Pour qui ?

Petites et moyennes entreprises dans tous les secteurs d'activité.

Notes moyennes

115 avis
  • Note globale 4.3/5
  • Facilité d'utilisation 4/5
  • Service client 4/5
  • Fonctionnalités 4.3/5
  • Rapport qualité-prix 4.3/5

Informations sur le produit

  • À partir de 10,00 $US/mois
    Consulter les tarifs
  • Version gratuite Oui
  • Essai gratuit Oui, obtenez un essai gratuit
  • Déploiement Installation (Mac)
    Cloud, SaaS, web
    Installation (Windows)
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Service de support permanent (réponse directe)
    Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Zoho
  • https://www.zoho.com/creator/automation.html
  • Fondé en 1996

En savoir plus sur Zoho Creator

Parce que chaque processus d'affaires est unique, un seul logiciel ne peut pas suffire à tous les gérer. C'est pourquoi plus de 4 millions d'utilisateurs dans le monde ont créé des applications personnalisées pour gérer leurs processus d'affaires. Zoho Creator fournit des outils essentiels et toute l'assistance dont vous avez besoin pour créer vous-même des applications personnalisées, quel que soit votre expertise technique. Regardez nos études de cas !
Intégré à Zoho CRM. Support par e-mail gratuit. Essai gratuit

Zoho Creator - Fonctionnalités

  • Alertes/Notifications
  • Automatisation des processus métiers
  • Collaboration
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion des règles métiers
  • Gestion visuelle du workflow
  • Mappage de processus
  • Modélisation et conception de processus
  • Suivi des changements de processus
  • Base de données de clients
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des sous-traitants
  • Impression sur place
  • Modèles de rapport
  • Rapports avec photos
  • Reconnaissance vocale
  • Suivi des équipements
  • Configurateur de produits
  • Devis automatisé
  • Gestion des catalogues
  • Gestion des contacts
  • Gestion des prix
  • Gestion des remises
  • Portail client
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Agrégation et publication de données
  • Assemblage drag and drop
  • Automatisation des processus métiers
  • Développement assisté par IA
  • Développement collaboratif
  • Développement d'application web ou mobile
  • Gestion des exigences
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des intégrations
  • Gestion des itérations
  • Gestion du déploiement
  • Modèles
  • Modélisation visuelle
  • Suivi des performances
  • Accès mobile
  • Analyse des performances
  • Compatible avec divers languages de programmation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Conversion de bases de données
  • Migration de données
  • NOSQL
  • Relationnel
  • Réplication de données
  • Sauvegarde et récupération
  • Virtualisation
  • Boutique en ligne
  • Gestion des commissions
  • Gestionnaire de site web
  • Intranet de franchise
  • Planification des tâches
  • Réorganisation automatique
  • Suivi des constructions
  • Comptabilité intégrée
  • Facturation
  • Gestion de table
  • Gestion des cuisines
  • Gestion des employés
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des menus
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Point de vente (PDV)
  • Rapports et analyses
  • Accès mobile
  • Gestion de la reconnaissance
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des événements
  • Outils de communication
  • Planification
  • Portail libre-service
  • Recrutement de bénévoles
  • Répertoire de membres
  • Suivi des présences
  • Don en ligne
  • Don récurrent
  • Dons par SMS
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des donateurs
  • Gestion des dons
  • Gestion des promesses de don
  • Gestion des reçus
  • Gestion des événements
  • Suivi des dons
  • Traitement des paiements
  • Gestion des données des fournisseurs
  • Gestion du sourcing
  • Historique des transactions
  • Mesure des performances
  • Piste d'audit
  • Portail libre-service
  • Biens commerciaux
  • Gestion de l'espace
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des incidents
  • Gestion des inspections
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des visiteurs
  • Gestion des équipements
  • Maintenance préventive
  • Planification des installations
  • Planification des salles
  • Pour écoles
  • Propriétés résidentielles
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des achats
  • Gestion des audits
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des demandes
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Suivi de la conformité
  • Suivi des coûts
  • Accès hors ligne
  • Accès mobile
  • Bâtiments résidentiels
  • CRM
  • Commerce
  • Demandes de renseignements et soumissions
  • Estimation
  • Gestion des contrats
  • Gestion des sous-traitants
  • Intégration comptable
  • Ordres de changement
  • Rapports d'incidents
  • Sous-traitants
  • Suivi des équipements
  • Suivi du budget et coût des tâches
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de site web
  • Gestion des places vacantes
  • Paiements en ligne
  • Portail des locataires
  • Suivi des locataires
  • Vérification de crédit
  • CRM
  • Codes-barres et RFID
  • Cross-docking
  • Gestion 3PL
  • Gestion de la flotte
  • Gestion des commandes
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Gestion des transports
  • Accès mobile
  • Automatisation des processus métiers
  • Configuration des workflows
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des documents
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des tâches
  • Intégrations de tiers
  • Sans code
  • Suivi de la conformité
  • Tableau de bord personnalisable
  • Éditeur graphique de workflow
  • Achats
  • Codes-barres et RFID
  • Gestion Import/Export
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion des commandes
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Prévision des ventes
  • Analyse des causes profondes
  • Conformité OSHA
  • Gestion de la sécurité
  • Gestion des billets
  • Gestion des tâches
  • Mesures correctives (CAPA)
  • Piste d'audit
  • Rapports d'incidents
  • Reprise d'activité

Avis les plus utiles sur Zoho Creator

An Incredible Builder of Mobile Applications

Publié le 14/01/2019
Rose T.
IT Network Manager
Banque, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Zoho Creator has always been one of my top softwares because of its incredible capabilities and ease of use when making simple mobile applications.

