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Description de Oracle PeopleSoft

Système complet de gestion des actifs informatiques dispersés. S'intègre aux systèmes d'assistance financière et informatique CRM d'Oracle.

Qui utilise Oracle PeopleSoft ?

Non fourni par l'éditeur

Oracle PeopleSoft Logiciel - 1
Oracle PeopleSoft Logiciel - 2

Oracle PeopleSoft ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Oracle PeopleSoft

Oracle PeopleSoft

4,1 (276)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
8
Intégrations introuvables
3,8 (276)
3,7 (276)
3,9 (276)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
60,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
115
50
4,2 (668)
4,3 (668)
4,3 (668)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Oracle PeopleSoft

JIRA Service Management
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Gestion des tâches
Freshservice
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des incidents
Gestion des tickets de support
Microsoft Excel
Fonctionnalités les mieux notées
Accès hors ligne
Importation et exportation de données
Outils de collaboration
Ellucian Banner
Fonctionnalités les mieux notées
Budgétisation et prévision
Importation et exportation de données
Rapprochement bancaire
SAP SuccessFactors HXM Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion des évaluations de la performance
Suivi des vacances/congés
Workday HCM
Fonctionnalités les mieux notées
Portail des employés
Suivi du temps
Versement direct
EZOfficeInventory
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Gestion des stocks
Suivi des ressources
Asset Panda
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des stocks
Suivi des ressources
UpKeep
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Gestion des stocks
Gestion des stocks

Avis sur Oracle PeopleSoft

Note moyenne

Note globale
4,1
Facilité d'utilisation
3,8
Service client
3,9
Fonctionnalités
4,0
Rapport qualité-prix
3,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
36%
4
39%
3
21%
2
3%
1
0%
Christina
Christina
Research Scientist
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Functional but slow and clunky

4,0 il y a 2 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Blanca
Blanca
Especialista de RRHH (Venezuela)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Automobile, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

People Soft

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : My experience has been excellent with Oracle to fulfill the functions related to the tasks I perform daily, in this system I get information that my supervisor asks me, useful information to accomplish tasks assigned by other departments, income movements and expenditures among other assignments .

Avantages :

The Oracle system is an excellent tool to comply with organizational processes. It is very important to keep the organizational structure in order and to ensure that when making a movement within the structure the changes are made as accurately as possible without affecting the business in any way.

Inconvénients :

I do not consider that the Oracle system has disadvantages, it is necessary to have an administrator who knows the regulations so that no changes are made without authorization. It is a system that allows you to do everything related to the entry and exit of personnel as well as all the movements of promotions and transfers.

Anthony
HRBP (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Peoplesoft Review

5,0 il y a 6 mois

Avantages :

It was easy to use and an HRMS system. It was straight forward.

Inconvénients :

Right now it seems Peoplesoft is outdated. Systems like Workday is the state of the art now.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits alimentaires, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

People Soft is a must have

5,0 le mois dernier Nouveau

Avantages :

It makes the job easier, you can obtain many different reports, forms and basically an all in one helper

Inconvénients :

I love this product so much there is nothing I truly disliked

Jenny
Brand Director (É.-U.)
Internet, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

I used PeopleSoft for nearly 4 years at my last job at an advertising agency.

3,0 il y a 6 ans

Avantages :

I like that there's such a wide breadth of what can be accomplished within PeopleSoft time sheets, expense reports, financial reports, PTO portals, opening job numbers for projects and much, much more. I like that our company used it as a main medium for so many different things. It's much easier when things are centralized in one platform. Once you know how to use PeopleSoft, it can be one of your best friends. It can be a guiding tool to help better so many departments of a company. It helped me understand the ins and outs and track financials of projects much more vividly than I'd be able to otherwise. My most productive and proactive days at my old job included getting the most out of PeopleSoft and checking in on all of my various jobs (financials, open / close statuses, new jobs, etc.).

Inconvénients :

PeopleSoft is not user friendly until it's knocked into your head. I was given a manual when I started working at my old company and I had to reference this manual for literally years until it became second nature. There are too many steps and too many clicks to get to the finish line in nearly any task on PeopleSoft. And you have to know what buttons to press to yield a certain result. There are no guides to help you along the way. If you don't have a manual from someone at your job in your SPECIFIC position, you will undoubtedly be lost for a long time. The buttons to press are jibberish, honestly. Often times the buttons you need to press to get to the next page during a process of a task are just random numbers or random letters. I got so used to the program so I knew exactly what to press and when to press it but it took a very long time to get to that point. Even when I did, though, I found the program tedious and overly time consuming.

Jared
Jared
HRIS Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Good Product with Lots of Features But Difficult to Maintain

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : A very good tool, that was feature rich and allowed you to build custom business process, but you could you shoot yourself in the foot with the customization, and get stuck doing custom processes.

Avantages :

I like how customizable the tool is to match whatever business process you have. It has strong reporting capabilities and can handle very complex process.

Inconvénients :

With the customization we had to do lots of regression testing when new updates came out. Sometimes this broke our customization and required much more work.