RingCentral Contact Centre

Qui utilise RingCentral Contact Centre ?

RingCentral optimisé par inContact est une solution cloud flexible pour centre d'appels, idéale pour les entreprises de toutes tailles.

Description de RingCentral Contact Centre

RingCentral Contact Centre, optimisé par inContact, fournit de puissantes fonctionnalités omnicanaux permettant aux clients de décider de la manière dont ils souhaitent interagir avec vous. Grâce à son ensemble complet de fonctionnalités, vous pouvez résoudre les problèmes plus rapidement et plus efficacement tout en augmentant la fidélisation des clients. Les points forts incluent un routage avancé basé sur les compétences, une file d'attente et une distribution, des capacités pour les agents et les superviseurs, des analytics et des reportings, des intégrations tierces et une facturation groupée simplifiée.

Informations sur RingCentral Contact Centre

RingCentral UK

https://www.ringcentral.co.uk/

Fondé en 1999

Vidéo de RingCentral Contact Centre
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Présentation des tarifs de RingCentral Contact Centre

RingCentral Contact Centre n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement et prise en charge de RingCentral Contact Centre

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Installation (Mac)
  • Cloud, SaaS, web
  • Installation (Windows)
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

RingCentral Contact Centre - Fonctionnalités

  • Conférences vidéo
  • Enregistrement des appels
  • Journalisation des appels
  • Messagerie instantanée
  • Profils des appelants
  • Présentation du numéro
  • Routage des appels

Logiciels SIP (softphone) : afficher la liste complète

  • Archivage
  • Archivage
  • Enregistrement des appels distribués
  • Enregistrement des appels distribués
  • Enregistrement découlant d'un événement
  • Enregistrement découlant d'un événement
  • Enregistrement planifié
  • Enregistrement planifié
  • Enregistrement à la demande
  • Enregistrement à la demande
  • Possibilité d'enregistrement et de lecture
  • Possibilité d'enregistrement et de lecture
  • Transfert de fichiers
  • Transfert de fichiers
  • Étiquetage des appels
  • Étiquetage des appels

Logiciels d'enregistrement des appels : afficher la liste complète

  • Centre d'appel
  • Enregistrement des appels
  • Gestion des enquêtes
  • Journalisation des appels
  • Messagerie vocale
  • Personnalisation de la voix
  • Prise en charge de plusieurs scripts
  • Routage des appels
  • Saisie téléphonique
  • Synthèse vocale

Logiciels de SVI (serveur vocal interactif) : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Chat et messagerie
  • Collaboration entre plusieurs utilisateurs
  • Conférences audio et vidéo
  • Enregistrement des appels
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des fax
  • Messagerie vocale
  • Partage des fichiers
  • Routage des appels

Logiciels de communications unifiées : afficher la liste complète

  • Automate d'appel
  • CTI (couplage téléphonie informatique)
  • Chatbot
  • Chatbot
  • Gestion de la qualité
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion du personnel
  • Interface d'agent
  • Outils de collaboration
  • Rapports et analyses
  • Routage automatisé
  • Serveur vocal interactif (SVI)

Logiciels de contact client : afficher la liste complète

  • Attribution des campagnes
  • Attribution des campagnes
  • CRM
  • CRM
  • Enregistrement des appels
  • Enregistrement des appels
  • Présentation du numéro
  • Présentation du numéro
  • Reconnaissance SVI et vocale
  • Reconnaissance SVI et vocale
  • Routage des appels
  • Routage des appels
  • Suivi des conversions
  • Suivi des conversions
  • Suivi des mots-clés
  • Suivi des mots-clés

Logiciels de gestion des appels téléphoniques : afficher la liste complète

  • Centre d'appel mixte
  • Centre d'appels entrants
  • Centre d'appels sortants
  • Chat en temps réel
  • Enregistrement des appels
  • Gestion de la remontée des problèmes
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des listes d'attente
  • Journalisation des appels
  • Mode progressif (progressive dialer)
  • Numéroteur manuel
  • Numéroteur prédictif (predictive dialer)
  • Rapports et analyses
  • Scripts d'appel
  • Serveur vocal interactif (SVI)

Logiciels pour call center : afficher la liste complète

RingCentral Contact Centre - Alternatives

Plus d'alternatives à RingCentral Contact Centre

Avis sur RingCentral Contact Centre

Lire tous les avis

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,3
Service client 4,4
Fonctionnalités 4,3
Rapport qualité-prix 4

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Katherine l. T.
Founding Lawyer
Cabinet d'avocats, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/12/2018

"Great for Small Virtual Law Office"

Commentaires: We have a small office without a live receptionist yet we need to have different call routing for each person. I am able to configure the options for any variable (holidays, vacations, etc.).

