17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Adjust

Analysez l'ensemble de vos données à un seul emplacement pour des décisions plus intelligentes et rapides. Adjust Datascape propose aux marketeurs mobiles des options avancées de reporting et de visualisation des données. Stimulez le ROI de votre app grâce à des insights sur l'acquisition utilisateur et des métriques personnalisées, SKAdNetwork et les dashboards de cohortes.

Qui utilise Adjust ?

Managers UA, marketeurs mobiles, managers BI, développeurs d'apps et propriétaires d'apps dans toutes les verticales.

Adjust Logiciel - 1
Adjust Logiciel - 2
Adjust Logiciel - 3
Adjust Logiciel - 4
Adjust Logiciel - 5

Adjust ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Adjust

Adjust

4,3 (25)
129,00 €
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
57
8
3,8 (25)
3,4 (25)
4,5 (25)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
25,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
44
41
4,1 (138)
4,2 (138)
4,2 (138)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Adjust

Mixpanel
Fonctionnalités les mieux notées
Rapports et analyses
Suivi et analyse de l'utilisation
Visualisation de données
Branch Metrics
Fonctionnalités les mieux notées
Rapports et analyses
Suivi des conversions
Suivi du ROI (Retour sur Investissement)
AppsFlyer
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des campagnes
Mesure des performances
Suivi des conversions
Firebase
Fonctionnalités les mieux notées
API
Notifications web
Rapports et analyses
TUNE
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des affiliations
Gestion des commissions
Suivi des conversions
Branch
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des avantages
Portail libre-service
Relevés de rémunération
Singular
Fonctionnalités les mieux notées
Mesure des performances
Suivi du ROI (Retour sur Investissement)
Tableau de bord
Kochava
Fonctionnalités les mieux notées
Cartographie du parcours client
Rapports personnalisables
Suivi de l'engagement
SAS Customer Intelligence 360
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des campagnes
Planification des campagnes
Suivi des conversions

Avis sur Adjust

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
3,8
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
3,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
40%
4
56%
1
4%
Erica
Ceo Busygates (Ghana)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Adjust is a must for mobile app marketers

5,0 il y a 5 ans

Avantages :

It is an amazing mobile app tracking software and the greatest feature for me is that it is very good at preventing mobile ad fraud by easily detecting fake clicks

Inconvénients :

I am very satisfied with it. I have not come across any problem yet

Leonardo..
Marketing Manager (Brésil)
Services financiers, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Mobile attributions with Adjust

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : We were able to solve a measurement problem in business results with the entry of Adjust.

Avantages :

Recognize paid media attributions in my mobile marketing actions.

Inconvénients :

Need for hiring in local currency, in my case Brazil BRL.

Juan Manuel
Head of growth (Espagne)
Marketing et publicité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Adjust: 100% recommended for app developers.

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Mobile measurement partner very complete and easy to use for an experienced marketer.

Avantages :

Their new feature of custom dashboard. Simple and intuitive interface. Ease of connecting advertising platforms.

Inconvénients :

I would like the retroactive data to be displayed in the week of user acquisition, not the week in-app events occur.

Alex
Founder and CEO (É.-U.)
Internet, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Useless tool

1,0 il y a 9 mois

Commentaires : In addition to the tool being useless, the customer experience with Adjust is plain horrible. Setting it up is extremely difficult, and their set-up documentation is both poorly written, inaccurate and often outdated. As a result, if you follow all of the steps in their materials, your set-up will be wrong! I had two people on my tech team work on it for a month, I even hired a consultant who claimed they knew all of its details, and I contacted Adjust several times. Adjust will barely respond. In the end, after days of labor investment, you might get set-up, only to find out that the main issue with the tool is that it doesn't work, even if you set it up right.
If you reach out to Adjust to cancel, know they will continue to charge you for a full year, even though the product never worked for you.

Avantages :

There is nothing positive to be said about Adjust. The best I can say is there is a possibility to create custom reports, which can me marginally less useless than their horrible default reports

Inconvénients :

Adjust is the most useless tool I have ever used. Basically, the reason you would use an MMP is so that you can compare the performance of different media you use for marketing, so you can optimize your spend. Adjust does not allow you to do that. Their attribution technology works differently depending on the platform, and as a result, you need to do math on a separate worksheet if you want to compare different channels, and even then the data is not comparable, so you would be just as well not using them at all.

Eduardo
Eduardo
Senior Digital Analytics Analyst (Brésil)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Télécommunications, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Good enough, but could be better.

4,0 il y a 4 ans

Avantages :

Most of the features are very intuitive, you can easily set up a new customer tracking link or add new events with just few clicks away. The testing console it's been a life savier for us, most of the time we do not have access to the source code so we use it for debugging new implementantions and fingerprinting.

Inconvénients :

Despite of the all easyness found in Adjust we do miss a more user friendly analytics enviroment. Yes, we have access to the statistics but it is hard for the high level manager (and some of the day-to-day users) to have upfront, easy and direct insights from the platform. Some graphics showing CTIT to detect bad traffic, daily installs monitoring, assisted conversion and so on.