ACE Retail POS

par ACE POS Solutions

Qui utilise ACE Retail POS ?

Commerces de détail/grossistes petits et moyens qui ont besoin de fonctionnalités robustes pour la gestion des stocks, des clients et de la comptabilité, entièrement intégrées à leur point de vente.

Description de ACE Retail POS

Vous recherchez un logiciel complet de gestion des stocks doté d'un point de vente intégré ? Le système ACE est un logiciel installé pour les utilisateurs Windows avec une gestion intégrée des stocks, des clients et des achats. Conçu pour les commerces de détail ou les grossistes qui peuvent disposer de toutes les fonctionnalités hors ligne. Coût unique, SANS AUCUNS frais de licence mensuels. Outil de reporting mobile basé sur le web disponible. Intégré à Sage50, QuickBooks, Shopify, Magento, OSCommerce, MailChimp, Vantiv, Chase, Global, Elavon, Moneris, FirstData et TD.

Informations sur ACE Retail POS

ACE POS Solutions

http://www.acepos-solutions.com/

Fondé en 1981

ACE Retail POS Logiciel - 1
ACE Retail POS Logiciel - 2
ACE Retail POS Logiciel - 3
ACE Retail POS Logiciel - 4
ACE Retail POS Logiciel - 5
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À partir de

675,00 $US
79,00 $US/mois
s/o
30,00 $US/mois

Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Non
Version gratuite Non
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Non

Déploiement et prise en charge de ACE Retail POS

Ressources d'aide

  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Déploiement

  • Windows (ordinateur)
  • Windows (sur site)
  • Linux (sur site)

Formation

  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

ACE Retail POS - Fonctionnalités

  • API
  • Accès hors ligne
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Automatisation des commandes
  • Base de données de clients
  • Bons de commande
  • CRM
  • Caisse pour détaillant
  • Caisse pour restaurants
  • Carte de fidélité
  • Comptes clients
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion des articles mis de côté
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commissions
  • Gestion des employés
  • Gestion des factures
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des retours
  • Gestion des reçus
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des taxes de vente
  • Historique des clients
  • Historique des transactions
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Mises à jour en temps réel
  • Paiements électroniques
  • Point de vente (PDV)
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Reconnaissance de code-barres
  • Signature électronique
  • Suivi de l'inventaire
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements

Logiciels de caisse : afficher la liste complète

  • API
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Base de données de clients
  • Carte de fidélité
  • Catalogue de produits
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion de la vente au détail
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commissions
  • Gestion des employés
  • Gestion des prix
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des retours
  • Gestion des reçus
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des taxes de vente
  • Historique des clients
  • Historique des transactions
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Mises à jour en temps réel
  • Paiements électroniques
  • Point de vente (PDV)
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Reconnaissance de code-barres
  • Réapprovisionnement
  • Signature électronique
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des retours
  • Synchronisation de données
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • e-mail marketing
  • Écran tactile

Logiciels de caisse pour magasins : afficher la liste complète

  • API
  • Accès hors ligne
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Analyse en temps réel
  • Base de données de clients
  • Bons de commande
  • CRM
  • Carte de fidélité
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Fonctions pour vente au détail
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commissions
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des marchandises
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des retours
  • Gestion des reçus
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Historique des clients
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Mises à jour en temps réel
  • Optimisation des stocks
  • Paiements électroniques
  • Point de vente (PDV)
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prévision
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Réapprovisionnement
  • Suivi de l'inventaire
  • Surveillance en temps réel
  • Synchronisation de données
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Vente par correspondance
  • e-mail marketing

Logiciels de gestion de points de vente : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Automatisation du marketing
  • Bons de commande
  • CRM
  • Carte de fidélité
  • Catalogage/catégorisation
  • Comptabilité
  • Conception de bijoux
  • Consignations
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commissions
  • Gestion des factures
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des grossistes
  • Gestion des prix
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des reçus
  • Gestion des récompenses
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des évaluations
  • Historique des clients
  • Importation et exportation de données
  • Impression d'étiquettes
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Marquage
  • Numérisation RFID
  • Paiements électroniques
  • Prise en charge de plusieurs magasins
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Signature électronique
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des réparations
  • Synchronisation de données
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des commandes