Avantages: With Zoho Creator, I do not need to have the best programming skills to build a mobile app. The process is not difficult at all. Zoho Creator is a great online platform that makes it easy to build simple but excellently-looking mobile applications. I like the ease of use of Zoho Creator.

Inconvénients: Zoho Creator continues to be my favorite builder of mobile applications. The only con I have about it is the slow support team.

Extremely Versatile - Perhaps Too Versatile.

Publié le 25/11/2019
Michael W.
President
Édition, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
2/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: All in all, I would rate my experience as a 9 out of 10. Building basis databases and creating reports is very straightforward and by and large you can do a lot of things with their drag-and-drop interface quite easily. I do admit to not being very impressed with their support, and occasionally we've had issues with server uptime, but their pricing is fair and the tool is powerful. In spite of the shortcomings I have expressed, I still wouldn't hesitate to deploy Zoho again in another enterprise. It continues to drive our daily production schedule with hundreds of projects simultaneously in motion.

Avantages: I ran a web development firm for nearly 20 years prior to moving into a different industry, so I knew the power of databases and the importance of them in day to day processes. Moving in to a startup with zero infrastructure, one of my first tasks was to get a production database going. We struggled along for awhile passing Excel spreadsheets back and forth for a few months and quickly outgrew that. I did not want to create a web app from scratch with mySQL. We didn't have the developers, time, or budget to do that. So, I started looking around for a tool that would let me do what I needed to do. Zoho Creator was a perfect match. To be honest, there's not much you can't do with this tool. It will probably handle 90% of what most mid-sized businesses need. It's totally customizable, and their Deluge programming language lets you do special things that most basic web-based drag-and-drop solutions wouldn't be able to handle. To be honest, Zoho is almost too powerful. It fits our needs and we've barely scratched the surface of its abilities.

Inconvénients: The documentation for Zoho Creator is fair, but if you can't get your questions answered through their knowledge base, finding an expert isn't easy. Their support email is not too helpful. And while they do have a database of experienced Deluge developers that you can call on, it seems a little cumbersome to have to bring in a third party. Also, there are a couple of different versions of Zoho Creator currently in deployment. So, depending on which version your account is on, the documentation might differ - the features certainly do differ. It's a very very powerful product, but because it is a closed-source, proprietary solution, you're somewhat at the mercy of Zoho to get answers to your programming questions.

Zoho Creator - Rapid App Development

Publié le 24/04/2019
Colin M.
Consultant
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Mostly this has been used for prototyping and proof of concept for larger projects that end up being developed on other platforms. It's great value for what you get. If you are using other elements of the Zoho suite there are good integrations and Creator would be great for adding functionality for the likes of first-line workers in the organisation.

Avantages: Zoho Creator is an application development tool sold as a stand-alone SaaS product or as part of the Zoho One Suite. Zoho Creator is a quick way to create applications without writing code. You can create forms, reports, pages and workflows largely through a drag-and-drop interface. There is a custom scripting language available for more complex requirements, but most users will be sticking to the no-code features. This is a good solution for collecting data on web forms and presenting it in meaningful reports. Completed apps can be embedded on websites or made available to users within or external to the organisation. Apps created are responsive and designed to display well on desktop, tablet or smartphone. Typical use cases are collecting data for surveys, tests and managing assets. With a bit of practice, you can create functional apps with triggers for email notifications and the like. Zoho Creator can be a good tool for agile teams to use for proof of concept for larger projects that may be developed further on other platforms.

Inconvénients: Could be dangerous in the wrong hands - ease of use is a double-edged sword. You'll still want to retain control of these kinds of tools; it's easy for enthusiastic amateurs to get carried away!

A Helpful Tool for Short Reports & Info Sharing

Publié le 16/11/2019
Christian B.
Demo Representative
Vétérinaire, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: In general the app is a quick and easy way to submit and share data reports - especially for companies with remote employees who need to share customer and sales data in a timely fashion.

Avantages: I like that the Zoho Creator is pretty flexible and can be customized to meet the needs of any company. For us, we use this app to allow remote employees working events in retail locations to submit customer and sales data in real time through the app.

Inconvénients: The app could use a bit more of a cosmetic face lift as right now it is somewhat bland. The app is simple enough to use but can be more engaging for the user if the layout is improved.

Security flaw within Zoho Creator

Publié le 09/09/2017
Phill D.
Production alimentaire
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
Source : GetApp
1/5
Note globale
1/5
Facilité d'utilisation
1/5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: I've been using this app for a couple of years and a lot of my business is based around it. I would usually rave about how good it is

Inconvénients: I have a data security issue with the app. The product claims that your user data is protected, but there is a flaw with the way the dropdown menu data is shared. Lets say you enter some data in one sheet, and want to use this data in another sheet via a dropdown menu. Not only is your data shown, but so is everyone else. This cannot be fixed by profiles / roles / filters etc. I am on the unlimited users plan and this is a serious flaw in the system for me. I have been unable to further develop my app for a month or so and take it to the next level for my business. I have communicated this with Zoho and they have acknowledged the issue and told me a developer can fix the problem. I have paid one of their certified developers to fix this for me - but he just took my money and hasn't been in touch for a month or so. I have made a formal complaint to Zoho about him, but he is still listed on their website as a certified and recommended developer. I have asked numerous times for help and have got no where. I am now just being passed from one unknown support person to the next. I am absolutely fed up. It seems that this issue could be solved in an hour or so, but I have now probably spent over 12 hours of my own time on it and still don't have a solution.

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