15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Oracle PeopleSoft

Système complet de gestion des actifs informatiques dispersés. S'intègre aux systèmes d'assistance financière et informatique CRM d'Oracle.

Qui utilise Oracle PeopleSoft ?

Non fourni par l'éditeur

Oracle PeopleSoft Logiciel - 1
Oracle PeopleSoft Logiciel - 2

Oracle PeopleSoft ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Oracle PeopleSoft

Oracle PeopleSoft

4,1 (274)
Indisponible dans votre pays
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
8
Intégrations introuvables
3,7 (274)
3,7 (274)
3,9 (274)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
40,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
151
6
4,5 (1 411)
4,6 (1 411)
4,6 (1 411)

Alternatives à Oracle PeopleSoft

EZOfficeInventory
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Suivi des ressources
Suivi des équipements
JIRA Service Management
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Gestion des tâches
Ellucian Banner
Fonctionnalités les mieux notées
Budgétisation et prévision
Comptabilité
Rapprochement bancaire
Workday HCM
Fonctionnalités les mieux notées
Portail des employés
Suivi du temps
Versement direct
Microsoft Excel
Fonctionnalités les mieux notées
Accès hors ligne
Importation et exportation de données
Outils de collaboration
SAP SuccessFactors HXM Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion des évaluations de la performance
Suivi des vacances/congés
Asset Panda
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des stocks
Suivi des ressources
UpKeep
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Gestion des stocks
Gestion des stocks
SolarWinds Service Desk
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Gestion des billets
Notifications en temps réel

Avis sur Oracle PeopleSoft

Note moyenne

Note globale
4,1
Facilité d'utilisation
3,7
Service client
3,9
Fonctionnalités
4,0
Rapport qualité-prix
3,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
36%
4
39%
3
21%
2
3%
1
0%
Christina
Christina
Research Scientist
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Functional but slow and clunky

4,0 il y a 2 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Blanca
Blanca
Especialista de RRHH (Venezuela)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Automobile, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

People Soft

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : My experience has been excellent with Oracle to fulfill the functions related to the tasks I perform daily, in this system I get information that my supervisor asks me, useful information to accomplish tasks assigned by other departments, income movements and expenditures among other assignments .

Avantages :

The Oracle system is an excellent tool to comply with organizational processes. It is very important to keep the organizational structure in order and to ensure that when making a movement within the structure the changes are made as accurately as possible without affecting the business in any way.

Inconvénients :

I do not consider that the Oracle system has disadvantages, it is necessary to have an administrator who knows the regulations so that no changes are made without authorization. It is a system that allows you to do everything related to the entry and exit of personnel as well as all the movements of promotions and transfers.

Jared
Jared
HRIS Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Good Product with Lots of Features But Difficult to Maintain

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : A very good tool, that was feature rich and allowed you to build custom business process, but you could you shoot yourself in the foot with the customization, and get stuck doing custom processes.

Avantages :

I like how customizable the tool is to match whatever business process you have. It has strong reporting capabilities and can handle very complex process.

Inconvénients :

With the customization we had to do lots of regression testing when new updates came out. Sometimes this broke our customization and required much more work.

Naseer
Sr.Buyer (Canada)
Administration publique, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

People soft

3,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Since there are many new softwares available that offer more options, people soft is probably loosing its market share.

Avantages :

It is easy and simple to use.I have used this software to record work time and vacations.

Inconvénients :

No option to email record directly from software . A file shall be downloaded first and then email it to your desired email address.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Restaurants, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

PeopleSoft HR Best Friend

5,0 il y a 4 mois

Avantages :

Very good and simple, it has many modules that help the running of business very accessible, HR and Payroll, invoicing, inventory and many more task

Inconvénients :

The cloud option could be better, also entering information has to be done line by line

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Fabrication électrique/électronique, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Oracle People Soft. Best Accounting Package to buy.

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : As this is a cloud based product, i didnot faced any issues with this product. initial startup requires proper learning and hands on, but as compared to other accounting packages, its quite proficient and easy to use.

Avantages :

It is like all under one roof. we can manage and review financial aspects, analyze our inventory tracking, rate our suppliers and can manage them easily,etc. etc.

Inconvénients :

Internet should be available all the times. Sometimes due to technical issues we can face serious problems.