Avantages: Ring Central is very configurable for many situations. We have a small law office with people working remotely so we have different call flows for different people. Ring Central can handle the differences. Also, I love having the app so I can check voicemails directly from my cell device.

Inconvénients: Because of the wide range of ways the call routing can be configured, it is somewhat difficult at the start to determine how to do it. However, Ring Central's customer service is always available and has always been able to help me when I call.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/12/2018
Josiah H.
Internet Operations Manager
Verre, céramique et béton, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 15/01/2020

"Has everything you need at a great price"

Commentaires: I had never heard of RingCentral until I started researching VOIP phone systems but now they are my preferred option. Much more affordable than other companies and a lot of options.

Avantages: RingCentral is a fantastic option for VOIP phones. The price is one of the most affordable options and it comes with a lot of features that allow for more calls to be directed to the correct lines.

Inconvénients: The customer support team all seems to speak English as their second language which sometimes makes it difficult to get answers to questions.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 15/01/2020
Sean D.
Client Service Specialist
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/11/2020

"Incredible call center alternative (especially when working from home)"

Commentaires: Ringcentral is incredible for my small team and has been crucial in keeping us [productive while working from home during the pandemic. Users can call support and each of us gets a notification and the opportunity to answer the call from our computer. Further, it is great for setting up interviews as it's as easy as sending out a link. I couldn't recommend this more to support teams as it has everything you need to help customers along their way when they have an issue.

Avantages: Great features for a small/mid size team
Great call clarity
Incredible management of calls when working from home
Fast support and assistance with issues

Inconvénients: Not many to speak of. It does what it does and it does it well. I have not had an issue arise that wasn't resolved in a day since it was deployed

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/11/2020
Greg F.
CEO
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    2 /5
  • Facilité d'utilisation
    1 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    1 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/11/2020

"Delays in the call quality, terrible customer service, and extra charges"

Commentaires: Terrible. They told me there would be no additional charges as I described how we would be forwarding calls to an Australian admin when we signed the contract. The forwarded calls then didn't go through to our admin and were getting blocked. I reached out to customer service and they told me we needed to get white listed and sign a contract accepting liability for any fraud. As I was getting that done, the service agent disappeared and a new agent took over and told me that wasn't the problem at all. Instead we needed to turn on international forwarding. That's when I learned that there was an additional charge per minute for each of those calls. I had confirmed multiple times with the account rep that there wouldn't be any additional charge when we signed the contract. When I let their support team know what was happening, they told me I needed to talk to the account rep. Even though I told them our new startup was depending on taking these calls and getting this figured out, they never called me back. I reached out many times to support and they conveniently 'lost' all records of our calls and wanted me to start over in explaining what went wrong each time. Finally, they decided they wouldn't even send me the record of the chat so that I could more easily explain the problem the next time the didn't call me back.

Avantages: It seems like it has a lot of options in its feature sets.

Inconvénients: There were significant delays in the call which made it unusable in a business setting. We experienced 2 second delays, which made conversations very difficult.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/11/2020
Lucy C.
Developer
Machines, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/09/2020

"Very organized tool"

Commentaires: Overall is good. If RingCentral has the dark theme that will be great.

Avantages: It has GIF that we can choose what we like instead of displaying random GIF. RingCentral group the images, files, pinned items together which is very easy to find the info.

Inconvénients: When the same person leaves the message, it doesn't get added into the same paragraph like Google Chat, it will show multiple lines. And it has the function for like/unlike only, we don't have choose to pick the reactions for the message, for instance, reaction of happy, shock, or lol.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/09/2020