Logiciels pour bijouteries : afficher la liste complète

  • API
  • Base de données de clients
  • Carte de fidélité
  • Catalogue de produits
  • Codes-barres et RFID
  • Comptabilité
  • Conformité PCI
  • Coût des tâches
  • Facturation
  • Gestion de la chaîne logistique
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des clients
  • Gestion des clients
  • Gestion des commandes
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des remises
  • Gestion des retours
  • Gestion des reçus
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des stocks
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion financière
  • Génération d'offres
  • Historique des transactions
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Modèles de documents
  • Point de vente (PDV)
  • Pointeuse
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Segmentation de la clientèle
  • Signature électronique
  • Stockage sécurisé des données
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi de la production
  • Suivi des activités
  • Suivi des statuts
  • Synchronisation de données
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit

Logiciels pour jardineries : afficher la liste complète

ACE Retail POS - Alternatives

Plus d'alternatives à ACE Retail POS

Avis sur ACE Retail POS

Lire les 38 avis

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par note

5
20
4
16
3
1
1
1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001
Lawrence C.
Lawrence C.
Kent State University Hotel & Conference Center Asset Manager
Enseignement supérieur, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/12/2018

"Impeccable Service"

Commentaires: ACE has allowed me to streamline my customer tracking, manage my free bag program, manage inventory and the reporting is robust, allowing me to analyze my business with the click of a few keys.

Avantages: The software provides all the functions I need at an affordable price. Perfect for my small business. The best part for me is the staff at ACE who are always available, professional, knowledgeable, thorough, and friendly.

Inconvénients: I really do not have much to say here.

Réponse de l'éditeur

envoyé par ACE POS Solutions le 04/02/2019

Lawrence, thank you for taking the time to give us your feedback. We're here to help you grow your business.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/12/2018
Arek H.
Owner
Matériaux de construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 22/12/2018

"It's ok but..."

Commentaires: I've used this software in three businesses since 2009, seems the company changed hands a couple times. For those who see no reason the renew your yearly license make sure that if you have an install file, that when you install it, its fully functions especially the reports as with a couple years back the version they gave you to install had the reports feature broken and you needed to contact them for the update file. This worked for some time as you could install previous update files without a valid support license but then the system changed and you had to get a pr authorization for updates. I'd still recommend this software but if you buy software you expect it to be 100% functional and re-install able to 100% functioning even with out a support license.

Avantages: Pretty easy to use
Easy to set up up
Easy to configure
Good reporting features for sales and tax
Lots of options

Inconvénients: Never any updates to the software, there use to be until they changed the system. At least as of a couple years back demo install file had bugs in it or on purpose so if your license expired and you have to reload the software once you imported the back up DB the reports wouldn't work. You have to contact them to get an update but since your support license is expired you couldn't get help unless you renewed for another year.. Lots of GUI bugs that have been around for years and have been reported on several times.

Réponse de l'éditeur

envoyé par ACE POS Solutions le 25/07/2019

Thank you for your feedback Arek. Yes, we are a different company now and we have invested in updating and maintaining the software so many of the bugs that were in the older versions supported by the last company have been fixed for the past several years now. We have also spent a lot of internal resources to develop and maintain new built-in and optional add-on features to help customers which is why updates are part of paid support plans. But rest assured, customers who are using versions of ACE maintained by our company can continue to use their software without an active support plan.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 22/12/2018
Mateo C.
Mateo C.
Informations Systems Coordinator
11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/05/2018

"The software gets the job done."

Commentaires: It helps us keep track of our transactions and monitor our register.

Avantages: It's been reliable. The software works as it should in the sense that every action is clearly labelled, and I don't think I've ever seen it crash.

Inconvénients: It could be designed a bit better, but no complaints necessarily. Also, there are moments when finding certain transactions could easier.

