I need to email a small number of specific clients, I can do this without having to email them individually. As well as this a more powerful search engine on the website when searching for specific customers would be incredibly helpful. These are the main limitations that the platform currently has in my opinion and if these were amended, it would be even easier to use.

Jeremy R.
CTO (É.-U.)
Cosmétiques, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Marketing Automation with support and deliverability concerns

3 il y a 5 ans

Commentaires : In August 2015... I was convinced I needed a better email marketing solution with automation. Klaviyo is/was much more expensive than other basic email services (MailChimp, getResponse, AWeber) but the marketing automation was arguably a great investment with good ROI. I integrated K with my site (Americommerce) and discovered that the only way to make K to work was via middleware, "CartSync" which cost about $100/month. It was imperfect. Bare minimum metrics. Marginally useful. I accepted the limitations and launched. Klaviyo support manager's exact words to me were, "Why don't you move to Shopify?" Those words resonated... 10 weeks later when I decided to actually replatform to Shopify, getting Klaviyo support to answer a basic question was a frustrating experience. K support earned a reputation as only slightly better than useless. Then there was the "integration disconnect" bug -- the connector to my Shopify store was shut off by Klaviyo, without notification -- ah, but there was an email -- sent by a spammy server (non-transactional) that never saw the light of day. We learned that K was sending TRANSACTIONAL EMAILS from a marketing server. And this email was getting flagged as spam by many mail servers. In the mean time, I was a presenter at am ecommerce conference and when I asked who used Klaviyo, many raised their hand... then I asked, "is anyone satisfied with Klaviyo support?" -- the room's reaction caused the Klaviyo rep in the room to text his management team - and before the end of the session we were told K was hiring 4 new support reps. SO the consensus was:
Klaviyo usually works great
Klaviyo has lousy support
Klaviyo is relatively expensive as your customer list grows
Klaviyo is very powerful.
But Klaviyo *had* an issue with their email hitting a spam RBL... When I went to send a preview email for a campaign, it was flagged as spam. When I tried sending Klaviyo subscribe emails from 10 different stores that I knew to use Klaviyo, they all went to SPAM. I was able to get Klaviyo removed from the offending RBL - but until a call from Klaviyo's director of product at T+30 hours, the silence from Klaviyo was deafening. Then Cyber Monday's failure... I'm still a K customer for today, but I will probably not be a customer in 60 days. I still think the product is amazing, but no-confidence in deliverability and the history of limited support forced me to seek an alternative.

Avantages :

Incredibly powerful rules and automation flows. SUPER TIGHT integration with Shopify.

Inconvénients :

Deliverability is a concern. Support is slow to respond.

Dennis M.
Dennis M.
Marketing Director (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A glowing beacon in a saturated market

5 il y a 4 mois

Commentaires : Fantastic from beginning to end. I would suggest Klaviyo to anyone.

Avantages :

There are hundreds of email marketing managers, and they all pale in comparison to Klaviyo. Instead of trying to be a jack of all trades, Klaviyo focused on making the best e-commerce marketing platform, PERIOD. The integration with Shopify is an utter game changer, and makes it possible to actually feel in control of your marketing.

Inconvénients :

When it comes to Klaviyo, there is a bit of a learning curve. They do make sure there are plenty of resources, so if you want to learn you will.

Manny N.
Marketing Coordinator (É.-U.)
Services aux consommateurs, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Good ESP That Does What You Need

4 il y a 6 mois

Commentaires : Besides cost, the biggest team our team wanted to get out of the ESP was email automation which you get built in with Klaviyo. We had some assistance with our agency to get on-boarded and build some additional flows but overall, there wasn't to much of a learning curve with building the emails. Their tables do not render nicely in Outlook though, which didn't have that issue before which is a bummer.

Avantages :

With our previous ESP, we had to pay extra for the automation that you would expect with your email service provider. With looking at bottom line, that is what lead us to research other ESPs, which lead us to Klaviyo. While there is a learning curve with any new program, this one wasn't to bad to get adjusted. I will say I do miss the dedicated account rep we had with previous ESP and the on-boarding specialist okay...our marketing agency helped with the on-boarding as it was heading into Q4 and they helped steer ship in right direction after first two emails had less then stellar open rates.

Inconvénients :

The features are there that you need from an ESP perspective. They even recently announced the introduction of SMS marketing within their platform which helps ROI tracking to be even better instead of having to rely on a 3rd party vendor and who takes credit between a SMS message or email message. While our email send total is actually higher than in Listrak, we do not have a dedicated account manager to meet with and discuss the account, what they see, suggestions on where to optimize, etc. It is much cheaper than Listrak and another ESP we looked at so you get what you pay for.