Pour qui ?

General Contractors, General Contractors With Self-Perform, Subcontractors

Notes moyennes

144 avis
  • Note globale 4 / 5
  • Facilité d'utilisation 4 / 5
  • Service client 4 / 5
  • Fonctionnalités 4 / 5
  • Rapport qualité-prix 4 / 5

Informations sur le produit

  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Oui
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau

Informations sur l'éditeur

  • Rhumbix
  • http://www.rhumbix.com/
  • Fondé en 2014

En savoir plus sur Rhumbix

Rhumbix modernizes construction field operations, helping builders go paperless by providing a single source of truth for field data capture. Our Field Intelligence Platform is a cloud-based mobile workforce management solution that collects and digitizes data from previously paper-based workflows eliminating surprises between job site reality and the project plan. This ensures all project stakeholders have the best data, when they need it, to make better decisions and draw actionable insights

Rhumbix - Fonctionnalités

  • Archivage et rétention
  • Automatisation des processus et flux de travail
  • Collaboration
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création et conception de formulaires
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de versions
  • Recherche en texte intégral
  • Budgétisation et prévision
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité fournisseurs
  • Coût des tâches
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion de la paie
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion des bons de commande
  • Grand livre général
  • Projections des dépassements de coûts
  • Répartitions des constructions
  • Accès hors ligne
  • Accès mobile
  • Bâtiments résidentiels
  • CRM
  • Commerce
  • Demandes de renseignements et soumissions
  • Estimation
  • Gestion des contrats
  • Gestion des sous-traitants
  • Intégration comptable
  • Ordres de changement
  • Rapports d'incidents
  • Sous-traitants
  • Suivi des équipements
  • Suivi du budget et coût des tâches
  • Base de données des employés
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Facturation
  • Gestion des feuilles de temps
  • Heures facturables et non facturables
  • Saisie automatique du temps
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi du temps hors ligne
  • Suivi du temps mobile
  • Taux de facturation multiples
  • Accès mobile
  • Carte perforée
  • Carte perforée en ligne
  • Gestion de la paie
  • Messagerie
  • Rapports et analyses
  • Reconnaissance biométrique
  • Suivi des congés maladie
  • Suivi des postes de travail
  • Suivi des salariés
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi horaire des employés
Information non fournie
  • Base de données de sous-traitants
  • Compétences
  • Gestion des tâches
  • Suivi des assurances
  • Suivi des heures de travail
  • Suivi des licences
  • Suivi des permis

Logiciels similaires

Logiciels équivalents

Avis les plus utiles sur Rhumbix

Great tool for field to track time

Publié le 05/03/2019
Utilisateur vérifié
Field Engineer
Construction, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
3 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: This helps generate time sheets quick. The lack of auto update to the current day has caused some discrepancies that were caught before finalizing time. But these are a quick edit using either the web or the mobile app. Overall a good app with a simple purpose.

Avantages: It is fairly intuitive and easy for most foreman to start using with minimal instruction. Allows office to review whole job sites time very quickly.

Inconvénients: Some functions of the web app do not flow, you can't move from one function straight into the next. When entering time, you have to click done after scrolling for straight time then add overtime in. When creating timesheets using the web app, it takes too many clicks generate a time sheet before entering time. Craft workers and cost codes can not be selected more than one at a time. Also, I cannot add notes of any type to a time sheet, so I can't add quantities to a foreman's time sheet if they forget too

Rhumbix Review - Labor Management

Publié le 06/03/2019
Derek R.
Warehouse Operations
Construction, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
3 / 5
Facilité d'utilisation
3 / 5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Once you run through it a few times, it's quite easy to use from a functional standpoint. In my case, where I deal with all the project sites, it can get confusing when dealing with multiple cost codes as some are labeled the same but with different project numbers. I would like to be able to enter times through the internet portal/interface the same way I do through the app. Having a report or view to see employees times by project would be beneficial when managing labor for multiple projects.

Avantages: The software is transparent for the user.

Inconvénients: When updating or restarting, you lose all of your Project and Cost Codes. No Android interface. Internet portal/interface can only see time entered and edit said times; you can't enter new times, projects, or cost codes. If entering multiple times on multiple projects you have to remember which cost code is which since the project title isn't listed. Can't see weekly time form a project view.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Rhumbix le 12/03/2019

Hey Derek, we hope the added transparency is helping you work smarter at Turner. happy to share we recently launched Rhumbix for Android. Thanks for the great feedback on your experience, we will pass it along.

Rhumbix

Publié le 05/03/2019
Richard R.
Design Engineer & Project Manager
Construction, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Our ability to track the labor our projects and improve our tendencies is fantastic

Avantages: I initially liked the most that the customer service staff was always available to work through issues and customizations for the product. It seems as they've gotten larger they are more focused on the masses of their product which is understandable but would like implientations to not be sacrificed as much.

Inconvénients: It seems as though a lot of their updates are pushed through without proper beta testing and there ends up being a lot of obvious bugs. I also feel like there is a tendency to fix what isn't broke which causes a lot of customer frustration having to constantly adjust to a "new" program.

Rhumbix Review

Publié le 08/03/2019
Michelle F.
CAD Manager
Construction, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: As a whole, Rhumbix by far is the most comprehensive time keeping software we have used. Our field took to this with little resistance as it allows for more efficient time input on a daily basis per crew. We have tried a few other time keeping apps, but they would not let us customize it the way we needed. The Rhumbix team has worked with us to create exactly what we need including integration with our accounting software, Sage. The ease of integration is also a plus.

Avantages: Ease of use for our field personnel via iPads. We have a lot of different codes that our field team uses to properly track each type of task and this makes it very easy for them to do that.

Inconvénients: Our office staff has a slightly less easy time inputting their time. The wed based application is not as user friendly as on the iPad and most of our office staff do not have iPads.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Rhumbix le 14/03/2019

That's great to hear your field readily adopted the application and found it easy to enter time. We continue to work on making the web application more robust.

Moder Niagara

Publié le 08/03/2019
Fritz P.
Foreman
Construction, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Time entering is simple and fast..... as long as the app has not updated then I need to start from scratch. Like I said as long as payroll is good then my minor issue takes a back seat

Avantages: As long as the payroll department is happy them I’m happy. If it saves them mental stress its all good

Inconvénients: I do not like that I can see other trades cost codes. Also the order in which cost codes appear when multiple jobs are open is not the greatest. Especially if the cost code is the same but the project number is different and both codes appear next to each other.

Lire d'autres avis