Réponse de l'éditeur

envoyé par ACE POS Solutions le 24/05/2018

Thank you for your feedback Mateo! We will continue to improve ACE so that we can earn the remaining stars from you ;)

  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/05/2018
Joe R.
Manager
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/06/2018

"Excellent support provided by ACE"

Avantages: We have been using ACE POS since 2009. Since day one ACE has provided excellent support with the initial setup and continued maintenance of our systems. I like that ACE provides seamless integration with our accounting software. The ACE Sales screen and inventory accounts are easy to use for any level of staff. We also maintain our Customer accounts and email lists within ACE. We have been using the webstore integration feature since 2011. ACE will upload items directly to our website, including adding the pictures and descriptions that are included in ACE. We have recently upgraded our website to Shopify. ACE will automatically adjust inventory quantities within Shopify which has saved us a lot of time. The active support that they provided during our transition to Shopify was unbelievable. Don provided a hands-on approach and provided quick responses to my many questions. I would recommend ACE for any retail business environment.

Inconvénients: There are only minor issues that I can name as our overall experience has been positive. It would be great if there was a fast way to transfer inventory quantities between items. For example, if we have 1 PLU made up of a set of 4 widgets and I want to break this up into 4 individual PLUs, we are having to post this through the Purchasing/Receiving System so that the inventory cost values follow. Also, it would be nice in the Receiving system if backorders would automatically be shown for every item with zero items received. Right now we are having to scroll through each item in the purchase order so that the backorder number shows.

Réponse de l'éditeur

envoyé par ACE POS Solutions le 03/08/2018

Thank you for your kind words and support Joe! From our ticketing system we can see that one of our specialists has already been in contact with you regarding back-orders and how to utilize the built-in packbreak function within ACE Premium to break-up items that are sold as a combo and also individually.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/06/2018
Andrea M.
Owner
Vente au détail, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/05/2018

"Great System, good customer service, Nine years and counting..."

Commentaires: The main benefit was easing my accounting burden! That was my initial reason for searching for a POS system.

Avantages: I like how user friendly the sales screen is. Very quick to train someone to run the cash register, even someone who is not computer savvy.
I like being able to block employees from different areas of the software, so they can only access what I allow them to.
The reports are flexible and are great for assistance with re-ordering based on sales(if you don't already use the min/max qty option). Being able to quickly see which vendors products are selling the best is a huge asset to me.
The easy connection with Quickbooks saves me a LOT of time in my bookkeeping.
The customer service is good (and if for some reason you get someone who you may think is in training, they're honest and get someone else to fix the problem and do it in a timely manner). I have been enjoying this software for nine years.

Inconvénients: I find it time consuming to find some of the features that I likely should be using but are not utilizing because I can't find it or I can't remember where to find it.
I would prefer the Help/user manual be part of the software not just online. When you don't have internet access on a computer that your employees are using, the help feature is inaccessible.
The yearly updates are a bit more expensive than I feel they should be. I don't need new features and any "fixes" should come with the original purchase of the product, but if I want it to continue to run on newer computer systems and likely need it reloaded on a different computer down the line (ie. changing from windows xp to 7 or 10), I would otherwise have to pay the whole amount up front a second time( and third time etc...).

Réponse de l'éditeur

envoyé par ACE POS Solutions le 02/06/2018

Andrea, thanks for taking the time to give us your feedback. We understand your wanting to have access to certain resources offline. We made the decision to move to online training resources as this way, we can maintain documentation more easily for customers. It also allows you to be aware of any updates. Besides new features, we need to maintain a development team to keep the software up-to-date for security reasons - e.g. Windows updates, PINpad upgrades, integrated solution updates. This is why updates are always included with annual support plans and include phone calls that you can use for support or training. We know that you don't always need the assistance but we have tried our best to keep our annual support plan pricing steady even though our costs of maintaining live support assistance around the clock and development in Canada continue to increase. Thanks again for your continued support!!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/05/2018