18 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Plexus

Votre entreprise a besoin de processus rationalisés et votre personnel a besoin des bons outils pour se développer. Plexus s'engage à promouvoir le développement des entreprises de services. L'éditeur travaille avec vous pour améliorer vos processus métier et fournit à votre équipe les outils logiciels appropriés pour que vous puissiez mieux servir vos clients. L'équipe Plexus de consultants en affaires personnalisera le logiciel pour faciliter la maintenance de vos processus et garantir à vos clients une expérience toujours enrichissante. Découvrez comment Plexus peut aider votre entreprise à se développer dès aujourd'hui !

Qui utilise Plexus ?

Les entreprises de services qui constituent le fondement de l'économie américaine, telles que les plombiers, électriciens, CVC, services d'isolation thermiques, peintres, installateurs de systèmes de sécurité et de domotique, etc.

Plexus Logiciel - 1
Plexus Logiciel - 2
Plexus Logiciel - 3
Plexus Logiciel - 4
Plexus Logiciel - 5

Plexus ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Plexus

Plexus

4,7 (18)
500,00 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
39
2
4,4 (18)
4,6 (18)
4,8 (18)
VS.
Prix à partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
495,00 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
47
5
4,0 (12)
4,6 (12)
4,5 (12)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Plexus

FieldGroove
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Programmation des tâches
Rappels
Sage CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Outils de collaboration
Rapports et statistiques
Workflow configurable
Simpro
Fonctionnalités les mieux notées
Planification de la maintenance
Planification des tâches
Planification et programmation de projets
ServMan
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des ordres de travail
Planification
Acumatica Cloud ERP
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité clients
Facturation
Grand livre général
Striven
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion financière
Grand livre général
BigChange
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de clients
Planification
Planification en temps réel
Commusoft
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Base de données de clients
Planification
ServiceWorks
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des rendez-vous
Historique des services
Planification

Avis sur Plexus

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
72%
4
28%
Philip
CFO (É.-U.)
Construction, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

I am a plexpert.

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Having quotes centralized. Having the quotes be the orders and having the material usage and even pictures of the installed product all on the same order is really nice. So just having so much on one software is great. We havent even used introduced a lot of the features yet. Like we still havent started tracking payments in plexus.

Avantages :

I like that it is intended to be used for the whole company. Salesman, managers, installers. I like the dashboards . The to-do lists on the dashboards that you can put on peoples screens are great. I've noticed a lot LESS bugs in the last year or so. When we started it seemed like they were more common.

Inconvénients :

I still feel like there is room for improvement for the installers to use on their mobile devices. I also sometimes get frustrated on how connected everything is. Its a good thing but also a bad thing. Like sometimes you can't delete an order because there is an invoice and you cant delete the invoice because there is a ticket and you cant delete the ticket because there is a movement etc... you get the point. I understand why its connected but its still frustrating sometimes.

Tucker
Fireplace Div Manager (É.-U.)
Construction, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Plexus Review

4,0 il y a 4 ans

Avantages :

The ability to track the information (inventory, hrs, job costs, etc)

Inconvénients :

Schedule: -The scheduling module is VERY difficult and time consuming when changes need to be made. -A geofence by zip codes would be FANTASTIC to have. Make scheduling easier and give us the ability to narrow down KCMO as NE/N/NW/E/SE. General Usage: -Complexity behind lets say - adding a "kit." If you forget to click the drop down for where a product should be attached to you have to go in, delete it, search it again, add it.... -The specificity that is needed to look up information. 816-456-7890 can not be found when you type in 816.456.7890 or 8164567890. -Now that we are in the order numbers of 10000+ if you search by ascending/descending the order numbers are not in any order that makes sense. -My techs often get kicked out of jobs, have issues clocking in or out -Compatibility to Apple is an issue. -Mobile site does not have the same functionality as desktop for simple items.

Brandy
Office Administrator/Accounting (É.-U.)
Construction, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Plexus review for The Hayes Company - Brandy Eckert

4,0 il y a 4 ans

Avantages :

Everything is able to be done in one program, from time and material tracking, to invoicing and payroll.

Inconvénients :

The views get changed way to much and it affects my permissions. But that may be something that the company does itself and not plexus. I don't know.

Réponse de l'équipe de Plexus Software

il y a 4 ans

Thank you Brandy for your review! The reviews are set by each company. Feel free to reach out to Plexus Support if you need help with your views. Thanks again!

Jackie
Office Admin (É.-U.)
Construction, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Plexus and why you need it too!

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Plexus has made running our business and working with our customers such a breeze. I look forward to many successful years using Plexus, Quickbooks and growing together!

Avantages :

Plexus is user friendly and makes it easy to jump from one screen to the next. I am able to keep track of all of my ongoing projects, all of the companies we work with as well as which of our sales reps are working with said companies. I am also able to keep track of our sales with Intuit with the ease of which it links to Plexus.

Inconvénients :

There are very few things that I do not like about Plexus, and saying "I do not like" seems very harsh. It is more that there are small jumps to QuickBooks that I wish were a bit easier, including some deposits that cannot be drawn back once posted. Also, I think the home screen could give better notifications when something goes wrong with a bank transfer.

Réponse de l'équipe de Plexus Software

il y a 4 ans

Thank you so much for your review!

Zac
VP SALES (É.-U.)
Construction, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Plexus helped a lot of our systems.

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : It was good. The software works well for us.

Avantages :

Tied together front end and back end operations. From pricing to job costing to invoicing.

Inconvénients :

It requires users to be fairly tech savy.

Réponse de l'équipe de Plexus Software

il y a 4 ans

Thank you Zac for your review! We are constantly working to make Plexus more user friendly. Your feedback helps with that. Thanks!