Sage Business Cloud Financials

Sage Business Cloud Financials

par Sage

Qui utilise Sage Business Cloud Financials ?

Sage Business Cloud Financials (anciennement Sage Live), élaboré en natif sur la plateforme Salesforce, est destiné aux petites et moyennes entreprises qui ont dépassé le stade de leur comptabilité actuelle, mais qui n'ont pas besoin d'une solution ERP complète, avec sa surenchère de fonctionnalités et les dépenses qu'elle entraîne.

Description de Sage Business Cloud Financials

Idéal pour les entreprises (10-500 employés) qui constatent que leur logiciel de comptabilité n'est plus à même de répondre à leurs besoins, Sage Business Cloud Financials aligne toute votre organisation sur les informations critiques de l'entreprise en temps réel. Dirigez vos opérations depuis n'importe où avec des informations financières en temps réel et toute la commodité du cloud. Étendez le contrôle opérationnel sur toutes les zones géographiques, tous les produits et les sources de revenus. Transformez la comptabilité en un avantage prospectif que vous pouvez personnaliser et configurer en fonction de l'évolution de votre entreprise.

Informations sur Sage Business Cloud Financials

Sage

http://www.sage.com/en-us/sage-business-cloud/financials/

Fondé en 1981

Prix de Sage Business Cloud Financials

Sage Business Cloud Financials n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Sage Business Cloud Financials est disponible à partir de 300,00 $US/mois.

À partir de

300,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

Sage Business Cloud Financials - Fonctionnalités

Logiciels BPM (Business Process Management)
Alertes/Notifications
Automatisation des processus métiers
Collaboration
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion des règles métiers
Gestion visuelle du workflow
Mappage de processus
Modélisation et conception de processus
Suivi des changements de processus
CRM
Gestion d'entrepôt
Gestion de la chaîne logistique
Gestion de la distribution
Gestion de projets
Gestion des bons de commande
Gestion des commandes
Gestion des ressources d'entreprise
Gestion des ressources humaines
Gestion des stocks
Gestion financière
Rapports et analyses
Bons de commande
Cabinets d'expertise comptable
Comptabilité clients
Comptabilité des fonds
Comptabilité des projets
Facturation
Gestion de l'impôt
Gestion de la paie
Gestion des immobilisations
Gouvernement
Rapprochement bancaire
Suivi des frais
À but non lucratif
Achats
CRM
Facturation
Gestion de la formation
Gestion de projets
Gestion des commandes
Gestion des employés
Gestion des fournisseurs
Gestion des stocks
Gestion du marketing
Gestion financière
Mesure des performances
Planification
Suivi du temps et des dépenses
Facturation
Gestion de projets
Gestion des clients
Gestion des documents
Gestion du personnel
Portail client
Pour les cabinets d'expertise comptable
Suivi des échéances
Suivi du temps
Workflow d'approbation
Bilan comptable
Budgétisation et prévision
Compte de résultat
Consolidation/regroupement
Contrôles/Permissions d'accès
Entreprises multiples
Gestion de la trésorerie
Grand livre général
Importation et exportation de données
Piste d'audit
Scénarios possibles

Avis sur Sage Business Cloud Financials

Afficher 5 avis sur 14

Note globale
3,2/5
Facilité d'utilisation
2,9/5
Service client
3,1/5
Fonctionnalités
3,3/5
Rapport qualité-prix
3,2/5
Kristen B.
Marketing Manager
Construction, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : GetApp
  • Publié le 12/12/2017

"Great accounting software"

Avantages: Sage has so many features! We use it for inventory, invoicing, accounting and much more!
Our team can look up our parts, customers and jobs quickly and easily

Inconvénients: It requires training to learn. You have to know what you are looking for and learn where Sage stores that information.
We have had issues with multiple users adding inventory numbers. It doesn't automatically catch them.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : GetApp
  • Publié le 12/12/2017
Aaron S.
Account Manager
Conseil en gestion, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 02/11/2016

"Comparable Systems Cost Much, Much More"

Commentaires: Built on the Salesforce platform so it can handle any number of users. Sage has initially targeted the small business segment with Live, however it is just as good for mid-market or enterprise. Consider the following features: Capable of handling 1-1000+ users.
SAAS (hosted and browser-based) so no software to install. No server needed.
Multi-Company consolidation
Inter-Company transactions
Dimensional accounting
Multi-Currency
Multi-Language
Purchase Requisition/Approvals and Workflow
Easy setup but can be configured as complex as you want, it's a very open database if you choose to use it that way
Open API, integrates with many other web-based apps
Well integrated with SalesForce
Tablet and iPhone/Android apps
These types of features are typically only available in enterprise level software like Intacct, Acumatica, Financial Force, X3, NetSuite, Oracle or SAP. You won't find this in Quickbooks, Freshbooks, Xero, Sage 50 or any other entry-level system. There's always been Microsoft Dynamics, Sage 100/300/500, Epicor, Infor and others, but those aren't true cloud based/browser based systems, nor are they inexpensive. What's unique about Sage Live is that they've priced it to be affordable for most companies - starts at monthly for 2 users and 1 company. 2 users and 100 companies is only $$$d/month. That is ridiculously less expensive than the other enterprise level systems out there. You can certainly use Sage Live as a small business, but the nice thing is that as you grow you can stay on the same system and not feel the need to change. If you are a mid-sized or large company, you owe it to yourself to take a look at Live before you make a decision on spending lots more money for perhaps the same thing.

Inconvénients: It has only been around for 3 years, so it's not as fully developed as some more mature offerings out there. They are adding new stuff all the time but you might find some features missing that you are used to.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 02/11/2016
Ross C.
Finance Director
51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    2/5
  • Facilité d'utilisation
    2/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    1/5
  • Rapport qualité-prix
    1/5
  • Probabilité de recommander le produit
    1/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 08/06/2018

"Sage Financials Review"

Commentaires: Do not take the sales video/demo as something you can achieve on this product. They are nearly three years in with the product and it is not fit for purpose.

Avantages: When they finish the product it will be great. Do not consider purchasing this until they have or you have a fulltime salesforce developer within your finance team.

Inconvénients: The worst customer support I have ever experienced in 20 years of software support. Not fit for purpose.
They release "upgrades" each month that they have clearly haven't tested as large parts of functionality stop working once they release it. It takes several weeks each month to firefight and fix these problems before they release another update and inevitably another part of the system goes wrong.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 08/06/2018
Utilisateur vérifié
Executive Director
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 18/01/2018

"Useful tool, keeps our books in order"

Avantages: Speaking from a non-finance position, this tool has been very helpful to allow my staff to easily track all of our financial operations. I enjoy the clear, and simple printouts to give me a snapshot of specific accounts or our overall financial picture.

Inconvénients: The software itself works great in a silo. I have had some trouble trying to link it with some non-profit donor tracking software which has meant double entry rather than a smooth sharing of information between systems.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 18/01/2018
Utilisateur vérifié
Community Founder
Internet, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/08/2018

"Robust software for all our accounting, financial and CRM data"

Avantages: It works great for small firms and can scale up as the company does. It takes away the need to set-up a separate server to host all of the accounting, CRM and financial that we need, so that’s a huge plus. Customer service can be easily reached and are data always more than helpful, even for simple questions that new users tend to have.

Inconvénients: Payroll and some of the reporting can be a headache, but I suppose it could be that I’m just not using some of the features correctly. There’s still a lot I need to learn about the product, but the positive aspects definitely outnumber the negative ones ,

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/08/2018